تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




واردات پرتقال از مصر تایید شد

علی‌‌رغم تکذیب مسئولان دولتی مبنی بر واردات پرتقال از مصر، رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: پرتقال وارداتی به کشور رسیده و از 20 تا 25 اسفند توزیع خواهد شد.

صراط: علی‌‌رغم تکذیب مسئولان دولتی مبنی بر واردات پرتقال از مصر، رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: پرتقال وارداتی به کشور رسیده و از 20 تا 25 اسفند توزیع خواهد شد.

هفته گذشته فارس خبر از خرید 20 هزار تن پرتقال از کشور مصر داده بود که هیچ‌یک از مسئولان دولتی حاضر به مصاحبه در این زمینه نشدند و حتی روز گذشته صفایی رئیس سازمان تعاون روستایی نیز از ارائه اطلاعات و مصاحبه در این زمینه خودداری کرد.

معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی نیز طبق معمول از مصاحبه در این زمینه سر باز زده و در نهایت حسن صابری رئیس اتحادیه بارفروشان در گفت‌وگو با فارس، موضوع ورود پرتقال مصری به کشور را تایید کرد.

وی گفت: قرار است، پرتقال‌های وارداتی از 20 تا 25 اسفند از طریق میادین تره‌بار و سازمان مرکزی میوه بین مغازه‌ها برای تنظیم بازار شب عید توزیع شود. او از نرخ این پرتقال‌ها اظهار بی‌اطلاعی کرد.

این در حالی است که طبق گزارش‌های میدانی، قیمت پرتقال جنوبدر تهران که کیفیت مطلوبی در مقابل پرتقال‌های سرما زده شمال کشور دارد، به کیلویی 10 هزار تومان رسیده است.

صابری گفت: با آنکه با وفور پرتقال در بازار مواجه‌ایم، اما مشکل اینجاست که پرتقال‌های تامسون شمال خشک شده و کیفیت ندارند.

وی با اشاره به اینکه پرتقال‌های جنوب به دلیل حجم کم و عرضه محدود با قیمت بالاتری عرضه می‌شود، خاطرنشان کرد: اکنون این پرتقال‌ها کیلویی 9 هزار تومان روانه بازار می‌شود.

صابری همچنین در مورد سایر اقلام میوه موجود در بازار هم گفت: به وفور اقلام میوه از جمله سیب،‌ خیار و موز در بازار مصرف وجود دارد و قیمت نیز متعادل است، اما نارنگی بندری نیز به دلیل کمبود عرضه بین 8 تا 12 هزار تومان عرضه می‌شود.

سید رضا نورانی رئیس اتحادیه صادرکنندگان میوه به فارس گفته بود، در صورت ورود پرتقال‌های مصری به کشور قیمت آن تا کیلویی 5 هزار تومان خواهد بود. چهارم بهمن ماه ستاد تنظیم بازار طی مصوبه‌ای برای تنظیم بازار مرکبات برای شب عید به وزارت جهاد کشاورزی دستور خرید و واردات 100 هزار تن پرتقال را داده بود که در مرحله اول 20 هزار تن از مصر وارد کشور شده است و گفته می‌شود که رقمی حدود 60 هزار تن پرتقال نیز از ترکیه خریداری شده است، اما همچنان مسئولان دولتی در این زمینه سکوت اختیار کرده‌اند و حتی اعلام می‌کنند که نیازی به واردات مرکبات نداریم!

واردات میوه و مرکبات ممکن است با خطر ورود آفت جدید همراه باشد و همچنین زیان اقتصادی و هجوم آفت متوجه باغهای مرکبات کشور است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «واردات پرتقال از مصر تایید شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..