تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حرکت بی‌سابقه و فرصتی مغتنم برای یکی شدن ظرفیت‌های انقلاب در یک جهت

اعتماد به بدنه یکی از امتیازات ویژه و از شاخصه‌های قابل توجه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی است که جلوه خاصی به آن داده و شبکه عظیم نیروی انسانی را پوشش می‌دهد.

سرویس سیاست مشرق - جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی که تشکیلاتی برای تجمیع، وحدت بخشی و ترمیم ساختار نیروی انقلابی است در ۵ دی ۱۳۹۵ در مجموعه سرچشمه تهران، محل ساختمان حزب جمهوری اسلامی ایران اعلام موجودیت کرد.

10 نفر از شخصیت‌های انقلابی از طیف‌های مختلف در این ساختمان گرد هم آ‌مدند و هیئت مؤسس جبهه مردمی انقلاب اسلامی به‌ریاست حجت‌الاسلام محمدحسین رحیمیان را تشکیل دادند تا فرصتی تازه و مغتنم برای نیروی‌های انقلابی کشور شکل بگیرد که این‌بار در یک تشکیلات منسجم و کارآمدتر با هم‌افزایی، ظریفیت‌های جدیدی تولید کنند که خاصیت آن مشارکت مردمی و تشکیلاتی است.

فرصتی مغتنم برای هم‌افزایی ظرفیت‌های نیروهای انقلاب/روش بی‌سابقه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی

مهدی محمدی، از جمله اعضای جوان هیئت موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی درباره روند کار و جنس این جبهه با بیان اینکه شبیه این حرکت را در هیچ جای دیگر نمی‌بینم، می‌گوید: « جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی یک حرکت‌ سازمان‌یافته از پایین با مشارکت طیف‌های مختلف مردم است. تلاش شده برای اولین بار در طول تاریخ انقلاب اسلامی یک سازمان منسجم در سراسر کشور و تا پایین‌ترین لایه‌های جامعه حتی تا لایه‌‌های محلات شکل بگیرد که از منظر انقلاب اسلامی بتواند هم مطالبات مردم را نمایندگی کند و هم صدای مردم را به گوش کسانی که عادت دارند صدای مردم را نشنوند، برساند.»

وی با بیان اینکه تصمیم گیری در این زمینه از آن خود نیروهای انقلاب خواهد بود، می‌افزاید: «تجربه این است که به جای اینکه در بالا در اتاق‌های بسته برای مردم تصمیم گیری شود، با رای مردم و مشارکت بدنه انقلاب تصمیمات مهم اتخاذ شود. در اولین نشست مجمع هیئت موسس خودش را هم در معرض رای نیروهای انقلاب می‌گذارد و فقط کسانی که از مجمع رای بگیرند، سکاندار این حرکت خواهند بود.»

از این رو اعتماد به بدنه یکی از امتیازات ویژه و از شاخصه‌های قابل توجه این جبهه است که جلوه خاصی به آن داده و شبکه عظیم نیروی انسانی را پوشش می‌دهد که این موضوع در نوع خود منحصر به فرد است. اینکه برخلاف ساختارهای سیاسی مصطلح تا امروز برای اولین بار یک تشکل سیاسی در کشور برای اتخاذ تصمیات مهمی مانند کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری و نحوه مدیریت جریان خود به رای بدنه مراجعه خواهد کرد، چنین موضوعی بی سابقه است و به نظر می‌رسد کمتر تشکیلات سیاسی ریسک چنین عملی را می‌پذیرد.

فرصتی مغتنم برای هم‌افزایی ظرفیت‌های نیروهای انقلاب/ساختار کاملا دموکراتیک؛ تشکیل شبکه عظیم مردمی

بر همین اساس اولین مجمع عمومی ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی روز پنج شنبه ۵ اسفند با حضور سه هزار نفر از نمایندگان ۲۵ قشر در مجتمع شهر آفتاب برگزار می شود.

مرضیه وحید دستجردی، سخنگوی این جبهه و یکی از فعالان زن انقلابی در نشست خبری که روز سه‌شنبه برای معرفی سازوکار و اطلاع‌رسانی درباره فعالیت این جبهه برگزار شد، بیان کرد: «قرار بود این مجمع را در هفته‌های گذشته برگزار کنیم، اما سالن مناسب برای جمعیت جبهه پیدا نکردیم، همین باعث شد که دوبار جلسه ما به تعویق بیفتد البته در این باره مورد بی‌مهری نیز قرار گرفتیم.»

وی ادامه داد: تا دو شب گذشته نزدیک ۲۰۰ کاندیدا برای شورای مرکزی معرفی شده و کاندیداهایی که برای ریاست جمهوری در نظر گرفته شده نیز از طریق سامانه جبهه معرفی شده که تا آخرین لحظه ۵۰ نفر معرفی شدند.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی درباره سازوکار رسیدن آن از ۵۰ نفر به یک نفر گفت: « در این سازوکار، افراد، کسانی را که به عنوان کاندیدا انتخاب و پیشنهاد می کنند، به صورت دستی رای می دهند. ما از آن ها می خواهیم که هر نفر، به ۱۰ نفر که بیشتر مورد اعتماد آن ها هستند، رای بدهند و سپس رای این ۳ هزار نفر در مجمع عمومی به صورت الکترونیک شمارش می‌شود.تا روز برگزاری مجمع که ۵۰ نفر معرفی می شوند، ۱۰نفر که واجد بیشترین رای هستند، انتخاب خواهند شد و سپس در مجامع عمومی بعدی، این ۱۰ نفر را به ۵ و در نهایت به یک کاندیدای واحد خواهیم رسید.»[1]

وحیددستجردی با بیان اینکه سازوکار  جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی کاملا دموکراتیک است افزود: «شاید منحصر به فرد باشد که به این روال عمل شده هیات موسس هم در روز پنج شنبه خود را برای ورود به شورای مرکزی در معرض رأی خواهند گذاشت هر کس بالاترین رأی را داشته باشد به راهبری جبهه خواهد پرداخت.»

فرصتی مغتنم برای هم‌افزایی ظرفیت‌های نیروهای انقلاب/از این رو در نشست اخیر کار هیئت موسس خاتمه پیدا می کند و یک شورای مرکزی 31 نفره به جای آن انتخاب می شود که راهبری مجموعه از جمله تعیین کاندیدی نهایی را بر عهده خواهد داشت. هیئت موسس جبهه در این مجمع خود را در معرض رای بدنه قرار خواهد داد. همچنین کسانی که کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری هستند نمی توانند در شورای مرکزی جبهه عضو شوند که این موضوع نیز دقت لازم برای بر هم نخوردن و نقصان در روش دموکراتیک این جبهه است.

اصلاح‌ساختارها با هدف تجمیع ظرفیت‌ها

محمد باقر ذوالقدر، رئیس ستاد اجرایی این جبهه نیز با اشاره به هدف اصلاح‌گرانه و ترمیم‌ ساختارهای نیروهای انقلابی برای رسیدن به وحدت و اجرای هدف واحد می‌گوید: «‌حرف تازه و نو این است که ما بایستی از روش‌های گذشته عبور کنیم. اینطور نباشد که چند نفر در مرکز بنشینند برای بدنه نیروهای انقلاب آنها تصمیم بگیرند.»

همچنین حسین فدایی، یکی از حامیان جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه ترمیم و اصلاح هدف این جبهه است،‌ می‌گوید:‌ « باید ترمیم کنیم و به سراغ حذف کردن‌ها نرویم، خط حذف، خط ما نیست ما بایستی وحدت حداکثری به‌وجود‌ آوریم.»

فرصتی مغتنم برای هم‌افزایی ظرفیت‌های نیروهای انقلاب/موضوعی که توسط حجت‌الاسلام محمدحسین رحیمیان رئیس هیئت موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در زمان اعلام موجودیت این جبهه بدان تاکید شد. وی در این باره بیان کرد:‌ «حل مشکل کشور ما با یک جناح و نگاه حل نمی‌شود و این جبهه فراتر از یک جناح و دو جناح است.همه عناصری که به اصول انقلاب، خط امام و قانون اساسی به تبعیت و پیروی محض از مقام ولایت یعنی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اعتقاد دارند به این عرصه فرا خوانده می‌شوند تا با وحدت جبهه مردمی نیروهای انقلاب و خدمتگذاران به جامعه را شکل دهند. هدف از شکل‌گیری این جبهه اقدام صادقانه است.»[2]

رئیس هیئت موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه حل مسئله اشتغال و فساد اداری از اهداف اساسی ما باید باشد، گفت: «امیدواریم با صداقت این مسیر ادامه یابد و ما راهی جز این نداریم که اقدام و عمل صالح داشته باشیم و صداقت و راستگویی را سرلوحه رفتار و اعمال‌مان قرار دهیم.»

از این رو به نظر می‌رسد تشکیل این جبهه یکی از جمله فرصت‌های مغتنم و شاید نشست مجمع ملی جبهه مردمی در 5 اسفند 95، آخرین فرصت برای شکل گیری یک جمعیت منسجم و هدفمند بر پایه مردمسالاری برای رسیدن به یک الگوی مطلوب مردمی است. در این راه همدلی و مشارکت صادقانه می‌تواند کمک شایان توجهی به رسیدن به اهداف چنین الگوی مطلوبی باشد.

[1] http://www.mehrnews.com/news/3913740

[2] https://www.tasnimnews.com/fa/news/1395/10/05/1277818




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حرکت بی‌سابقه و فرصتی مغتنم برای یکی شدن ظرفیت‌های انقلاب در یک جهت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..