تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




«سبک زندگی غلط» مهمترین علت بیماریهای قلبی، دیابت و سرطان

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛  محمود خدادوست درباره سبک زندگی سالم اظهار داشت: انسان سالم به عنوان اصلی‌ترین عامل توسعه بوده و علوم سلامت است.

وی افزود: امروزه در رأس علل مرگ‌و‌میر در دنیا، بیماریهای غیر واگیر از جمله بیماریهای قلبی ـ عروقی، پرفشاری خون، دیابت، چربی بالا، چاقی، سرطان و ...  قرار دارد و بر اساس نظر سازمان جهانی بهداشت، مهمترین علت این بیماریها سبک زندگی غلط بوده و مؤثرترین راه پیشگیری و مداخله برای کاهش آنها، اصلاح سبک زندگی است.

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر طب سنتی ایرانی اسلامی وزارت بهداشت بیان داشت: در منابع معتبر و مکتوب طب سنتی ایرانی، اساساً وظیفه پزشک حفظ تندرستی ذکر شده به طوری که در کتاب "خفی علایی حکیم سید اسماعیل جرجانی" اسباب تندرستی و بیماری در 6 چیز ذکر شده که به آن اسباب ستّه می‌گویند و شامل آب و هوا، خوردنی و آشامیدنیها، خواب و بیداری، حرکت و فعالیتهای ورزشی، پاکسازی و دفع مواد زائد از بدن و اعراض نفسانی است.

خدادوست خاطرنشان کرد: جالب‌تر اینکه قدم اول درمان و مداخله را «تدبیر» ذکر کرده‌اند و در کتاب قانون «‌تدبیر‌» نیز به معنی دخل و تصرف برای به اعتدال رسیدن اصول ششگانه حفظ‌الصحه ذکر شده است؛ با توجه به رویکرد و نگاه طب سنتی ایرانی که «سلامت‌ محور» است.

وی اضافه کرد: از یک‌سو، ریشه‌دار بودن طب سنتی در فرهنگ و باور مردم که این ظرفیت خود قابلیت پذیرش و نفوذ بیشتری در مردم پیدا خواهد کرد از سوی دیگر همچنین اتکای به ظرفیتها و دانش بومی کشور و در دسترس بودن و ارزانتر بودن خدمات که این مهم در راستای اقتصاد مقاومتی و پدافند غیرعامل است؛ این ضرورت بیش از پیش این موضوع را مطرح می‌کند که  با ادغام خدمات تایید شده طب سنتی ایرانی در نظام سلامت در یک تعامل منطقی و عالمانه با طب رایج و با هم‌افزایی ظرفیتهای موجود برای حفظ، ارتقای سلامت و درمان مردم، از توانمندی این دانش بومی با قدمت چند هزار ساله استفاده کنیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر ««سبک زندگی غلط» مهمترین علت بیماریهای قلبی، دیابت و سرطان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..