تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




«مدیریت یکپارچه شهری» باید از نظر ایمنی در همه امور حرف اول و آخر را بزند

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ محمود قدیری پیش از ظهر امروز در حاشیه دومین همایش ملی آتش‌نشانی و ایمنی شهری در نشستی خبری با اشاره به نقش پررنگ ایمنی و آتش‌نشانی در جامعه اظهار کرد: با ورود تکنولوژی و مواد جدید به زندگی مردم، ریسک خطر زندگی نیز افزایش پیدا کرده است؛ در حوادثی مانند سعادت‌آباد و پونک شاهد بودیم که مرگ افراد به دلیل استنشاق گازهای سمی ناشی از حریق در زیرزمین صورت گرفت.

وی با تاکید بر اهمیت رشته مهندسی حریق در کشور خاطرنشان کرد: مهندسی حریق و ایمنی یکی از سخت‌ترین رشته‌های دنیا و ترکیبی از چند رشته است؛ در حوزه ایمنی و آتش‌نشانی که به موضوعات مختلف برمی‌گردد هر کس اجازه ورود و اظهارنظرهای غیرتخصصی به خود را می‌دهد، لازم است این همایشها برگزار شود تا از نظر دانش فنی نیز آتش‌نشانها ارتقا پیدا کنند.

دبیر دومین همایش ملی آتش‌نشانی و ایمنی شهری تصریح کرد: یکی از اهداف همایش این است که مردم بدانند در مسائل ایمنی شهری و در محیط زندگی چه نیازهایی دارند؛ در چند سال اخیر آمار نشان داده که کشته‌های حریق فقط دو درصد از کشته‌های حوادث شهری هستند به همین دلیل نباید توجه‌مان را به ساختمانها جلب کنیم و باید ایمنی معابر، تونل، پارک و سایر اماکن را نیز در نظر بگیریم.

قدیری با اشاره به 4 محور این همایش گفت: مهندسی حریق و ایمنی شهری یکی از محورهای این همایش است، محور بعدی این همایش مدیریت یکپارچه ایمنی شهری است؛ در دنیا به این نتیجه رسیده‌اند که یک نفر «در حوادث» باید حرف اول و آخر را بزند نه اینکه هر سازمان یا نهادی قبل از وقوع اتفاق بگوید ما مسئول هستیم و موقعی که حادثه اتفاق افتاد بگویند ما مسئول نیستیم.

وی افزود: یک سازمان باید اختیارات کامل و بازدارنده داشته باشد چرا ساکنان یک ساختمان قبل از مجوز بهره‌برداری باید در آن ساکن شوند؛ ساختمان علاءالدین 20 سال است که شروع به کار کرده اما پایان کار نگرفته است و ایمنی باید به صورت اصولی حل شود.

معاون حوزه پیشگیری و حفاظت از حریق آتش‌نشانی تهران با بیان اینکه مدیریت یکپارچه شهری از نظر ایمنی در همه امور باید حرف اول و آخر را بزند، تصریح کرد: در کشورهای توسعه‌یافته رئیس آتش‌نشانی می‌تواند مصوبات شورای شهر را از لحاظ ایمنی وتو کند اما این اتفاق در کشور ما وجود ندارد.

قدیری، فناوری و استفاده از تکنولوژی تخصصی و جنبه‌های اجتماعی و اقتصادی زیست‌محیطی را از دیگر محورهای همایش معرفی کرد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر ««مدیریت یکپارچه شهری» باید از نظر ایمنی در همه امور حرف اول و آخر را بزند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..