تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بیداری اسلامی و افول قدرت صهیونیسم

به گزارش خبرگزاری تسنیم متن یادداشت محمد کاظم انبارلویی با عنوان "بیداری اسلامی و افول قدرت صهیونیسم" به شرح ذیل می باشد:
ظهور انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) در پایان هزاره دوم، گفتمان مقاومت اسلامی و مقابله با سازش و حمایت از ملت فلسطین را در دستور کار نخبگان جهان اسلام قرار داد. 

پیش از این رژیم اشغالگر قدس با حمایت ابرقدرت‌ها به ویژه آمریکای جهانخوار، حد یقفی برای مرزهای سرزمین‌های اشغالی و نیز نفوذ در دولت‌های اسلامی به ویژه عربی نمی شناخت.

جنگ 33 روزه حزب الله لنبان و جنگ های 22 روزه، 12 روزه و 51 روزه رزمندگان حماس در غزه، رژیم صهیونیستی را در مرزهای خود محبوس کرد و سقوط رژیم های وابسته در دولت های عربی در پرتو بیداری اسلامی یک پوست‌اندازی جدی در منطقه پدید آورد .

دستگاه اطلاعاتی و امنیتی آمریکا ، انگلیس و رژیم صهیونیستی در مقابله با پدیده بیداری اسلامی به عجز خود در نوع پیدایش وضعیت جدید اعتراف کردند. لذا در صدد برآمدند این غافلگیری را مدیریت کنند.

نظم جدید در غرب آسیا بر اساس اراده مقاومت شکل می گیرد. دیگر سخنی از نیل تا فرات و خاورمیانه جدید نیست. رژیم صهیونیستی در لاک دفاعی فرو رفته و به جنگ نیابتی در منطقه روی آورده است. تجهیز و تدارک داعش و تحریک عربستان و دولت‌های قارونی در خلیج فارس علیه ایران، قتل‌عام مردم مظلوم به ویژه کودکان بی‌گناه در یمن نمونه هایی از راه اندازی این نوع جنگ های نیابتی است.

صهیونیست ها در آغاز بیداری اسلامی هر چه سعی کردند از سقوط مبارک در مصر و بن علی در تونس به عنوان کلیدی ترین همپیمانان خود جلوگیری کنند، نتوانستند.

جنگ های نیابتی اسرائیل و آمریکا و نیز انگلیس در منطقه فرصت ها و تهدیدهایی را پدید آورده است که اگر هوشمندانه عمل نکنیم استکبار و استبداد جهانی در مهار بیداری اسلامی یک گام به جلو برخواهند داشت و جلوی فروریزی سلطه خود را در منطقه خواهند گرفت.

آمریکایی‌ها امروز پذیرفته اند که رویارویی نظامی یا به قول خودشان گزینه نظامی، نه تنها برای آنها دستاوردی ندارد بلکه در نهایت موجب تقویت مقاومت خواهد شد.

از طرفی هزینه های سرسام‌آور نظامی با موجی از مخالفت در داخل آمریکا روبرو خواهد شد. ترامپ با همین شعار نگاه به داخل و پرهیز از نظامی‌گری در خارج، رأی آورد. او اکنون می خواهد با صرفه‌جویی یا محدود کردن هزینه های نظامی جلوی ورشکستگی و نیز سرشکستگی در داخل را بگیرد. او می خواهد قدری به ترمیم ویرانه های داخل بپردازد، شاید بازسازی این ویرانه ها کمکی به مشروعیت از دست رفته حکومت حکام کاخ سفید بکند.

امروز آمریکا با چند مشکل روبروست:

1- انزوای جهانی و افول قدرت

2- ناکارآمدی اطلاعاتی از آنچه در جهان امروز می گذرد

3- بی ثباتی در داخل و بحران مشروعیت

4- خطرات نظامی در حوزه های نفوذ

5- اولین سیبل تروریسم در جهان توسط تروریست‌هایی که خود به آنها آموزش داده و آنها را تربیت کرده است.

همین مشکلات را رژیم صهیونیستی به عنوان ایالت پنجاهم آمریکا در غرب آسیا دارد.

آمریکا و همپیمانان آنها به ویژه رژیم صهیونیستی همواره مسلمانان را از گزینه نظامی می ترسانند. حال آنکه  خود می دانند این حربه زنگ زده است و کاربردی ندارد. اگر دستگاه های اطلاعاتی دشمن کمی هوشیاری داشتند می فهمیدند که باید امروز از گزینه نظامی روی میز مقاومت در منطقه بترسند و حکام ‌آنها با احتیاط سخن بگویند.

بیداری اسلامی و انقلاب های مردمی چون ‌آتشی زیر خاکستر در منطقه و جهان اسلام یک واقعیت است. آمریکایی ها و اسرائیلی ها قدری خاکستر تروریسم آن هم از جنس داعش بر روی ‌آنها پاشیده‌اند ، اما به زودی گدازه‌های این آتش، خاکستر تروریسم را کنار می زند و همه منافع غرب را در جهان اسلام به ‌آتش می کشد.

از قدیم الایام معروف بود هر دیوی یک شیشه عمر دارد، اگر انسان به آن دست پیدا کند مالک عمر و زندگی دیو می شود.

به قول سعدی؛

بداندیش را جاه و فرصت مده

عدو در چَه و دیو در شیشه بِه

سخنان چندی پیش سید حسن نصرالله در پاسخ به تهدیدهای رژیم صهیونیستی را غرب باید جدی بگیرد . رژیم صهیونیستی نیک می داند «سید» هیچ گاه بلوف سیاسی یا نظامی نزده ، هرچه گفته عمل کرده است.

حزب الله به شیشه عمر رژیم صهیونیستی دست یافته است . تأسیسات هسته ای دیمونا ، انبارهای آمونیاک و کشتی های حامل آمونیاک، شیشه عمر رژیم صهیونیستی در دست حزب الله است. آنها دست از پا خطا کنند باید فقط بر خاکستر آتشی بنشینند که خود آن را روشن کرده اند.

آمریکا و رژیم صهیونیستی باید از رجزخوانی نظامی و سیاسی پرهیز کنند و از سوزن‌بانی و مدیریت بیداری اسلامی در منطقه و جهان دوری گزینند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم افتتاحیه کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین فرمودند: «جهان به سمت مقابله با صهیونیست ها می رود.» این یک واقعیت محتوم است، گریزی از آن نیست.

خوش بینانه ترین عاقبتی که می شود برای رژیم صهیونیستی متصور شد، عاقبت نگون بختی رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی است. جهان این همه ستم در سرزمین های اشغالی را نمی تواند تحمل کند. بیش از نیم قرن اشغالگری، تجاوز، کشتار بی رحمانه زنان، کودکان، پیران و...، ویران کردن خانه ها و شکنجه و آزار مردم مظلوم فلسطین، چیزی نیست که پایدار بماند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بیداری اسلامی و افول قدرت صهیونیسم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..