تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




17 هزار تست غربالگری مبارزه با بیماری های مشترک انسان و دام در اراک

دکتر محمد رضا جوانمرد روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از ابتدای امسال تا کنون تعداد 297 راس اسب به صورت سرمی و چشمی مورد تست غربالگری مشمشه قرار گرفته، که یک مورد مثبت مشاهده و توسط بازرسان اداره کل دامپزشکی این شهرستان به صورت بهداشتی معدوم سازی شد.
وی ادامه داد: در این مدت تعداد 10 هزار و 677 راس گاو شیری توسط گروه های های بازرسی شبکه دامپزشکی اراک برای مبارزه با بیماری های سل و بروسلوز در گاوداری های صنعتی و نیمه صنعتی این شهرستان مورد تست سل قرار گرفتند که از این تعداد 2 مورد مثبت و به کشتارگاه اعزام شد.
رئیس شبکه دامپزشکی اراک بیان کرد: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 6 هزار و 29 مورد خونگیری از گاوهای شیری برای تشخیص و مبارزه با تب مالت انجام شده است.
وی ادامه داد: بیماری مشمشه یکی از بیماری های باکتریایی خطرناک و مشترک بین انسان و دام است که تلفات و زیان های اقتصادی شدید به صنعت اسب و سوارکاری کشور را به همراه دارد که انتقال این بیماری به انسان از طریق تماس با حیوان آلوده یا مواد غذایی، آب، مراتع و آبشخورهای آلوده صورت می گیرد.
کلانشهر اراک با 650 هزار نفر جمعیت از سه بخش مرکزی و ساروق و معصومیه تشکیل شده است.
1955/3075/خبرنگار: مهدی عظیمی**انتشاردهنده: حسین مهدی زاده اصفهانی

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «17 هزار تست غربالگری مبارزه با بیماری های مشترک انسان و دام در اراک»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..