تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عوامل موثر در آلرژی نوزادان

متخصصان اطفال در یک بررسی جدید تاکید کردند نوزادانی که میزان غلظت هورمون استرس موسوم به کورتیزول در بزاقشان کمتر است در برابر آلرژی‌ها مقاوم‌تر شده و کمتر در معرض ابتلا به این بیماری قرار می‌گیرند.
 آمارها نشان می‌دهد که طی چند دهه اخیر موارد ابتلا به آلرژی‌ها در کودکان افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است. برای نمونه در کشور سوئد 30 تا 40 درصد از کودکان به نوعی از آلرژی مبتلا هستند.
بر اساس نتایج این مطالعه که در انستیتو کارولینسکای سوئد صورت گرفته، ترکیبی از فاکتورهای محیطی و الگوی زندگی در دوران بارداری مادر و آغاز زندگی جنینی، تاثیر چشمگیر بر روی افزایش شدید آمار ابتلا به بیماریهای آلرژیک دارد.
متخصصان این انستیتو تاکید کردند: ما امیدوار هستیم که این اطلاعات جدید در پیشگیری از بیماریهای آلرژیک در آینده مورد استفاده قرار گرفته و کارایی داشته باشند.
به گزارش روزنامه تلگراف، فردریک استینوس از متخصصان بیمارستان عمومی جنوب در استکهلم در این باره می‌گوید: عوامل روانی - اجتماعی و هورمون کورتیزول با بروز امراض آلرژیک مرتبط هستند.
دکتر استینوس تصریح کرد: مطالعات ما نشان می‌دهد کودکانی که در دوران نوزادانی غلظت کم کورتیزول بزاقی دارند، طی دو سال اول زندگی‌شان خیلی کمتر دچار مشکلات و واکنش‌های آلرژیک می‌شوند.
این متخصصان که نتایج مطالعات خود را در مجله آلرژی و ایمونولوژی بالینی منتشر کرده‌اند معتقدند که فاکتورهای مرتبط با تنظیم استرس نیز روی بروز آلرژی‌ها در نوزاد تاثیر دارند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عوامل موثر در آلرژی نوزادان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..