تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دولت و مردم در برابر خسارت‌ديدگان سيلاب مسؤول هستند/ دریافت هزینه دیرکرد بانک هابه طور شرعی اشکال دارد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی گفت: باران‌های پربرکت بسیاری امسال برای ما نازل شد اما متأسفانه در کنار آن خسارات زیادی متوجه مردم برخی از استان‌ها شد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اقدامات دولت در راستای مقابله با آسیب‌ها و حوادث افزود: دولت اگرچه اقداماتی در این راستا انجام داده اما کافی نیست و باید تلاش‌های بیشتری در این زمینه صورت بگیرد.

وی ادامه داد :این فرسودگی سبب شده تا وقتی سیلی جاری می‌شود 16 هزار خانه را خراب می‌کند.

 وی  در ادامه با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: زمانی فرامی‌رسد که افراد در تحصیل اموال دنبال حلال و حرام نیستند جاذبه اموال از جاذبه حکم خدا در نظر آنها بیشتر است.

وی خاطرنشان کرد: علت این است که از نظر مبانی دین و اعتقاد به معاد ضعیف می‌شود و دادگاه عدل الهی از نظرها پنهان یا کمرنگ می‌شود.

این مرجع تقلید با بیان اینکه با ضعف ایمان انگیزه‌های هواهای نفسانی قوی می‌شود و انسان به دنبال مال از هر مسیری می‌رود گفت: فرد بیان می‌کند حلال آن است که به دست می‌آید اشخاص در این بخش مختلف هستند برخی با صراحت دنبال حرام می‌روند برخی توجیه می‌کنند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال می‌گویند چرا حقوق نجومی گرفتید می‌گویند تابع مصوبات بودیم و مسؤولان این حقوق را تصویب کرده بودند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی عنوان کرد: برخی در خصوص جرایم دیرکرد می‌‌گویند این جریمه تأخیر وام است از ابتدا شرط شده است بیشترین درآمد برخی از بانک‌ها از جریمه تأخیر است این اموال خلاف شرع است ربای آشکار محسوب می‌شود هزینه دیرکرد به طور شرعی اشکال دارد.

وی با بیان اینکه کسانی که توجیه می‌کنند گناهشان سنگین‌تر است گفت: کسانی که توجیه می‌کنند ریا نیز می‌کنند زمانی فرامی‌رسد حرام خوری در جامعه شایع می‌شود و گرد و غبار آن روی دیگران نیز می‌نشیند و در نتیجه دعاها مستجاب نمی‌شود و قلب‌ها سیاه می‌شود.

استاد حوزه  علمیه قم خاطرنشان کرد:‌ این احادیث هشداری است که هیچ کس با حرام‌خواری به جایی نمی‌رسد و تنها به بدبختی می‌رسد.

انتهای پیام/ت




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دولت و مردم در برابر خسارت‌ديدگان سيلاب مسؤول هستند/ دریافت هزینه دیرکرد بانک هابه طور شرعی اشکال دارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..