تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جیغ بنفش عربستان و ترکیه در منطقه/ آیا پایِ اسرائیل در میان است؟

ساعت: 11:00 منتشر شده در مورخ: 1395/12/04 شناسه خبر: 1045730

برخی جبهه‌ی متحد علیه ایران تشکیل داده و با زبان بی زبانی این اتحاد را فریاد می‌زنند، پس باید مواظب دست و پا زدن‌های برخی کشورها باشیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، عربستان و رژیم صهیونیستی یک جبهه متحد غیر رسمی علیه ایران تشکیل داده است. هم‌راستایی اقدامات عربستان علیه جبهه مقاومت در منطقه با اقدامات رژیم صهیونیستی پیش از این‌ها موید این مطلب بود که این دو رژیم که یکی با قرارداد سایکس پیکو و دیگری با دسیسه‌های مستر همفر روی کار آمده‌اند، با ایجاد هماهنگی‌های متعدد سعی دارند تا روند رو به رشد موفقیت‌های جبهه مقاومت در منطقه را که به رهبری ایران انجام می‌شود، متوقف کنند.

تا پیش از این به دلایل مختلف همواره عربستان سعی می‌کرد تا خود را در جبهه کاملا هماهنگ با رژیم صهیونیستی نشان ندهد اما ظاهرا صدای شکست استخوان‌های تروریسم سازمان یافته در منطقه، ریاض را مجبور کرده است که دیگر دست از حرکت‌های دیپلماتیک بردارد و فریاد مخالفت با ایران را رساتر از همیشه این بار از گلوی عادل الجبیر وزیر خارجه‌ی کم سن و سالش فریاد بزند.

موضوع اظهارات ضد ایرانی عادل الجبیر در کنفرانس امنیتی مونیخ بارها در رسانه‌ها منتشر شد اما مساله‌ای که کمتر به آن پرداخته شده است، هم‌راستا بودن اظهارات آویگدور لیبرمن وزیر جنگ اسرائیل با عادل الجبیر بود.

لیبرمن در سخنرانی خود در مونیخ گفته بود که پیش از این ایران با اسرائیل سر جنگ دارد اما امروز موضوع فرق کرده و ایران با کل خاورمیانه سر جنگ دارد! نکته‌ی جالب توجه اینجاست که لیبرمن در اثبات ادعای خود گفته بود که الجبیر به عنوان وزیر خارجه‌ی ام القرای جهان اسلام! سخنان وی را تایید می‌کند و دقیقا الجبیر نیز همین کار را کرد.

ادعای تشکیل اتحاد غیر رسمی ریاض تلاویو علیه تهران را اولین بار رویترز مطرح کرده است و به نظر می‌رسد حقیقتا هم این موضوع صحت دارد و باید در آینده منتظر باشیم تا وجوه مختلف این اتحاد خود را نشان دهد.

چرا ریاض و تلاویو تا این حد در مبارزه علیه ایران هماهنگ شده‌اند؟

بطور خلاصه فجایع صحنه‌ی سوریه با تفکرات وهابیت و سلفی‌گری و به پشتوانه‌ی دلارهای سعودی و آموزش‌های اسرائیلی شکل گرفت چراکه وجود کشور سوریه‌ی هماهنگ با ایران و حزب الله بیشترین تهدید را متوجه رژیم صهیونیستی می‌کرد.

تشریح فضای میدانی و سیاسی سوریه خارج از فرصت این نوشتار است اما گذشت زمان رفته رفته عملکرد خائنانه‌ی برخی کشورهای منطقه در سوریه را روشن کرده و پیروزی‌های متعددی را برای جبهه مقاومت فراهم آورده است که البته ایران نیز در راس این جبهه، جای گرفته و به عنوان دشمن اصلی کشورهای مخالف مقاومت شناخته می‌شود.

چرایی هماهنگی مجدد آنکارا با ریاض و تلاویو

آنکارا از ابتدای شکل‌گیری بحران سوریه نقش بارزی داشت. ترکیه‌ی بزرگ و قدرتمند که در همسایگی شمالی سوریه قرار دارد با توجه به این که ادامه حیات بسیاری از تروریست‌ها به هماهنگی با آنکارا بستگی داشت و اگر ترکیه با آنها همراهی نمی‌کرد شاید این بحران چندین سال طول نمی‌کشید، در مرکز توجهات قرار داشت.

اما با گذشت زمان و وقتی محور مقاومت و در راس آن ایران توانست سیاست‌های خود را در سوریه پیاده کند و رفته رفته راه‌های جدید سیاسی هم برای حل مشکل پیدا شد، ترکیه دیگر نمی‌تواند بی‌تفاوت باشد و یا به تروریست‌ها کمک کند و باید تمام سعی خود را بکند تا در ائتلاف ضد ایرانی مونیخ، نقشی برای خود دست و پا کند.

وزیر امور خارجه ترکیه، در اجلاس امنیتی مونیخ به طرح اظهاراتی غیرسازنده علیه ایران پرداخت و اتهاماتی علیه تهران مطرح کرد. چاووش اوغلو در اظهارات خود در کنفرانس امنیتی مونیخ، مدعی شد: سیاست طائفه‌گری ایران، متاسفانه موجب بی‌ثباتی در بسیاری از کشورهای منطقه همچون بحرین و عربستان و دیگر کشورهای خلیج فارس شده است.

  وی در ادامه ادعاهای خود گفت: ایران می‌خواهد عراق و سوریه را تبدیل به دو حکومت شیعی دیگر کند و این خطر واقعی است و ما باید ایران را مجبور کنیم تا دست از مطامع خود بردارد.

در پی این ادعاهای وزیر خارجه ترکیه که هم‌صدا با موضع‌گیری‌های خصمانه عربستان و اسرییل در مونیخ مطرح شده است، وبسایت خبری "عربی 21" گزارش داد: "ایران ترکیه را در پی اظهارت مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه این کشور در حاشیه نشست امنیتی مونیخ به شدیدترین لحن تهدید کرد".

خاورمیانه امروز بیش از هر زمان دیگری درگیر نبرد میان بازیگران منطقه‌ای است. ایران،ترکیه،عربستان و رژیم صهیونیستی.

برخی جبهه‌ی متحد علیه ایران تشکیل داده و با زبان بی‌زبانی این اتحاد را فریاد می‌زنند و ما هم درگیر اثبات قدرت خودمان در منطقه هستیم هرچند سیاست ایران طی سال‌های اخیر در منطقه به خوبی جواب داده است اما باید مواظب دست و پا زدن‌های برخی کشورها باشیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جیغ بنفش عربستان و ترکیه در منطقه/ آیا پایِ اسرائیل در میان است؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..