تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کاش عید نمی آمد!/ قیمت های نجومی در بازار پدرها را شرمنده کرده است

ساعت: 10:54 منتشر شده در مورخ: 1395/12/04 شناسه خبر: 1045762

درد و دل کوثری ها از گرانی پوشاک در آشفته بازار عید؛

با نزدیک شدن به عید نوروز و طبیعتی که این ایام به دنبال دارد، تازگی است و مردم همانند یک عُرف برای ساختن ظاهری شیک روانه بازار می شوند؛ اما ظاهراَ امسال در این آشفته بازار اقتصادی و بی پولی کمتر کسی مشتاق خرید است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کوثرخبر، عید فرا می رسد و اعضای خانواده به فکر خرید کفش و پوشاک هستند؛ اما در این میان ظاهراً پدر خانواده چندان برای خرید مصر نیست و به ناچار و برای دلخوشی خانواده تن به چنین عملی می دهد.

رضا، کارگر یکی از دستگاه های خدمات رسان شهرستان کوثر است که از آمدن عید خوشحال نیست و ظاهراً برای خوشنودی اعضای خانواده است که همه حقوق ناچیز خود را برای خرید نوروزی در نظر گرفته است.

چند دقیقه ای که با او هم سخن شدم فهمیدم که درد سوزناکی در درون دارد؛ او ماه هاست که حقوق نگرفته و در آستانه عید تنها بخشی از حق الزحمه کارگری را برای او واریز کرده اند.

رضا می گوید: در چند سال پیش با اندک درآمدی که داشتم خود مشتاق خرید نوروزی برای خانواده ام بودم ولی هم اکنون نه وضعیت اقتصادی کشور مناسب است، نه قیمت پوشاک و ... در بازار با جیبم تناسب دارد و نه حقوق دهان پر کنی می گیرم.

او می افزاید: همه و همه مشکلات اقتصادی دست به دست هم داده اند تا امثال من که شاید در کشور کم هم نباشند از آمدن عید خرسند نشوند؛ طبیعت عید نوروز بی شک تازگی را برای همه اعضای خانواده به ارمغان می آورد و دید بازدید ها و صله ارحام قلب و روح آدمی را با مهر و محبت صیقل می دهد؛ ولی اگر وضعیت مالی افرادی چون من مناسب نباشد همه این محبت ها و دید و بازدید ها به یک کابوسی تمام نشدنی تبدیل می شود.

راننده ای با تجربه 30 ساله طی درد و دلی با خبرنگار کوثرخبر، عید نوروز را فرصتی برای دور ریختن کینه و دشمنی عنوان کرد و گفت: می بایست با نو شدن سال دلها نیز کینه را کنار بگذارند و قلب های خود را خانه تکانی کنند.

با کمی گفتگو متوجه شدم که این راننده تاکسی هم دل خوشی از آشفته بازار اقتصادی پوشاک و اقلام مصرفی خانوار در آستانه عید ندارد.

وی می گوید: همه ساله شاهد گرانی اقلام مصرفی و اجناس و پوشاک عید در آستانه نوروز هستیم؛ هنوز یک ماه به ایام عید مانده گوشت قرمز، مرغ، میوه جات و صیفی جات گران شده اند، از سویی اجناس و پوشاک عید هم در بازار نیز به قیمت خداتومان به فروش میرسد با این وجود و با این آشفته بازار اقتصادی سرپرستان خانوار از خانواده خود شرمنده می شود؛ تعزیرات حکومتی و دیگر مسئولین امر می بایست از هم اکنون قیمت های مغازه ها را بررسی کرده و با متخلفان برخورد کند.

ظاهراً این دیدگاه(ناراحتی از آمدن عید نوروز) شامل دوفیشه های کارمند نیز می شود؛ کارمندی می گوید: با ماهی 4 میلیون تومان هم در خرج خانه خود مانده ایم، به هنگام خرید عید و دیگر اقلام مصرفی چند ماه بایستی فشار اقتصادی را تحمل کنیم.

این کارمند میگوید: وضعیت اقتصادی در عرصه های متعدد تاسف بار است؛ رکود و تورم، گرانی و بیکاری و عدم جلوگیری از تخلفات اقتصادی مملکت را با فرازونشیب های تندی مواجه کرده است که امیدوارم زودتر به این بحران اقتصادی و ... خاتمه دهد.

وی می افزاید: آمدن عید بد نیست ولی متاسفانه تجمل گرایی در خانواده ها و از سویی گرانی و آشفته بازار اقتصادی در سطح بازار این عید تاریخی را تبدیل به روزهای سخت برای پدران خانوار کرده است.

دانشجوی کوثری که در اردبیل تحصیل می کند می گوید: با اینکه خریدهای نوروزی از یک هفته پیش آغاز شده است اما سطوح قیمت ها خیلی بالاست و من در خرید مواردی همچون پوشاک با مشکل مواجه هستم.

این دانشجو می گوید: پوشاک با کیفیت بالای 100 هزار تومان است؛ آسیبی که این روز ها در اکثر مغازه ها مشاهده می شود چسباندن مارک خارجی روی جنس ایرانی است، در این خصوص مغازه دار قیمت نجومی را برای جنس قلابی خارجی در نظر گرفته و قالب مشتری می کند؛ انصافاً برخی از پوشاک ایرانی و تولید داخل با کیفیت هستند ولی متاسفانه مغازه داران از فروش این نوع اجناس خودداری می کنند.

محمدی یکی دیگر از شهروندان کوثری در ادامه اظهار کرد: به یکی از فروشگاه های مانتو فروشی مراجعه کردم و مانتوها در مکان های مورد نظر چیده شده بود اما هنوز قیمت گذاری نشده بود و زمانی که قیمت مانتوها پرسیده می شد فروشنده اظهار می کرد باید سطوح قیمت مانتوها را در بازار مورد بررسی قرار دهد و بر طبق آن قیمت گذاری کند.

وی تصریح کرد: برخی فروشنده ها از فرصت به وجود آمده سوء استفاده می کنند و تا می توانند قیمت اجناس را بالا اعلام می کنند.

به گزارش کوثرخبر، نظارت اکیپی سازمان صنعت، معدن و تجارت با همکاری تعزیرات حکومتی طرحی را در قالب ستاد تسهیلات نوروزی عملیاتی می کند.

این طرح از ابتدای اسفندماه آغاز می شود و تا 15 فروردین ماه نیز ادامه می یابد؛ در این طرح بازرسان بر روند بازار نظارت دارند و با مسائلی همچون گران فروشی، کم فروشی و عدم درج قیمت بر کالاها برخورد می کنند.

مردم در صورت مشاهده گران فروشی می توانند با شماره تلفن 124 تماس بگیرند و بازرسان را از موضوع آگاه کنند.
 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کاش عید نمی آمد!/ قیمت های نجومی در بازار پدرها را شرمنده کرده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..