تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نرخ تورم در استان زنجان روند نزولی دارد

رحیم عصفوری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نرخ تورم استان زنجان در 10ماهه سال جاری 7.6 درصد است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته روند کاهشی داشته است.
وی یادآورشد: نرخ تورم این استان و به طور کلی کشور از اواسط سال 91 و 92، شاهد روند کاهشی بوده است.
عصفوری اظهار کرد: طی این مدت روند کاهش تورم با سرعت و شتاب متفاوتی طی دوره های زمانی مختلف مواجه بود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار زنجان گفت: نرخ تورم خوراکی ها و آشامیدنی ها هم اکنون در استان زنجان 0.5 درصد و در کشور بیش از این میزان است.
وی خاطرنشان کرد: نرخ تورم پوشاک و کفش در زنجان 3.9 درصد و در کشور 6.1 درصد است.
عصفوری ادامه داد: نرخ تورم دخانیات در استان 8.7 درصد و در کشور 9.5 درصد است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار زنجان گفت: نرخ تورم مسکن، آب، برق و سایر انرژی ها در این استان 5.1 درصد و در کشور 7.6 درصد است.
وی از بالا بودن هزینه های بهداشت و آموزش در استان زنجان به نسبت کشور خبر داد و اضافه کرد: زنجانی ها هزینه های بیشتری برای بهداشت و درمان خود صرف می کنند در حالی که تورم حوزه آموزش این استان پایین تر میانگین کشوری است.
عصفوری تاکید کرد: با این وجود مجموع عواملی که بر رشد نرخ تورم موثر هستند، منجر شده اند تا نرخ تورم این استان به 7.6 درصد طی 10 ماهه سال جاری برسد.
پیش از این مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان اعلام کرده بود که نرخ تورم این استان در سال 1392، 34.8 درصد، در سال 1393، 14.1 درصد، در سال 1394، 10.7 درصد و در سال جاری منتهی به دی 7.9 درصد بوده است.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشار ** انتشار دهنده: رویا رفیعی

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نرخ تورم در استان زنجان روند نزولی دارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..