تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شهدای غواص قدرت دفاعی ایران در دهه ۶۰ را به جهانیان اثبات کردند

فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: شهدای غواص در عملیات کربلای ۴ و ۵ قدرت دفاعی ایران در دهه ۶۰ را به رخ جهانیان کشیده وتوانمندی رزمندگان اسلام را اثبات کردند.

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، سردار امین شریعتی در نخستین یادواره شهدای غواص آذربایجان غربی که به همت دانشگاه فنی حرفه‌ای قاضی طباطبایی ارومیه و با حضور استاندار و نماینده ولی فقیه در استان، فرماندهان وقت دوران دفاع مقدس، فرماندهان نظامی، انتظامی و مسئولان کشوری، استانی و خانواده معظم شهدا در سالن امام علی (ع) ارومیه برگزار شد به تشریح وقایع میدانی عملیات کربلای 4 و 5 پرداخت و اظهار داشت: این دو علمیات از وقایع برجسته، بارز و تعیین کننده دوران دفاع مقدس است.

وی افزود: آن زمان بنده خودم غواص‌ها را انتخاب کرده و آنان را در دریاچه پشت سد دز و استخرهای تبریز آموزش دادیم.

فرمانده دوران دفاع مقدس بیان کرد: امروزه این تصاویر شهدای غواص که با کپسول نشان داده می‌شود با آن چیزی که در عمل بود بسیار متفاوت بود، آن زمان امکانات بسیار محدود بود و در ماه نهایتاً 3 دست لباس غواصی در یگان‌ها دریافت می‌شد و در شرایطی که امکاناتی وجود نداشت غواص‌ها به نوبت آموزش می‌دیدند.

شریعتی گفت: سرمای خوزستان بسیار سوزناک بود و عملیات کردن در آن سوز و سرما بسیار طاقت فرسا بود در حالیکه متوسط سن جوانان غواص در این دو عملیات 16 تا 17 سال بود.

وی افزود: غواصان در عملیات کربلای 4 باید از اروند خروشان عبور می‌کردند و باید در خط مستقیم به سمت ساحل عراق که نقطه مشخص شده‌ای بود حضور می‌یافتند و این کار بسیار سختی بود.

فرمانده دوران دفاع مقدس با تاکید بر آشنایی و تبیین نحوه رشادتها و شهامت‌های شهدای غواص اظهار داشت: این افراد از جان خود گذشتند و برای دفاع از انقلاب و ارزشهای آن رشادت‌های کم نظیری به خرج دادند.

شریعتی خاطر نشان کرد: در عملیات کربلای 4 وقتی شهید پام که از بچه‌های ماکو بود به مقام شهادت نائل آمد همه مراقب بودند آب پیکر مطهرش را به سمت عراقی‌ها نبرد.

وی با اشاره به اینکه در انتخاب غواصان به تجربه افراد توجه می‌شد بیان کرد: هیچ ارتشی نتوانسته بود در جنگ از رودخانه‌ای رد شود اما ما توانستیم این کار را انجام دهیم.

شریعتی گفت: در این عملیات دنبال زمین گیر کردن دشمن بودیم اما چندی پیش در یک کتاب که توسط فرماندهان عراقی منتشر شده فاش شده است که سفارت عربستان اطلاعات اواکس ها منطقه را می‌گرفت و در اختیار رژیم بعث عراق قرار می‌داد.

وی اظهار داشت: دشمن و حامیان استکباریش پس از این عملیات‌ها بیشتر به قدرت دفاعی ایران پی برد و در حقیقت بعد از عملیات والفجر 8 همه استکبار یکپارچه پشت عراق ایستادند و حتی بسیاری از شهرهای ما را بمباران کردند.

فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به شرایط امروز دنیای اسلام گفت: مکتب امام حسین (ع) محور شناخت راه حق و باطل است و از همین روست که امسال نماد وحدت و اتحاد در مراسم اربعین در کربلا و سامرا توسط شیعه و سنی رقم خورد به طوری که در مسیر سامرا برادران سنی از زائران شیعه کربلا پذیرایی می‌کردند.

شریعتی با تجلیل از نقش شهدا و رزمندگان آذربایجان غربی در دوران دفاع مقدس افزود: ویژگی خاص این استان این است که در زمان دفاع مقدس استان با وجود که درگیر آشوب‌های داخلی و تحرکات ضد انقلاب بود اما فرزندانشان این منطقه متعهدانه در مرزهای جنوب کشور نیز حاضر شده و به مجاهدت می‌پرداختند و این تنها مختص آذربایجان غربی قهرمان است به طوری که حضور این عزیزان مایه دلگرمی فرماندهان دفاع مقدس بود.

وی با تجلیل از دانشگاه فنی حرفه‌ای قاضی طباطبایی ارومیه گفت: برگزاری چنین یادواره‌ای با محوریت دانشگاه با این وسعت و کیفیت یک کار نو و جدید است که باید مغتنم شمرده شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شهدای غواص قدرت دفاعی ایران در دهه ۶۰ را به جهانیان اثبات کردند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..