تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تخصیص اعتبارات پژوهشی دانشگاه‌ها کمتر از نیم درصد

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه یاسوج

میزان تخصیص اعتبارات پژوهشی دانشگاه‌ها در ایران کمتر از نیم درصد است.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز کهگیلویه وبویراحمد،همایش یک روزه تدوین و بررسی نقشه جامع علمی دانشگاه های منطقه هفت کشور شامل استان های خوزستان،بوشهر،فارس و کهگیلویه و بویراحمد در دانشگاه یاسوج برگزار شد.

معاون پژوهشی دانشگاه یاسوج گفت: ایجاد زیرساخت ها و تدوین آیین نامه ها و چارچوب های قانونی برای توسعه فعالیت های پژوهشی با برش های استانی و منطقه ای از جمله ضروریات مهم تحقق این سند جامع است.

دکتر هجیر کریمی افزود: تقویت نیروی انسانی،تکیه بر تولیدات علمی و شرکت های دانش بنیان و حمایت از تولیدات فناورانه باید مد نظر تصمیم سازان و مجریان این سند راهبردی در سطح ملی واقع شود.

دکتر کریمی نسبت دانشجویان دوره دکتری(تحصیلات تکمیلی) در دانشگاه یاسوج را نسبت به میانگین کشوری حدود یک و نیم درصد بالاتر دانست و افزود: تعداد اعضای هیات علمی این دانشگاه هم اینک سه درصد است که بر اساس این سند باید به حدود 15 درصد تا افق 1404برسد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه یاسوج افزایش اعتبارات پژوهشی در دانشگاه ها را از دیگر الزامات و مکانیسم های لازم برای تحقق و اجرای این سند راهبردی دانست و گفت: هم اکنون میزان تخصیص اعتبارات پژوهشی در دانشگاه های ایران کمتر از نیم درصد است.

دکتر کریمی افزود: قرار است براساس افق پیش بینی شده در سند راهبردی علمی کشور میزان تخصیص اعتبارات پژوهشی دانشگاه ها به حدود دو درصد برسد که این میزان نیز جوابگو نخواهد بود.

وی ادامه داد: اعتبارات پژوهشی در دانشگاه ها و مراکز علمی برخی کشورهای منطقه از جمله کره جنوبی هم اینک حدود چهار درصد است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تخصیص اعتبارات پژوهشی دانشگاه‌ها کمتر از نیم درصد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..