تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بهره‌برداری از بزرگ‌ترین بیمارستان صحرایی سیّار فوق تخصصی

سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه در حاشیه آیین افتتاح بزرگ‌ترین بیمارستان صحرایی سیّار فوق تخصصی تختخوابی ۱۲۰ در گفتگو با خبرنگار 

گفت: در راستای برنامه‌های کلان سپاه پاسداران مردم‌داری، مردم یاری و محرومیت‌زدایی در سطح کشور این بیمارستان برپا شده است.


وی افزود: این بیمارستان مجهز به چندین اتاق عمل و بخش‌های فوق تخصصی با ارائه خدمات پزشکی به مرزنشینان غیور تربت‌جام و تایباد تا عصر روز پنج‌شنبه فعالیت خواهد داشت و در صورت نیاز و مراجعین بیشتر تمدید می‌شود.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به اهداف رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۱ گفت: در دومین روز از رزمایش شاهد شلیک سامانه‌های دوش‌پرتاب "میثاق" و توپخانه پیشرفته دقیق‌زن پدافند هوایی بودیم که یگان‌ها مربوطه با آزمایش سلاح‌های پیشرفته به‌تمامی اهداف از پیش تعیین‌شده دست یافتند.

سردار پاکپور خاطرنشان کرد: در این رزمایش یگان‌های برگزیده این نیرو اشراف اطلاعاتی و آمادگی‌های دفاعی همه‌جانبه خود را برای مقابله با تهدیدات متصور از سوی متجاوزان خارجی به نمایش می‌گذارد که عملیات رهایی گروگان و رزمایش دفاع از کوی و برزن به‌طور همزمان در شهرستان تایباد و تربت‌جام با شرکت یگان‌های لشکر عملیاتی مردم پایه پنج نصر و گردان‌های بیت‌المقدس بسیج و امام حسین (ع) از دیگر اهداف برگزاری این رزمایش است.

رکورددار جابجایی سامانه‌های درمانی در دنیا هستیم

سرداراحمد اخوان مهدوی معاون بهداری نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه بیمارستان‌های تخصصی و سیار نیروی زمینی سپاه ، نشانگر توانمندی و انعطاف‌پذیری در کمترین زمان ممکن است گفت:بهداری سپاه از۲۱سال قبل باهدف خدمت‌رسانی به مناطق محروم وکمتر توسعه یافته خود را بسیج نموده و مفتخریم با برپایی این بیمارستان سیار صحرایی فوق تخصصی 120 تختخوابی درشرق کشور برای مرزنشینان غیورتایباد و تربت جام خدمات‌پزشکی رایگان ارائه کنیم.

وی افزود: نیروی زمینی سپاه همزمان با ایجاد این بیمارستان در سایر مناطق محروم کشور هم فعالیت دارد که می بایست پزشکان برای ادای دین، به مناطق محروم مراجعه و خدمت‌رسانی کنند تا طعم فقر و درد فقیر و مستضعف را درک نمایند.

معاون بهداری نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: ارائه خدمات پزشکی سپاه با برپایی بیمارستان‌های سیار درمناطق محروم کشور باعث رضایتمندی قشرهای مختلف مردم شده است و تا کنون بیش از ۳۰ هزار عمل جراحی انجام گرفته و بیش از دومیلیون و ۸۰۰ هزار نفر از خدمات رایگان بهره مند شده اند.

سرداراحمد اخوان مهدوی خاطرنشان کرد: بیمارستان صحرایی و سیار سپاه با ۸۲۰روز ماموریت با اعزام گروه‌های پزشکی در قالب بهداری و بیمارستان سیار به مناطق مختلف کشور خدمت‌رسانی نموده که جابجایی از یک نقطه کشور به نقطه دوردست و پیمایش ۷۰ هزار کیلومتر برای ایجاد بیمارستان صحرایی، نشانگر توانمندی و انعطاف‌پذیری بیمارستان‌های تخصصی و سیار نیروی زمینی سپاه برای ایجاد بیمارستان درهرمنطقه کشور در کمترین زمان ممکن است.

وی با اشاره به این که در واکنش و جابجایی سامانه‌های درمانی در دنیا رکورد دار هستیم، تاکید کرد: ایجاد بیمارستان تخصصی ۱۲۰ تختخوابی برای اولین بار بصورت سیار و نصب و راه‌اندازی سی‌تی‌اسکن سیار با امکانات تخصصی لازم در شرق کشور از ابتکارات جدید سپاه است.

سرهنگ پاسدار «محمدحسین عباسی» فرمانده مرکز بهداری رزمی شمال شرق سپاه نیروی زمینی سپاه هم در گفتگو با خبرنگار ماگفت: این بیمارستان بزرگ‌ترین بیمارستان سیار کشور دارای چهار اتاق عمل، ۱۲۰ تخت بستری شامل: بخش‌های کلینیک و پاراکلینیک است.

وی افزود: در این بیمارستان خدمات طب، تصویر سی‌تی‌اسکن، سونوگرافی، آزمایشگاه، داروخانه، دندان‌پزشکی، بینایی‌سنجی و سایر خدمات برای مرزنشینان به‌صورت رایگان ارائه می‌شود.

فرمانده مرکز بهداری رزمی شمال شرق سپاه نیروی زمینی سپاه تصریح کرد: این بیمارستان بزرگ صحرایی ۱۲۵ نفر، متشکل از ۳۰ پزشک متخصص، ۵۰ پیراپزشک، پرستار و پشتیبان خدمت می‌کنند که علاوه بر خدمات رایگان به مرزنشینان تا عصر ۵ شنبه همزمان به امورات بهداشت و درمان رزمایش بزرگ پیامبر اعظم (ص) ۱۱ نیز رسیدگی می‌شود.

سرهنگ پاسدار «محمدحسین عباسی» خاطرنشان کرد: در سطح کشور ۱۲ بیمارستان سیار و صحرایی توسط سپاه فعال است که طی ۵۳ مأموریت قبلی به تعداد ۶۲۲ هزارنفرخدمت ارائه کردند که ازنظر ریالی این خدمات انجام‌شده، معادل ۹۶ میلیارد ریال است.

وی گفت: از ۵۲ بیمارستان صحرایی سپاه، ۱۲ بیمارستان در سیستان و بلوچستان و مابقی در استان‌های کردستان، هرمزگان و خراسان رضوی و خراسان جنوبی درحال انجام مأموریت و خدمت‌رسانی هستند.

فرمانده مرکز بهداری رزمی شمال شرق سپاه نیروی زمینی سپاه افزود: این بیمارستان با حجم تخت بالا ابتکاری جدید برای اولین بار در کشور به‌صورت سیار درآمده است که اتاق‌های عمل و بخش‌های تخصصی آن در اتوبوس‌های پیوسته به هم راه‌اندازی شده است.

گفتنی است در ساعات اولیه برپایی بیمارستان بیش از ۱۵۰۰تن از مرزنشینان برای دریافت خدمات درمانی رایگان در بخش‌های مختلف بیمارستان حضور یافتند که پذیرایی و برخورد متصدیان بهداری سپاه در خدمت بی‌منت به محرومین مرزنشین صفای خاصی را به فضای بیمارستان سیار سپاه حاکم نمود.

این بیمارستانبه مدت پنج شبانه‌روز در شهر کاریز از توابع شهرستان تایباد برای نهضت خدمت‌رسانی به مردم مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته مرزی تایباد و تربت‌جام فعالیت خواهد کرد.

انتهای پیام//س.ج




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بهره‌برداری از بزرگ‌ترین بیمارستان صحرایی سیّار فوق تخصصی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..