تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




معرفی مکان های تفریحی و دیدنی شهرستان منوجان/تصاویر

ساعت: 08:56 منتشر شده در مورخ: 1395/12/04 شناسه خبر: 1045657

از مناطق دیدنی شهرستان منوجان کندر، زیارت فضل بن عباس(ع)، زیارت بی بی طیبه (نودژ)، باغ روضه ارم، ارتفاعات معادن فاریاب ، ارتفاعات تیآب و بسیاری از مناطق زیبا و چشم نواز را می توان نام برد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح منوجان شهرستان منوجان یکی از شهرستانهای استان کرمان که در جنوب شرق کشور ودرجنوب استان کرمان واقع شده است .مردم منوجان بسیار خون‌گرم و مهمان‌نواز هستند.

این شهرستان بامساحت بالغ بر۴۶/۴۱۴۰کیلومترمربع در۳۸۰ کیلومتربا مرکز استان کرمان قرار دارد و از سمت جنوب با فاصله ۱۳۰ کیلومتردر همسایگی استان هرمزگان می باشد .

از مناطق دیدنی شهرستان منوجان کندر، زیارت فضل بن عباس(ع)، زیارت بی بی طیبه (نودژ)، باغ روضه ارم، ارتفاعات معادن فاریاب ، ارتفاعات تیآب و بسیاری از مناطق زیبا و چشم نواز را می توان نام برد.
اکنون بار سفر می بندیم و راهی این شهرستان زیبا می شویم تا گوشه هایی از جاذبه های فوق العاده دیدنی این شهرستان را با هم نظاره گر باشیم.

بارگاه امامزاده فضل ابن عباس(ع)

 
یکی از بقعه های مبترکه وجاذبه های گردشگری درشهرستان منوجان، بارگاه امامزاده فضل ابن عباس است در ۲۰ کیلومتری شمال شرقی منوجان و در ۱۶ کیلومتری روستای چاه حسن (دشت عباس ) شهرستان منوجان واقع شده است.

این زیارت مشتاقان زیادی را هر روزه به خصوص روزهای پنجشنبه و جمعه به خود جلب کرده وازخصوصیات این مکان متبرکه طبیعت و آب و هوای بسیار زیبا و جالب به خصوص در فصل زمستان و بهار است .

بارگاه امامزاده فضل بن عباس امکانات رفاهی همچون زائرسرا، کشتارگاه، فروشگاه مواد غذایی در این مکان قرار دارد که زائرین می توانند استفاده کنند.هر هفته زائرین زیادی از سراسراستان و استان های همجوار به این مکان مقدس مشرف می شوند .

IMG_6637

روستای کندر بخش آسمینون منوجان

روستای بسیار زیبا با طبیعتی بکر و جذاب که در بخش آسمینون منوجان واقع و هر ساله پذیرای گردشگران زیادی مخصوصا در ایام نوروز است.

 
photo_2016-03-14_07-36-58

قلعه تاریخی

ازجمله جاذبه‌های تاریخی و گردشگری منوجان می‌توان به قلعه تاریخی منوجان که در مرکز شهر واقع شده، اشاره کرد،قلعه منوجان یکی از قلعه های تاریخی استان کرمان محسوب می شود که در این شهر واقع شده است. این قلعه  یادگاری از عهد ساسانیان است و به نظر می رسد که معمار قلعه های بم و کهنوج ومنوجان یک نفر بوده است.

باغ زیبای روضه ارم

 
از دیگرمکان‌های بسیار دیدنی، سیاحتی و زیبای منوجان، باغ روضه ارم است که در فاصله سه کیلومتری مرکز شهر منوجان در منطقه‌ای کوهستانی و خوش آب و هوا واقع شده است.

این باغ پوشیده از درختان قدیمی تنومندی همچون انبه، جم، نخل‌های خرما، پرتقال، لیموترش و نارنگی است، چشمه‌سارهای جاری، نهرهای آب با صدای شرشر دلنواز، آواز پرندگان، درختان سر به فلک کشیده، سایه‌سارهای باصفا، کرانه آبی آسمان، ارتفاعات صخره‌ای در کنار هوایی دلپذیر و مطبوع همه و همه مناظر بسیار دلنشینی را برای علاقه‌مندان به طبیعت و تفریح در این باغ ایجاد کرده است.

باغ روضه ارم همه ساله مرکز جذب مردم محلی و گردشگران داخلی و خارجی در فصول بهار و تابستان به شمار می‌رود این باغ به ویژه در فصل بهار دلنشین و دلربا است.

IMG_4807

بند آبخیز داری کندر طول منوجان

یکی از جاذبه های گردشگری منوجان بند ابخیزداری کندر طول است که در فاصله سه کیلومتری مرکز شهر منوجان قرار دارد.

اطراف این بند طبیعتی زیبا از درختان دست کاشت تا خود رو وجود دارد  ودر رودخانه پائین دست این بند آبهای جریان دارد که هر طبیعت دوستی را به سوی خودفرا می خواند.

photo_2016-03-25_11-12-31

طبیعت تفریحی روستای خسرو آباد منوجان

یکی از جاذبه های گردشگری تفریحی منوجان طبیعت تفریحی در روستای خسروآباد که فاصله این روستا تا شهر منوجان حدودا  ۶  کیلومتر است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «معرفی مکان های تفریحی و دیدنی شهرستان منوجان/تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..