تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نظام آموزش کشور سکولار است/آموزش قرآن مبنای آموزش‌ها باشد

گروه دانشگاه: پژوهشگر و مدرس دانشگاه، نظام آموزش کشور را سکولار دانست و افزود: در نظام آموزش اسلامی ابتدا باید قرآن آموزش داده شود سپس باقی علوم را فراگرفت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، مناظره علمی با موضوع نسبت بین اسلام ومدرنیته عصر روز گذشته سوم اسفندماه با شرکت دو مدرس دانشگاه و پژوهشگر علوم دینی و با حضور اساتید و دانشجویان دانشگاه شهرکرد در سالن شهید چمران این دانشگاه برگزار شد. آموزش قرآن در رأس آموزش‌ها باشد

در نظام آموزش اسلامی ابتدا باید قرآن آموزش داده شود 

احمدرضا بسیج، مدرس دانشگاه و پژوهشگر، با تاکید بر تفاوت میان انگیزه و انگیخته، گفت: مدرنیته فی نفسه خوب است ولی باید از آن درست استفاده شود چنان که قرآن نیز ممکن است خیلی ها  را گمراه کند.

وی برتری انسان را به سبب کمال در علم دانست و افزود: علم بشر حتی در رابطه با فهم قرآن به تدریج به کمال می رسد.

بسیج جهل را در مقابل عقل دانست نه علم و اظهار کرد: اکثر مردم دنیا دینشان رابه سبب علت انتخاب کرده اند نه عقل و این در آخرالزمان هویدا می شود.

مدرس دانشگاه نگاه حداقلی، حداکثری و اسلام به عنوان دین کامل را سه نگاه به دین برشمرد و تصریح کرد: دین آمده تا راه های اندیشه ورزی انسان را باز کند.

وی بر یادگیری و آموزش استفاده درست از تکنولوژی تاکید کرد و گفت: نفی تکنولوژی نفی خداست و علم باید در جهت مثبت حرکت کند تا تاثیرگذار باشد.

بسیج نظام آموزش کشور را سکولار دانست و افزود: در نظام آموزش اسلامی ابتدا باید قرآن آموزش داده شود سپس باقی علوم را فراگرفت.

آموزش قرآن در رأس آموزش‌ها باشد

بشر مدرنیته خودبنیاد شده و مفهوم دین گم شده است

علی باقری، مدرس دانشگاه و پژوهشگر علوم دینی، مسبب اوج انحرافات کنونی دین را مدرنیته دانست و گفت: با تحمیل نظام مدرنیته این نظام با اسلام تلفیق شد.

وی اظهار کرد: مدرنیته تمدنی است که بر کل جهان غالب شده است اما باید با شناخت مبنای آن استفاده درست از آن را آموخت.

باقری تکنولوژی را باعث ایجاد فضایی سکولاریسم و دوری از خدا و اهل بیت خواند و افزود: بشر مدرنیته خودبنیاد شده و مفهوم دین گم شده است.

آموزش قرآن در رأس آموزش‌ها باشد



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نظام آموزش کشور سکولار است/آموزش قرآن مبنای آموزش‌ها باشد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..