تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




15کشف باستانی که هیچ توضیحی برایشان نیست (2)

کد خبر: ۴۸۴۵۴۴

۳۴۹  بازدید

وبسایت گجت نیوز - سید حسن حسینی: رمز و رازهای زیادی بر روی زمین وجود دارد که ممکن است هیچ‌گاه حل نشوند و هر کدام از دیگری اسرارآمیزتر است. در طول دهه‌ها و قرن‌های گذشته، بشر اشیای عجیب و غریب زیادی را کشف کرده است. در ادامه با عجیب ترین کشفیات جهان که هنوز توضیحی برای آنها وجود ندارد آشنا خواهید شد.

زمین پر از آثار و کشفیات باستانی است که در طول سالیان دراز، باعث ایجاد ترس و دلهره در بین مردم شده است. این یافته‌ها دانشمندان و محققین را وادار به جستجوی بیشتر کرده و تاکنون به نتایجی نیز رسیده‌اند.

ما گام‌ها بلندی را در زمینه توضیح و حل عجیب ترین کشفیات جهان برداشته‌ایم اما هنوز برخی چیزها ناشناخته باقی مانده و باید بیشتر از قبل در مورد آنها تحقیق شود؛ این اسرار و رموز حتی دیرباورترین ذهن‌ها را نیز درگیر خود می‌کنند.

در قسمت های قبل، با 18 شیء باستانی عجیب آشنا شدیم. در ادامه 15 مورد دیگر را با هم مرور خواهیم کرد.

8. اثر تاریخی یوناگونی (Yonaguni)15کشف باستانی که هیچ توضیحی برایشان وجود ندارد (2)

باستان‌شناسان، محققین و حتی غواصان زیادی در طول سالیان گذشته به دنبال یافتن آتلانتیس، شهر غرق‌شده، بودند. پس از کشف اثر تاریخی یوناگونی در سال 1987 توسط غواصان، بسیاری فکر می‌کردند بالاخره آتلانتیس را کشف کرده‌اند. یوناگونی یک بنای 10 هزار ساله است که در زیر خلیج ژاپن غرق شد. تاکنون بسیاری از کارشناسان در پی یافتن اسرار و رمز و رازهای این بنا بودند که هنوز موفق به یافتن پاسخ‌هایشان نشده‌اند.15کشف باستانی که هیچ توضیحی برایشان وجود ندارد (2)

پس از گشت و گذار فراوان در میان خرابه‌ها، گذرگاه طاق‌داری نظر دانشمندان را به خود جلب کرد. این گذرگاه دارای کنده‌کاری‌های پیچیده، خیابان‌های سنگ‌فرش شده و پله‌های غول‌پیکر بود. پس از ادامه تحقیقات، مشخص شد بقایای این شهر مربوط به بیش از 10 هزار سال قبل بوده و بسیاری را بر این عقیده استوار کرده که این بنا بخشی از یک تمدن عظیم زیر آب‌رفته است. در هر حال، این یافته یکی از عجیب ترین کشفیات جهان بوده و هنوز توضیح قانع‌کننده‌ای برای آن داده نشده است.
9. ستون ناتمام15کشف باستانی که هیچ توضیحی برایشان وجود ندارد (2)

ستون ناتمام نام اثری کشف شده از جهان باستان در نزدیکی شهر رم ایتالیاست که بیش از 1150 تن وزن داشته و هنوز هم در همان مکان یافته‌شده قرار گرفته است. این ستون سنگی همچنین به عنوان مرتفع‌ترین کشف جهان و یکی از معروف‌ترین سنگ‌های باستانی شناخته می‌شود. متاسفانه این اثر تکمیل نشد و دلیل آن نیز به احتمال زیاد ایجاد ترک‌هایی در سنگ‌های گرانیتی به‌کار رفته در آن بود.15کشف باستانی که هیچ توضیحی برایشان وجود ندارد (2)

محققین زیادی در پی یافتن چگونگی ساخت آن برآمدند اما سوال‌ها هنوز بدون جواب است. پایه این ستون که یکی از عجیب ترین کشفیات جهان نیز هست 4 متر ارتفاع دارد و این سوال را در ذهن‌ها باقی می‌گذارد که با امکانات کمی که در اختیار مردم آن دوره بود، چگونه می‌شد این چنین ستون بلندی را برپا کرد.
10. ساکسایوامان (Saksaywaman)15کشف باستانی که هیچ توضیحی برایشان وجود ندارد (2)

در شهر پرو، مجموعه‌ای از دیوارهای عجیب و غریب یافت می‌شود که با نام ساکسایوامان معروف هستند. دقت به‌کار رفته در ساخت این دیواره‌ها مثال‌زدنی است به طوری که گویا با یک پازل عظیم روبرو هستیم. هر تکه از این پازل‌ها به شکلی عجیب با قطعه دیگر هماهنگ بوده و بدون ایجاد کوچکترین روزنه یا سوراخی در کنار همدیگر چیده شده‌اند.15کشف باستانی که هیچ توضیحی برایشان وجود ندارد (2)

دانشمندان سال‌هاست در پی کشف چگونگی ساخت این شی باستانی عجیب هستند. برخی بر این عقیده‌اند که سازندگان این اثر تاریخی با استفاده از نوعی مایع گرفته‌شده از گیاهی ناشناخته توانسته‌اند به این سنگ‌ها شکل دلخواه را بدهند. نظریه دیگری نیز هست که می‎گوید احتمال دارد نور خورشید باعث بیرون آمدن مواد معدنی از سنگ‌ها شده و به مرور زمان فاصله بین سنگ‌ها را پر کرده است. در حالی که دانشمندان و متخصصین هنوز به دنبال یافتن پاسخی برای چگونگی تشکیل این پدیده‌اند، گردشگران زیادی از دیدن آن لذت می‌برند.
11. تپه گوبکلی (Gobekli)15کشف باستانی که هیچ توضیحی برایشان وجود ندارد (2)

یکی از قدیمی‌ترین سایت‌های باستان‌شناسی جهان به نام تپه گوبکلی در ترکیه واقع شده که یکی از عجیب ترین کشفیات جهان را در خود جای داده است. در این سایت مجموعه معابدی قرار دارند که ساخت برخی از آنها قدمتی بیشتر از 13 هزار سال داشته و به دوران نوسنگی (Neolithic) بازمی‌گردد. این مکان پر است از سازه‌هایی که با تکنولوژی‌ها و ابزار پیشرفته‌ای ساخته شده‌اند در صورتی که طبق گفته باستان‌شناسان، مردمی که در زمان نئولیتیک می‌زیستند تازه به تکنولوژی ساخت و سازهای کوچک رسیده بودند. به همین دلیل، نظریه‌ای مبنی بر ساخت این معابد توسط بیگانگان (فضایی‌ها) قوت گرفته است.15کشف باستانی که هیچ توضیحی برایشان وجود ندارد (2)

دانشمندان دریافتند این مکان مربوط به تجمعات مذهبی مردم آن دوران بوده است. حال اینکه چگونه مردمی بدون داشتن ابزار توانسته‌اند سنگ‌های 40 تا 60 تنی را جابه‌جا کرده و روی هم قرار داده‌اند، جزو اسرار و رازهای باستانی است.
12. استون هنج (Stonehenge)15کشف باستانی که هیچ توضیحی برایشان وجود ندارد (2)

استون هنج سایتی باستان‌شناسی است که به گفته دانشمندان در عصر نوسنگی ساخته شده است؛ عصری که اطلاعات کمی از آن در دست داریم. این سازه شامل سنگ‌هایی با نام سارسنز (sarsens) است که حدود 9 متر ارتفاع داشته و وزن هر یک از آنها به 25 تن نیز می‌رسد. کوچکترین سنگ این بنا بلوستون (bluestone) نام دارد و وزن آن 4 تن است. ستون‌های به‌کار رفته در این اثر باستانی می‌بایست از فاصله‌ای 225 کیلومتری آورده شده باشند که هنوز چگونگی انجام این کار برای دانشمندان سوالات زیادی را در پی داشته است.15کشف باستانی که هیچ توضیحی برایشان وجود ندارد (2)

محققین کاوش‌های زیادی در این محل انجام داده و به دنبال یافتن سوالات بی‌شمار خود مبنی بر چرایی و چگونگی ساخت این بنا بوده و به نتایج قابل قبولی نیز رسیده‌اند. بر اساس این نتایج، به احتمال زیاد استون هنج مکانی برای خاکسپاری مردگان و یا جایی برای برپایی جشن‌های باستانی بوده است. همچنین احتمالا این مکان محلی برای خواب ابدی خاندان سلطنتی و یا ارتباط با اجداد و نیاکان آنها باشد.
13. هابیت ها (Hobbits)15کشف باستانی که هیچ توضیحی برایشان وجود ندارد (2)

در سال 2003، دانشمندان موفق به یافتن یکی از عجیب ترین کشفیات جهان شدند. آنها جمجمه و استخوان‌هایی به همراه ابزارهایی سنگی و بازمانده‌هایی از چند حیوان را در مکانی باستانی پیدا کردند. بر اساس مطالعات انجام‌گرفته، این استخوان‌ها مربوط به انسان فلورسی بوده که اولین کشف از نوع خود است. متخصصین با انجام آزمایشات مختلف فهمیدند که استخوان‌ها مربوط به زنی 30 ساله است که 17 هزار سال پیش می‌زیسته و یک متر ارتفاع قامت داشته است. به همین دلیل، دانشمندان نام این کشف خود را هابیت گذاشتند. برخی معتقدند این گونه از انسان منقرض شده و برخی دیگر نیز اعتقاد دارند این زن گونه‌ای استثنایی در زمان خود بوده است.
14. تمدن گمشده مایا (Maya)15کشف باستانی که هیچ توضیحی برایشان وجود ندارد (2)

راز سقوط تمدن مایا یکی از بزرگترین رازهای باستانی در عصر ماست. دانشمندان زیادی تاکنون سعی داشتند بفهمند چگونه کل یک تمدن سقوط کرد بدون اینکه اثری از دلایل این سقوط و نابودی از خود بر جای بگذارد. مایاها به واسطه کشف سیستم نوشتاری معروف بوده در حالی که علومی مانند ستاره‌شناسی، ریاضیات، معماری و هنرهای تجسمی را نیز فراگرفته بودند.15کشف باستانی که هیچ توضیحی برایشان وجود ندارد (2)

در حدود قرون 8 و 9 میلادی، تمامی شهرهای این تمدن به دلایلی ناشناخته و به یک‌باره از بین رفت. خوشبختانه برخی آثار از این قوم به جای مانده و دانشمندان را سرگرم مطالعه جهت یافتن پاسخ این سوالات کرده است. محتمل‌ترین نظریه‌ها در خصوص دلیل گم شدن تمدن مایا، کشاورزی بیش از حد، بیماری و نبرد هستند.
15. کشتی نوح15کشف باستانی که هیچ توضیحی برایشان وجود ندارد (2)

طبق آنچه در قرآن و انجیل آمده، خداوند دستورالعمل ساخت یک کشتی بزرگ را به نوح پیامبر آموزش و به او دستور داد تا از هر حیوان دو جفت را گردآورده و برای مصون ماندن از سیل بزرگ، به کشتی بیاورد. اما برای جمع‌آوری این همه حیوان، کشتی بزرگی نیاز بود! اگرچه بسیاری این داستان را فقط یک افسانه می‌دانند اما با تلاش گروهی از دانشمندان مسیحی، یکی از عجیب ترین کشفیات جهان در این خصوص یافت شده است.15کشف باستانی که هیچ توضیحی برایشان وجود ندارد (2)

این گروه از محققین، توانستند در ارتفاع 4 هزار متری از سطح دریا و در قله‌های کوهستان آرارات در ترکیه امروزی، هفت قطه چوبی متعلق به یک کشتی بزرگ را بیابند؛ کوهستانی که به عقیده بسیاری از مردم، محل به خشکی نشستن کشتی نوح نبی بود. البته یافته‌های دیگری نیز در کشورهای ایران و چین به وقوع پیوست اما هیچ‌یک به اندازه این به واقعیت نزدیک نبودند. 



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «15کشف باستانی که هیچ توضیحی برایشان نیست (2)»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..