تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




لزوم فراهم کردن فضای مناسب برای گذران اوقات فراغت شهروندان

به گزارش افکارنیوز،

مجتبی شاکری، رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران در جریان سیصد و سی و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران در توضیح طرح مذکور با بیان اینکه در حال حاضر ارتباط برنامه ای هدفمند میان معاونت فرهنگی و اجتماعی و سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران وجود ندارد، گفت: این موضوع سبب شده با وجود ظرفیت‌های با ارزش که در 2200 بوستان شهر وجود دارد، به دلیل فقدان ارتباط تعریف شده با معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری، برنامه‌های فرهنگی در بوستان‌ها به صورت محدود و جزیره‌ای و بدون نظم یکپارچه برگزار می‌شود. این در حالی است که با پیش‌بینی یک نظام بهره‌برداری منسجم می‌توان فضای مفرح و سالم فرهنگی،‌ اجتماعی،‌ هنری و ورزشی را در بوستان‌ها فراهم کرد و به فعالیت‌های پراکنده کنونی نیز سامان بخشید.

وی با بیان اینکه فراهم کردن فضای مناسب برای گذران اوقات فراغت شهروندان و جهت‌بخشی به فعالیت‌های آموزش شهروندی در بوستان‌ها از دیگر اهداف این طرح محسوب می‌شود، ‌افزود: اجرای این طرح علاوه بر اینکه به ارتقای امنیت بوستان‌ها برای حضور حداکثری و هدفمند خانواده‌ها منجر می‌شود، موجب مشارکت عمومی شهروندان در بهره‌گیری از خدمات فرهنگی، اجتماعی و هنری متناسب با نیاز و سلیقه اقشار بهره‌مند از بوستان‌ها خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران پیاده‌راه‌ها را با هزینه هنگفت در کنار خیابان‌ها ایجاد می‌کند تا پیاده راه رفتن را فرهنگ روزمره مردم کند،‌ در حالی که برای احداث بیش از دو هزار و 200 بوستان در 22 منطقه شهر تهران تلاش تحسین‌برانگیزی صورت گرفته و فضای مفرحی را پیش روی شهروندان قرار داده است، گفت: با این حال برای گنجاندن ظرفیت بوستان‌ها در سبد هزینه‌های فرهنگی و اجتماعی خانوارها، تاکنون طرح خاصی شکل نگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر اغلب بوستان‌ها فاقد فضای فاخر و برنامه‌ریزی برای برپایی تئاتر خیابانی، اجرای کنسرت، گالری نمایش آثار هنری و حتی کرسی تلاوت قرآن هستند و از ظرفیت زیرساخت‌های موجود در این راستا به طور کامل استفاده نمی‌شود.

شاکری در ادامه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به معرفی قهرمان‌های شرقی نظیر رستم و سهراب، سندباد برای مردم، گفت: سازمان زیباسازی می‌تواند در تعاملی تنگاتنگ با سازمان بوستان‌ها و فضای سبز نسبت به طراحی و تولید آثار حجمی و جانمایی آنها در پارک‌ها اقدام کند تا این فضاهای تفرجی برای استفاده کودکان و نوجوانان بیشتر آماده شود و ضمنا این قهرمان‌ها نیز در اذهان شهروندان بازآفرینی شوند.

وی تاکید کرد: در صورتی که این آثار حجمی تولید شود، می‌توان ارتباط عمیق‌تری میان آموزش و پرورش و سازمان بوستان‌ها و فضای سبز برقرار کرد و با استفاده از این ظرفیت، اوقات فراغت دانش آموزان را به بازدید از پارک‌ها و شنیدن روایت شیرین قهرمان‌های شرقی پر کرد.

رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران از اعلام آمادگی گروهی از نویسندگان به منظور همکاری با چنین طرحی خبر داد و گفت: این نویسندگان می‌توانند در ساعات مشخصی با حضور در بوستان‌ها و در مجاورت المان‌های حجمی مذکور، داستان‌هایی از قهرمان‌های شرقی را برای بازدید کنندگان روایت کنند.

در نهایت یک فوریت طرح مذکور به تصویب اکثریت اعضای حاضر در جلسه امروز شورای شهر رسید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «لزوم فراهم کردن فضای مناسب برای گذران اوقات فراغت شهروندان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..