تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دولت از بانک های شبه تجاری برای نیل به اهداف اقتصادی استفاده نکند

مرتضی مرتضوی کاخکی گفت: آنچه که مهم به نظر می‌رسد این است که دولت از بانک های شبه تجاری برای نیل به اهداف اقتصادی استفاده نکند.از اینرو بانک‌ها می‌توانند وسیله‌ای برای تحقق اهداف مالی دولت‌ها محسوب شوند .

دکتر مرتضی مرتضوی کاخکی اقتصاددان و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری بسیج، با بیان اینکه بانکداری ربوی دغدغه بسیاری از مراجع تقلید را در پی دارد اظهار داشت: یکی از ابزارهایی که دولت ها می توانند در اختیار بگیرند سیاست پولی است .سیاست ‌‎های پولی توسط بانک مرکزی اعمال می ‌شود و از سوی دیگر هم دولت به واسطه اینکه بر بانک مرکزی تسلط دارد می تواند سیاست‌های پولی را در اختیار داشته باشد.

این اقتصاددان خاطر نشان کرد: بانک ها می توانند سیاست‌های پولی و مالی را در مسیر صحیح یا غلط اقتصادی بکارگیری کنند و این مبحث دیگری است .

وی اضافه کرد: آنچه که مهم به نظر می‌رسد این است که دولت از بانک های شبه تجاری برای نیل به اهداف اقتصادی استفاده نکند. بانک‌ها می‌توانند در حمایت از فعالیت‌های تجاری در بازارهای اقتصادی و در رشد اقتصادی اعم از تجارت، صنعت، کشاورزی، شغل‌ها و حرفه‌ها نقشی اساسی داشته باشند. از اینرو بانک‌ها می‌توانند وسیله‌ای برای تحقق اهداف مالی دولت‌ها محسوب شوند .

این اقتصاددان در خاتمه افزود: نقش بانک‌ها در هر دولتی به عنوان قلب تپنده مناسبات پولی و اعتباری از ارزش بالایی برخوردار است و نقشی مهم در کیفیت روابط و شاخص‌های اقتصادی هر دولت بر عهده دارد. از این رو بانک ها می‌توانند در جهت هرچه بیشتر روابط و مناسبات اقتصادی را منجر شود و یا اینکه بنیان های اقتصادی را مورد اضمحلال قرار دهند .




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دولت از بانک های شبه تجاری برای نیل به اهداف اقتصادی استفاده نکند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..