تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چمران: نرم افزار های جدید حمل و نقل مجوز معتبر ندارند

سلسله گزارش «بسیج» از معضلات اقتصادی ورود نرم افزار های جدید حمل و نقل -2

چمران گفت: 20 درصد از جابه‌جایی های شهروندان به عهده تاکسی داران است و این رقم بالایی محسوب می شود. برنامه ریزی و فرهنگ سازی در جامعه باید به گونه ای باشد تا از تاکسی در سطح شهر ها استفاده کمتری شود.

معضل نرم افزار های تجاری در حمل و نقل باعث تنش هایی بین تاکسی داران در شهرها را به وجود آورده است. این نرم افزار ها با هزینه ای کمتر از نصف حتی مسافرین در اقصی نقاط شهر حمل و نقل می کنند. این مشکل که سفره تاکسی دارانی که به شکل سنتی فعالیت می کنند را کوچک کرده و باعث نگرانی و حتی به خطر افتادن امنیت شغلی آن ها می شود. در جامعه ای که به دلیل نبود کار اکثر مردم به مسافرکشی روی آوردند، ورود این نرم افزارها به بازار داغ تاکسی رانی به قشر تاکسی داران خدشه وارد می کند. 

خبرگزاری بسیج در ادامه بررسی این موضوع به جوانب دیگری از ورود نرم افزار های جدید و تاثیر آن بر سفره تاکسی داران سنتی پرداخته است.

بر این اساس شرایط موجود باعث رقابتی شده است که در حالت عادی و استاندارد منصفانه نبوده چراکه نظارت سخت گیرانه تری روی تاکسی داران صورت می گیرد اما نسبت به کسانی که با نرم افزارهای تجاری فعالیت می کنند کنترل کمتری صورت گرفته و آزادی عمل بیشتری در اختیار دارند. البته به این نکته باید اشاره داشت که از نرم افزارهای تجاری استقبال قابل توجهی قرار گرفته و اینکه باعث شد تا قیمت ها پایین آید، برای مردم سهل الوصول تر خواهد بود ولی باید وضعیت تاکسی داران و کسانی که در آژانس ها کار می کنند را هم در نظر گرفت.

دکترمهدی چمران رئیس شورای شهر تهران بزرگ در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، درباره تاثیر اقتصادی نرم افزار های تجاری که به شیوه مدرن مسافرین را جابه‎‌جا می کنند، گفت: در خصوص تاکسی های تلفنی، بحث امنیتی و اقتصادی دو مقوله جدا به حساب می آید. در بحث اقتصادی اینکه مسافرین را در کمترین زمان و پایین ترین قیمت در نقاط دور و نزدیک شهر جابه‌جا می کنند، ارزشمند است. این موضوع فکر هم کسانی که در آژانس و هم در تاکسی رانی کار می کنند را مخشوش کرده است چراکه این نرم افزار یک رقابتی بین آن ها ایجاد کرده که در حال حاضر هیچکس توانایی رقابت با آن را ندارند و مردم هم طبیعتا به دنبال ارزان ترین و بهترین ها هستند.

*فعالیت ها نیاز به تاییدیه از یک مرکز معتبر دارد

وی در مورد معضلات امنیتی نرم افزار های تجاری اظهار داشت: از لحاظ امنیتی به دلیل عدم کنترل از هیچ دستگاه نظارتی و نبود مشخصات کافی از راننده باعث می شود که امنیت، جان و مال مردم به خطر بیافتد. در همین خصوص شورای شهر تهران به آن ها اطلاع داده است که برای حل این مشکل ساماندهی ایجاد شود. یعنی اگر یک مرکز معتبری آن ها را تایید کنند از نظر امنیتی هیچ مشکلی پیش نمی آید.

*تاکسی رانی کشور استاندارد نیست

رئیس شورای شهر تهران با یبان اینکه سیستم تاکسی رانی در کشور استاندارد نیست گفت: هیچ کجا دنیا شما نمی بینید که یک تاکسی سه الی چهار نفر را باهم در شهر جابه‌جا کنند، از این رو تاکسی در کشور یک وسیله حمل و نقل نیمه عمومی تعریف می شود. تاکسی در تمام دنیا یک وسیله خصوصی برای یک شخص یا یک گروه خاص محسوب خواهد شد. در سیاست گذاری های انجام شده تصمیم بر این شد تا تاکسی هایی که به شکل دوره گردی کار می کنند حذف شوند و بجای آن ها از تاکسی تلفنی استفاده شود.

*تاکسی رانی دوره گردی باید به تاکسی تلفنی تبدیل شوند

وی افزود: با وجود این سیاست گذاری کسانی که به صورت سنتی یا خطی کار می کنند به صورت خودکار به سمت تاکسی تلفنی ها سوق پیدا می کنند که در این صورت هم تاکسی داران ضرر نمی کنند و هم مردم بهره‌ مند از امکانات استاندارد می شوند. کسانی که به صورت نرم افزار های تجاری فعالیت می کنند، اگر زیر نظر ارگانی تحت نظارت قرار بگیرند، می توانند کمک بزرگی در برنامه ای که ریخته شده انجام دهند.

*نرم افزار های تجاری در صنعت حمل و نقل قانونی نیست

چمران در خصوص قانونی بودن نرم افزار های تجاری که به شکل مدرن به جابه‌جایی مسافرین می پردازند گفت: از نظر فعالیت تمامی آن ها قانونی نیستند و اینکه نظارت از سازمان وزارت بازرگانی و ارتباطات به چه شکلی است و چرا فعالیت آن ها را منع نمی کند، اطلاعی ندارم.

*20 درصد از جابه‌جایی در حمل و نقل عمومی به عهده تاکسی داران است

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: در حال حاضر 20 درصد از جابه‌جایی های شهروندان به عهده تاکسی داران است و این رقم بالایی محسوب می شود. برنامه ریزی و فرهنگ سازی در جامعه باید به گونه ای باشد تا از تاکسی در سطح شهر ها استفاده کمتری شود. با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی پاره ای از مشکلات خصوصا معضل ترافیک تا حدودی حل خواهد شد.

وی با اشاره به جلساتی که برای نحوه ورود تاکسی رانی در مورد جابه‌جایی مسافرین در کلان شهر هایی همچون تهران را دارند افزود: در شورای شهر بحث هایی در مورد اصلاح شیوه تاکسی رانی در کلان شهرها که می بایست به چه صورت باشد، مطرح شد، اما هیچ صحبتی از نرم افزار های تجاری که به شکل مدرن در شهر ها مسافران را جابه جا می کنند، نبوده و ما از آن ها درخواست همکاری برای شیوه درست حمل و نقل در کلان شهر ها را خواهیم داشت.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چمران: نرم افزار های جدید حمل و نقل مجوز معتبر ندارند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..