تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بیمه‌نامه 98 درصد باغات شهرستان ساوه صادر شد

محمدرضا خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ساوه، با اشاره به سرمازدگی باغات انار ساوه اظهار داشت: اینکه فکر کنیم برند انار ساوه صدمه می‌بیند و دیگر انار ساوه را نداریم صحیح نیست بلکه اگر شرایط هوایی موجود را داشته باشیم از سال سوم انار با کیفیت‌تر از انار امروز را داریم.

وی افزود: در سرمازدگی که سال 88 اتفاق افتاد برای آموزش باغداران و کارشناسان از کارشناسان ایتالیا و اسپانیا استفاده کردیم ولی متاسفانه چون سرمازدگی تکرار شد و کارشناسان و باغداران ما یک‌بار دیگر با فاصله کمتری سرمازدگی را تجربه کردند از این تجربیات می‌توانند به منظور اصلاح باغات استفاده کنند.

معاون فنی جهادکشاورزی ساوه تصریح کرد: استفاده از آبیاری قطره‌ای، جایگزینی باغات قدیمی هرچند جابجایی یک پروسه در امرباغبانی است ولی در این دوره شدت بیشتری پیدا می‌کند، احیا زمین‌های آلوده به آفت و استفاده از گونه‌های دیگر به عنوان جایگزیی مانند پسته برای باغات انار که صرفه اقتصادی ندارد و اگر مشکل آب نداشته باشیم با توجه اقدامات انجام شده در سال‌های آینده محصولی بهتر از لحاظ کیفیت و کمیت به نسبت گذشته داریم.

خلیلی بیان کرد: در گذشته ما 150 هزار تن انار برداشت می‌کردیم که به سبب سرمازدگی این میزان به صفر رسیدولی از سال چهارم دوباره می‌توانیم تا سقف50 درصد صادرات این محصول را در سطح شهرستان شاهد باشیم.

وی خاطرنشان کرد: 100 درصد پروژه‌های جهادکشاورزی در راستای سیاست اقتصادی است که 50 درصد آن محقق شده، مهم‌ترین علت عدم تحقق سیاست‌های جهادکشاورزی در حوزه اقتصاد مقاومتی بحث کمبود بودجه است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بیمه‌نامه 98 درصد باغات شهرستان ساوه صادر شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..