تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




انتقاد کوبنده دو چهره بزرگ هالیوودی از ترامپ و سیستم آمریکا

در مراسم تجلیل از نویسندگان برتر آمریکا که یکشنبه شب برگزار شد، الیور استون و ارون سورکین درباره سیاست های گذشته و روز کشورشان صحبت کردند.

 به گزارش سینماخبر،ارون سورکین در یک سخنرانی در جوایز انجمن نویسندگان آمریکا در روز یکشنبه پرزیدنت ترامپ را حسابی کوبید. این در حالی بود که الیور استون هم همین کار را کرد.

 

در ادامه متن کامل سخنرانی سورکین، یکی از خوش نقدترین و محبوب ترین فیلمنامه نویسان هالیوودی و خالق سریال سیاسی «بال غربی» را می خوانید:

هر از چند گاهی من داستان هایی درباره سیاست می نویسم بنابراین به من گفتند که ممکن است چیزی برای گفتن درباره وضعیت که در حال حاضر ما در آن قرار داریم، داشته باشم. تعجب آور هم نیست که دارم. بنابراین، در راستای روحیه پدی چایفسکی، حرفم را می زنم.

به ما گفته اند که به عنوان افراد گلچین شده ای که در ساحل غربی آمریکا زندگی می کنند، ما آمریکایی‌های واقعی نیستیم و با ارتباط مان را با واقعیت از دست داده ایم.

اگر از نظر شما این مسئله که زندگی کردن و کار کردن در یکی از دو شهر بزرگ آمریکا باعث می شود که شما چیزی کمتر از یک آمریکایی واقعی باشید، شما آن کسی نیستید که ارتباطش را با واقعیت از دست داده است.

اگر به نظر شما به هیچ وجه قابل قبول و موجه نیست که سه تا پنج میلیون نفر در جدیدترین انتخابات ما به صورت غیرقانونی رای دادند، شما کسی نیستید که ارتباطش را با با واقعیت از دست داده است.

اگر فکر نمی کنید که تغییرات اقلیمی یک حقه جهانی است که به دست دانشمندان بدطینت چینی به وجود آمده که آن ها هم با تک تک دانشمندان دیگر دست به یکی کرده اند و یک نقشه حقه آمیز طولانی مدت به وجود آورده اند تا پول برای تحقیقات شان به دست بیاورند، شما کسی نیستید که ارتباطش را با واقعیت از دست داده است.

اگر فکر نمی کنید که نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال، واشنگتن پست، ان بی سی نیوز، سی بی اس نیوز، ای بی سی نیوز و سی ان ان همگی بدون اینکه مجازات بشوند دروغ می گویند و تنها منبع قابل اطمینان اخبار «فاکس و دوستان» است، شما کسی نیستید که ارتباطش را با واقعیت از دست داده است.

و اگر فکر نمی کنید که راندن کسانی که برای امان پیدا کردن از خشونت غیرقابل تصور دنبال پناهگاهی می گردند، ایده ای است که می توان از نظر اخلاقی از آن دفاع کرد، پس شما کسی نیستید که از یک آمریکایی واقعی کمتر است.

بنابراین ما چه کار می توانیم بکنیم؟ در حقیقت خیلی کارها. به خاطر اینکه قدرتمندترین سیستم انتقالی که برای یک ایده خلق شده، داستان است. مردان و زنان داخل این اتاق و اتاقی مثل این که در نیویورک قرار دارد، داستان سرایان آمریکا هستند و ما اهل همه جا هستیم.

ما پیر و جوان، سیاه و سفید، ثروتمند و در حال تقلا و بله، لیبرال و محافظه کار هستیم. قدرتمندترین سیستم انتقالی که تا به حال برای یک ایده خلق شده داستان است و ما داستان سرایان آمریکا هستیم، و رویای من مبنی بر یکی از شما بودن به حقیقت پیوسته است. خیلی خیلی از شما ممنونم.»

مراسم یکشنبه شب انجمن نویسندگان آمریکا هم از دیگر جوایز این فصل پیروی کرد و به شدت روی ترامپ تمرکز کرد. با این حال الیور استون که برای دریافت جایزه لارل روی صحنه رفته بود، انتقادی دو حزبی تر از آمریکا کرد و پیغامی پرشور به فیلمسازان جوان داد.

بعد از اینکه جیمز وود استون را معرفی کرد، او به فیلمسازان یادآوری کرد که «می توانید نسبت به دولت و جامعه تان انتقاد کنید.»

این کارگردان برنده جایزه اسکار ادامه داد: «لازم نیست خودتان را وفق دهید. الان مد شده که از جمهوری خواهان و ترامپ انتقاد کنید و اوباماها و کلینتون ها را کنار بگذارید. اما این را به یاد داشته باشید: در ۱۳ جنگی که ما طی ۳۰ سال گذشته آغاز کردیم و ۱۴ تریلیون دلاری که خرج کردیم، و صدها هزار جانی که از این زمین محو شدند، به یاد بیاورید که این ها کار یک رهبر نبود، بلکه کار یک سیستم بود که هم جمهوری خواه است و هم دموکرات. هر چه می خواهید اسمش را بگذارید: کمپلکس امنیتی پولی رسانه ای نظامی صنعتی. سیستمی است که تحت پوشش اینکه این ها جنگ هایی هستند که می توان آن ها را با استفاده از نام پرچمی که با چنین افتخاری برافراشته شده، می توان آن را توجیه کرد.»

استون ادامه داد که «کشور ما برای خیلی ها بسیار سودمندتر شده، اما نمی توانیم به نام آن ثروت سیستم مان را به عنوان مرکز ارزش های دنیا توجیه کنیم. اما به خلق کردن چنین آشوب ها و جنگ هایی ادامه می دهیم. نیازی نیست به قربانیان نگاهی بکنیم، اما می دانیم که در بیش از ۱۰۰ کشور به وسیله حمله، تغییر رژیمی و آشوب اقتصادی دخالت کرده ایم. یا جنگ با استخدام کردن کسی دیگر. این هم نوعی جنگ است. در پایان، این به سیستمی تبدیل شده که به مرگ این سیاره و انقراض همه مان منجر شده است.»

او سخنانش را با نصیحت هایی بر پایه تجربه های خودش به پایان برد و گفت: «من با کسانی جنگیده ام که بیشتر زندگی شان مشغول جنگ بوده اند. بازی خسته کننده ای است. و بیشتر مواقع هم بیچاره تان می کنند. با تمام انتقادها و توهین هایی که دریافت می کنید، و البته چاپلوسی ها، مهم است که به یاد داشته باشید که اگر به حرفی که می زنید باور دارید و می توانید در مسیرتان ثابت قدم باشید، می توانید تغییر ایجاد کنید.»

او اضافه کرد: «از شما می خواهم راهی برای تنها بودن با خودتان پیدا کنید، به سکوت های تان گوش کنید، و نه همیشه در یک اتاق نویسندگان. سعی کنید چیزی را پیدا نکنید که جمعیت برای موفقیت شما می خواهد، اما سعی کنید معنی درونی حقیقی زندگی تان روی این زمین را پیدا کنید و هرگز تقلا برای رسیدن به صلح، نجابت و گفتن حقیقت را رها نکنید.»

استون هرگز از مسایل سیاسی دوری نکرده است. طی یک سخنرانی در جوایز فیلم مستقل گاتهام در ماه نوامبر، کارگردان فیلم «اسنودن» اشاره ای به امنیت ملی در دولت ترامپ کرد و گفت: «دولت نظارت، ۱۹۸۴، جنگ سایبری و جنگ پهپادی در حال حاضر اینجاست.» او همیشه نسبت به باورهای سیاسی اش با روراستی صحبت کرده و در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ به جیل استاین رای داد.

بانی فیلم




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «انتقاد کوبنده دو چهره بزرگ هالیوودی از ترامپ و سیستم آمریکا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..