تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فعالیت شش ایستگاه اندازه گیری شاخص های دریایی در بنادر هرمزگان

معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از فعالیت شش ایستگاه اندازه گیری شاخص های دریایی در بنادر این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبزگزاری بسیج هرمزگان به نقل از خبرنگار ایرنا، عباس کمالی سه شنبه در حاشیه برگزاری دوره آموزشی جزر و مد سنجی و اندازه گیری شاخص های زیست محیطی دریایی در بندر شهید رجایی، گفت: ایستگاه اندازه گیری پایش عوامل زیست محیطی تأثیرگذار بر اسکله ها از جمله این ایستگاه ها است که به صورت یک طرح پایلوت در بندر شهید رجایی راه اندازی شده است.

وی با اشاره به فعالیت سه ایستگاه جزر و مد سنجی در بنادر شهید رجایی، شهید ذاکری قشم و لنگه برای پایش نوسانات تراز سطح آب ، افزود: داشتن اطلاعات تغییرات تراز دریا باعث پیش بینی دقیق تر جزر و مد می شود که این کار در پهلو گرفتن کشتی ها در بنادر، ساخت سکوها و موج شکن ها نقش به سزایی دارد.
کمالی تصریح کرد: شناخت کامل جزر ومد و پیش بینی روند آن نقش چشمگیری در کاهش هزینه ها و پایداری طرح های عمرانی و ساخت و سازهای ساحلی و طرح های فرا ساحلی دارد و عدم شناخت این پدیده می تواند به بروز تلفات و خسارت های مالی سنگین به زیر ساخت های ساحلی منجر شود.
وی اضافه کرد: علاوه بر این ایستگاه ها، دو بویه موج نگار ملی در بنادر کیش و سوزا نیز استقرار یافته که اطلاعات هواشناسی همچون سرعت باد، جهت باد، دمای هوا، رطوبت نسبی و فشار هوا و اطلاعات اقیانوس شناسی از جمله پارامترهای موج، شوری و دمای آب را ثبت می کند.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: سازمان بنادر در راستای وظایف حاکمیتی خود به دلیل کمبود اطلاعات دریایی و نیاز روزافزون به این اطلاعات در سطح کشور، در قالب پروژه های مطالعاتی مختلف نسبت به ثبت و مدلسازی مشخصه های دریایی اقدام نموده و تاکنون حجم قابل توجهی از این اطلاعات ارزشمند جمع آوری شده است.
وی تامین، نصب و بهره برداری از 10 دستگاه سامانه جزر و مدسنجی را به عنوان یکی از اقدامات صورت گرفته، اعلام کرد و هدف از اجرای این طرح را منسجم نمودن و ساماندهی ایستگاه ها در آب های جنوب کشور، دریافت اطلاعات از طریق پایگاه داده اینترنت و بررسی تغییرات دراز مدت و کوتاه مدت تراز سطح آب برشمرد.
معاون مهندسی عمران اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: علاوه بر این، اقدامات جامعی در زمینه شبیه سازی های ریاضی پدیده های هیدرودینامیک و رسوب، هیدروگرافی و نیز تجهیز بنادر به سیستم های اندازه گیری میدانی (موقتی و دائمی) انجام شده است.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فعالیت شش ایستگاه اندازه گیری شاخص های دریایی در بنادر هرمزگان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..