تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مجلس برای بررسی تالاب های خوزستان کمیته حقیقت یاب تشکیل دهد

رئیس سازمان محیط زیست از مجلس تقاضا کرد که کمیته ای حقیقت یاب برای بررسی تالاب های خوزستان تشکیل و به منطقه اعزام کند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت؛ معصومه ابتکار با اشاره به اتفاقات اخیر در خوزستان گفت: دولت برنامه ای مصوب برای شناسایی کانون های گرد و غبار در استان خوزستان تصویب کرد که این برنامه شامل کانون های گرد و غبار، کانون های بحرانی و کانون های فوق بحرانی است و آنچه که اکنون در دستورکار دولت است، رسیدگی به کانون های فوق بحرانی است.

رئیس سازمان محیط زیست افزود: وظیفه اجرای این کار بر عهده وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جنگل ها و مراتع است که از طریق کاشت نهال و یا پخش سیلاب یا مالچ پاشی بتوانند قسمت هایی که تولید گرد و غبار شدید دارند را مهار کنند که دولت در این باره بسیار مصمم است.

وی با بیان اینکه در طوفان 8 بهمن بنده در خوزستان حضور داشتم، ادامه داد: کارگروه گرد و غبار نشست ویژه ای در استان برگزار کرد و گزارش این جلسه روز بعد به دولت ارائه شد که همین گزارش سبب شد تحرک جدید و توجه ویژه ای نسبت به رفع مسائل صورت گیرد.

ابتکار یادآور شد: در سطح بین المللی اقدامات جدی با سازمان ملل و عراق دنبال می شود که معاون دبیرکل سازمان ملل و رئیس برنامه محیط زیست سازمان ملل روز جمعه به تهران سفر می کند که یکی از محورهای مهم مذاکره با اریک سولهایم رئیس برنامه محیط زیست سازمان ملل، مسئله گرد و غبار خواهد بود.

وی با بیان اینکه کارگروه ملی گرد و غبار به زودی به موضوع خاص عراق می پردازد، افزود: رایزنی هایی با وزیر امور خارجه صورت گرفته تا کانون های خارجی گرد و غبار پیگیری شود، همچنین بنده چند شب پیش در صحبت تلفنی با وزیر محیط زیست عراق در خصوص رسیدگی به کانون های گرد و غبار در این کشور مذاکره کردم.

ابتکار با تاکید بر اینکه موضوع خوزستان برای دولت یازدهم بسیار مهم است، ادامه داد: سازمان محیط زیست با جدیت پیگیر مسائل خوزستان است و تالاب هورالعظیم که در سال 92 خشک شده بود با همکاری وزارت نفت و نیرو حدود 70 درصد آبگیری شد.

وی با بیان اینکه بخشی از مشکلات به ایران از خارج تحمیل می شود، اظهار کرد: همکاری بین المللی و همکاری با کشور عراق باید افزایش یابد تا مشکلات ریزگردها تقلیل پیدا کند.

رئیس سازمان محیط زیست تصریح کرد: مجلس هیاتی حقیقت یاب برای بررسی وضعیت تالاب های خوزستان تشکیل و به منطقه اعزام کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مجلس برای بررسی تالاب های خوزستان کمیته حقیقت یاب تشکیل دهد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..