تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خبری تازه از مذاکرات صلح ژنو

معاون فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه با بیان اینکه هنوز اعضای هیأت‌های شرکت کننده در مذاکرات ژنو مشخص نیست، گفت که مذاکرات آتی بر دستیابی به راه‌حل‌هایی در 3 مسئله تمرکز خواهد کرد.

به گزارش مشرق، «مایکل کانتی»، معاون «استفان دی‌میستورا»، فرستاده سازمان ملل در امور سوریه می‌گوید، مذاکرات ژنو سوئیس که پنجشنبه 23 فوریه (3 اسفند) شروع خواهد شد، به دنبال دست‌یابی به راه حل‌هایی در سه مسئله است.

شبکه المیادین به نقل از دفتر دی‌میستورا گزارش داد، مایکل کانتی گفته است، این سه مسئله شامل توافق بر سر تشکیل دولت غیر فرقه‌ای، تدوین قانون اساسی جدید و برگزاری انتخابات بر اساس این قانون اساسی است.

معاون دی‌یستورا بدون اشاره به افراد شرکت کننده در این مذاکرات، تنها به بیان این اکتفا کرد که از هیأت‌های شرکت کننده برای شرکت در این مذاکرات دعوت شده است.

کانتی افزود، مطابق قطعنامه‌های سازمان ملل، به ویژه قطعنامه 2254 از گروه‌های سوری دعوت به عمل آمده و مدعی شد که بر اساس بند دوم این قطعنامه، فرستاده سازمان ملل این صلاحیت را دارد که به منظور گفت‌وگو بر سر انتقال سیاسی، از گروه‌ها جهت مذاکره دعوت کند.

هیأت دولت سوریه در مذاکرات سوریه قرار است فردا چهارشنبه وارد ژنو شود و به احتمال زیاد، تیم هیأت عالی مذاکره کننده معارضان سوریه نیز فردا به ژنو برسند.

از سوری دیگر، احمد الجبرا، مؤسس گروه معارض «منصه القاهره»، نمایندگان این حرب، فایز ساره و قاسم الخطیب را از مذارکات ژنو فراخوانده است.

الجبرا گفته است، مشارکت هر شخصی به غیر از این دو نفر در مذاکرات ژنو، مستقل بوده و نماینده این حزب محسوب نمی‌شود.

مذاکرات ژنو 4 برای حل بحران سوریه، پس‌فردا (پنج شنبه) در سوئیس شروع خواهد شد و بشار الجعفری ریاست هیأت دولت سوریه و «محمد الصبر» که به ترکیه نزدیک است، ریاست هیأت معارضان را برعهده خواهند داشت.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خبری تازه از مذاکرات صلح ژنو»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..