تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




انس با قرآن جامعه را اخلاق مدار می‌کند

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، آئین اختتامیه چهارمین دوره مسابقات قرآنی سراج شامگاه سه‌شنبه سوم اسفند در تالار شیخ صدوق واقع در آستان مبارک حضرت عبدالعظیم حسنی برگزار شد.

حجت‌الاسلام ناصری‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در این مراسم طی سخنانی با اشاره به شخصیت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: اساس جهاد حضرت زهرا(س) و آن چیزی که حضرت در آن زمان خفقان صدر اسلام به کار برد و مبانی در سند خطبه فدکیه بیان شده است اثبات ولایت علی‌ابن ابی‌طالب(ع) است. 

وی اساس رشد و تعالی جامعه را اخلاق دانست و گفت: اخلاقی که موارد زیادی را دربر می‌گیرد، علما و بزرگان معتقدند اساس اخلاق، عقل است. برخی دیگر از علما اعتقاد دارند اگر کسی عالم باشد وجودش دارای تربیت خواهد شد و عده‌ای دیگر در این باره اظهار دارند اخلاق و تربیت درون هر فردی است که در طول زندگی او را هدایت می‌کند، اما در واقع اساس اخلاق و تربیت محبت است و همانطور که پیامبر(ص) فرمودند اصل محبت به وسیله ارتباط با قرآن و اهل بیت شکل می‌گیرد. 

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با بیان این که هرچقدر جامعه با قرآن و اهل بیت مانوس شوند اساس اخلاق در جامعه تعالی می‌یابد، افزود: هر مقدار جوانان ما با قرآن و احادیث زاویه پیدا کنند جامعه به سمت انحطاط پیش خواهد رفت.

حجت‌الاسلام ناصری‌پور راه مقابله با ناهنجاری‌ها و مشکلات جامعه را انس و الفت با کلام‌الله بر شمرد و گفت: امروزه آمار نامناسبی از گوشه و کنار کشور در موضوعاتی مثل طلاق و نزاع و... و یا همچنین مسائلی مانند غیبت و تهمت در روابط خانوادگی، همسایگی و ... به گوش می‌رسد، که مخالف مسیر تربیت است و تنها راه مقابله با آن توجه و انس به قرآن کریم خواهد بود. 

این کارشناس مذهبی با اشاره به مسابقات قرآنی سراج ضمن مقایسه چهارمین دوره آن با ادوار گذشته، گفت: چهارمین دوره مسابقات قرآنی سراج نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش یافته است و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری نیز تمام تلاش خود را در جهت رشد و تعالی جامعه با هدف ترویج فرهنگ قرآن کریم به کار خواهد گرفت، تا هر ساله این رشد و ازدیاد ثبت‌نام را شاهد باشیم. 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «انس با قرآن جامعه را اخلاق مدار می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..