دانش > نجوم - ناسا فردا(چهارشنبه 4 اسفندماه) در ساعت 21:30 کنفرانسی خبری مهمی برگزار خواهد کرد؛گفته می‌شود قرار است در این کنفرانس مقام‌های ناسا خبر مهمی درباره کشفی جدید پیرامون سیارات فراخورشیدی اعلام کنند.

به گزارش خبرآنلاين،سیارات فراخورشیدی به سیاراتی گفته مي‌شود که در خارج از منظومه‌خورشیدیِ ما قرار دار ند و به دور ستاره‌ای دیگر در حال حرکت هستند. تا ۲۲ سال پیش هیچ سیاره‌ای فراتر از منظومه‌ خورشیدی‌ کشف نشده بود. اولین سیاره‌ فراخورشیدی در پاییز سال ۱۹۹۵ کشف شد. تا به امروز ۴۶۹۶ کاندیدای سیاره ثبت شده که ۳۴۴۹ مورد به طور قطع سیاراتی در شکل و اندازه‌های مختلف‌ هستند. ۳۴۸ مورد از  آنها هم سنگی و غیرگازی‌اند.

محققان با اطلاعات ارسالی فضاپیمای طلوع(Dawn) ناسا، ترکیباتی آلی در سطح سیاره‌ کوتوله‌ سِرس کشف کرده‌اند. ترکیبات آلی، اساس اصلی ساختارهای حیاتی روی زمین‌ هستند و به همين خاطر كشف آنها در سياره‌اي ديگر بسيار مهم است.

5454

پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کنفرانس خبری ناسا برای اعلام کشف مهم در سیارات فراخورشیدی/احتمال کشف نشانه‌ای از حیات»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.