تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آغاز شمارش سالانه گونه های جانوری در دنا

شمارش سالانه گونه های جانوری در منطقه حفاظت شده دنا یکی از مهمترین ذخیره گاه های زیست کره جهان آغاز شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: 100 نفر در قالب 23 گروه،شامل محیط بان،سازمان های مردم نهاد،بانوان،بازنشستگان و ناظرانی از استان فارس،کارشمارش گونه های جانوری منطقه حفاظت شده دنا را انجام خواهند داد.
سید اسد الله هاشمی پور افزود: این سرشماری به مدت دو روز ، از طریق مشاهده حضوری،دوربین کشی و مشاهده ردپاهای به جا مانده از گونه های جانوری انجام می شود.
وی گفت:در این سرشماری مناطق پارک ملی دنا، مناطق حفاظت شده دنا، دنای شرقی، سیوک و مناطق شکار ممنوع خرم ناز و پادنای سمیرم شمارش خواهد شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد افزود: منطقه حفاظت شده دنا با مساحت 94 هزار هکتار،زیستگاه 324 گونه جانوری است که در سال 90 به عنوان پانصد و پنجاهمین ذخیره گاه زیست کره جهان در سازمان یونسکو ثبت شد.
سید اسد الله هاشمی پور گفت:کل و بز،خرس قهوه ای،خوک وحشی،پلنگ،گرگ،روباه،کفتار،شغال،موش کور،سنجاب ایرانی، خرگوش،سمور،راسو،خفاش،جوجه تیغی،سیاه گوش،گوزن زرد ایرانی و عقاب طلایی از جمله مهمترین گونه های این منطقه حفاظت شده هستند.

وی افزود:سرشماری گونه های جانوری موجب شناسایی نقاط قوت و ضعف در زندگی این گونه ها می شود و هر چه این سرشماری دقیق تر باشد برنامه ریزی برای نگهداری و ایجاد بستر مناسب تر برای زندگی جانواران ساکن در این منطقه هم دقیق تر خواهد بود. شهرستان دنا به مرکزیت شهر سی سخت در 35 کیلومتری شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آغاز شمارش سالانه گونه های جانوری در دنا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..