تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




محدودبودن ارتباط بین بخشی صنعت و دانشگاه مشکل اصلی اشتغال در کردستان است

گروه اقتصادی: رئیس مرکز پنجره واحد سرمایه‌گذاری کردستان با اشاره به اینکه متأسفانه ارتباط بخش صنعت، دانشگاه و ادارات با همدیگر خیلی کم است، گفت: محدودبودن ارتباط بین بخشی صنعت و دانشگاه مشکل اصلی سرمایه گذاری و اشتغال در کردستان است، در حالی که رمز موفقیت سایر کشورها در کار گروهی است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، رامین اسدی، رئیس مرکز پنجره واحد سرمایه‌گذاری کردستان امروز، سوم اسفندماه ر مراسم افتتاح این همایش «اشتغال دانش بنیان» که امروز، سوم اسفندماه در مجتمع ایثار برگزار شد، با اشاره به ظرفیت های موجود استان کردستان اظهار کرد: ظرفیت‌های خالی در واحدهای صنعتی، فرصت‌های سرمایه گذاری شهرداری، ایجاد واحدهای صنعتی و راکد در تملک بانک‌ها و ایجاد کردن شرکت شهرک‌های صنعتی و ایجاد کردن شرکت سرمایه‌گذاری اوقاف از ظرفیت‌های موجود استان کردستان است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 25 درصد گیاهان دارویی در استان کردستان یافت می‌شود اما فقط دو واحد صنعتی عرقیات از آنها تهیه می‌کنند، افزود:این امر نشان می‌دهد که  ما به درستی نتوانستیم از گیاهان دارویی ارزش افزوده ایجاد کنیم و همه آنها به صورت خام‌فروشی از استان کردستان خارج می‌شوند در حالی که می‌توانیم ارزش افزوده زیادی از این گیاهان دارویی ایجاد کنیم.

مشاور استاندار و رئیس مرکز پنجره واحد سرمایه‌گذاری استان کردستان با اشاره به ظرفیت تولید 2 هزار تن گیاهان دارویی با سرمایه‌گذاری 55 میلیارد ریال در استان به عنوان یکی از طرح‌های پیشنهادی برای اشتغالزایی در استان بیان کرد.

وی به فرصت‌های مهم سرمایه‌گذاری در زمینه گردشگری سلامت اشاره کرد و گفت: متأسفانه ارتباط بخش صنعت، دانشگاه و ادارات با همدیگر خیلی کم است در حالی که رمز موفقیت سایر کشورها در کار گروهی بوده اما در کشورمان مهندسان همانند آچار فرانسه فقط عمل می‌کنند.

اسدی بر الگوی پیاده‌سازی رفت‌وآمد و تردد ماشین‌ها در سطح شهر سنندج و گره باز کردن معضل ترافیک از طریق دانش بنیان تاکید و اعلام کرد: می‌توان با طرح‌های دانش‌بنیان معضل ترافیک شهر سنندج و یک طرفه کردن خیابان‌ها و معضلاتی که در شهر گریبانگیر است را حل کرد.

وی با اشاره به اینکه  متأسفانه ارتباط بخش صنعت، دانشگاه و ادارات با همدیگر خیلی کم است، بیان کرد: محدودبودن ارتباط بین بخشی صنعت و دانشگاه مشکل اصلی سرمایه گذاری در کردستان است، در حالی که رمز موفقیت سایر کشورها در کار گروهی بوده اما در کشورمان مهندسان همانند آچار فرانسه فقط عمل می‌کنند.

رئیس مرکز پنجره واحد سرمایه‌گذاری استان کردستان سهم اشتغال استان کردستان در بخش کشاورزی را 27 درصد، بخش خدمات 45 درصد و در بخش معادن 27 درصد عنوان کرد.

اسدی افزود: وجود 41 رودخانه در استان کردستان، 5 میلیارد و 27 میلیون متر مکعب مجموع پتانسیل آب‌های سطحی و سدهای استان و همچنین سد آزاد با طول 14 کیلومتر از دیگر مزیت‌های آبی استان است.

وی با اشاره به مشوق‌های سرمایه‌گذاری در استان کردستان عنوان کرد کرد: نرخ سود سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی با 10 درصد، صنعت و معدن با 12 درصد و دوره باز پرداخت تسهیلات 2 سال بیشتر از مهم‌ترین این مشوق‌هاست.

مشاور استاندار و رئیس مرکز پنجره واحد سرمایه‌گذاری استان کردستان عنوان کرد: زمین و زیرساخت آماده با قیمت مناسب و برخورداری از معافیت 10 ساله برای کارخانجات از دیگر مشوق‌های سرمایه‌گذاری در استان خواهد بود.

وی به وجود حدود 70 تن ذخایر طلا و 150 میلیون تن سنگ آهن در استان کردستان به عنوان یکی از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری اشاره کرد و یادآور شد: اجرای طرح زنجیره کامل فولاد به ظرفیت 2 میلیون تن و احداث کارخانه پتروشیمی کردستان با ظرفیت تولید 300 هزار تن پلی‌اتیلن سبک در آینده نزدیک در استان به بهره‌برداری می‌رسد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «محدودبودن ارتباط بین بخشی صنعت و دانشگاه مشکل اصلی اشتغال در کردستان است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..