تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جلسه ویژه کمیسیون انرژی مجلس در خصوص وضعیت خوزستان

جلسه ویژه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت خوزستان با حضور وزرای نفت، نیرو، رئیس سازمان محیط زیست، رئیس ستاد مدیریت بحران و رئیس پدافند غیرعامل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما ،کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و مجمع نمایندگان  خوزستان  عصر امروز جلسه ای با حضور وزرای مربوطه و  چند تن از مسئولان دستگاههای ذیربط  در راستای بررسی  راهکارها و پیشنهادات  خروج  خوزستان از وضعیت  فعلی  برگزار کردند.

در این جلسه  تعدادی از نمایندگان  مجمع استان خوزستان  نقطه نظرات خود را مطرح کردند که در مواردی سخنان آنها  حاوی انتقادات تندی به وزرای حاضر در جلسه و مجموعه هیات دولت بود .

در جلسه بیش از دو ساعته  کمیسیون انرژی مجلس آقایان چیت چیان ، زنگنه ، آقایی (معاون وزیر جهاد کشاورزی) ، خانم ابتکار به نمایندگی از دولت  گزارشات و راهکارهایی برای حل وضعیت کنونی استان خوزستان  ارائه کردند .

همچنین حسنوند رئیس کمیسیون انرژی در ابتدای این جلسه گفت : در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر رسیدگی بر وضعیت مردم  جنوب کشور و همچنین تاکیدات رئیس مجلس  شورای اسلامی  ، کمیسیون انرژی خانه ملت  روز گذشته وامروز جلساتی در راستای کمک به حل بحران  استان خوزستان  برگزار کرد . 

در پایان این جلسه نیز مقرر شد  : 

1- هیات دولت تصویب نامه فوق العاده  در خصوص تامین اعتبارات مورد نیاز در رابطه  با وزارتخانه های نیرو ، جهاد کشاورزی و سازمان محیط زیست و پدافند غیر عامل و همچنین ستاد مدیریت  بحران کشور داشته باشد .

2- افزایش دو درصد به سه درصد پیشین اعتبارات درآمد نفتی  جهت اختصاص به استانهای نفت خیز و گاز خیز .

3- تعیین حقابه تالاب ها 

4- بازنگیری بحث  طرح جامع  آب کشور 

5- تامین  تجهیزات مورد نظر جهت تاسیسات برق 

6- اختصاص یک میلیارد دلار از صندوق  ذخیره  ارزی به وزارت نیرو 

7- اختصاص صد میلیون دلار در بودجه سال 96 برای حوزه آب ، برق و مشکلات  این استان  

8- تفکیک بودجه جاری و نگهداری توزیع برق در استان 

9- رها سازی آب در برخی مناطق 

10- تسریع در اجرای طرح  505 هکتاری معروف به طرح  مقام معظم رهبری و صدور مجوزهای لازم آن از سوی وزارت نیرو 

11- استقرار کارگروهی به ریاست  معاون اول رئیس جمهور در استان خوزستان با اعتبارات  و اختیارات متناسب با مشکلات جهت  رفع برخی معضلات موجود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جلسه ویژه کمیسیون انرژی مجلس در خصوص وضعیت خوزستان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..