تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بیماری سرطان شجریان رو به وخامت است / اخبار جدید از سلامت محمدرضا شجریان

استاد محمرضا شجریان یکی از اسطوره های موسیقی ایران است که چند وقتی است در بستر بیماری است و در کشور آمریکا به سر می برد. همایون شجریان پسر استاد شچریان در مورد وضعیت سلامت شجریان عنوان کرد که در این زمینه نگرانی هایی وجود دارد. پورتال وهاران برای این هنرمند ارزشمند کشورمان آرزوی بهبودی و سلامت عاجل دارد.

حال استاد شجریان چطور است؟

همایون شجریان با بیان اینکه دغدغه ها و نگرانی های بیماری سرطان استاد شجریان همچنان باقیست، گفت: با توجه به وضعیت پدرم اکنون امکان بازگشت او به صحنه موسیقی امکان ندارد و منتظریم مراحل درمانی بخوبی طی شود.

همایون شجریان در حاشیه رونمایی از آلبوم تصویری موسیقی «خداوندان اسرار» در فرهنگسرای نیاوران با تایید سخنان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درمورد ارائه مجوز به آلبوم موسیقی «طریق عشق» از سوی وزارت ارشاد گفت: اکنون تمام تلاش ما این است که روند درمانی پدرم به نحو احسن پیش برود و او بتواند به کار هنری و صحنه موسیقی بازگردد.

نگرانی از بیماری شجریان همچنان باقی است

وی در مورد سایر فعالیت های کنونی استاد شجریان گفت: کاری که از یکی دو سال پیش آغاز شده را در دست اقدام داریم.

شجریان گفت: وضعیت پدرم نسبت به چند ماه قبل بهتر است و ۱۵ جلسه رادیو تراپی سنگین کرده است.

به گفته وی، رفع آسیب های عصبی زمانبر است. از طرفی درمان سرطان نیز زمانبر است، باید به ایده آل سلامتی استاد برسیم و در نهایت کار شیمی درمانی را آغاز کنیم.

شجریان در عین حال افزود: البته خوشبختانه وضعیت پدرم نسبت به قبل بهتر شده اما دغدغه ها و نگرانی های بیماری سرطان همچنان باقی است.

بیوگرافی محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان (زادهٔ ۱ مهر ۱۳۱۹ مشهد) موسیقی‌دان، آهنگ‌ساز، خواننده و خوشنویس اهل ایران است.
وی از برجسته‌ترین هنرمندان موسیقی سنتی ایرانی است و آلبوم‌های بسیاری را در این زمینه منتشر کرده است. او به دلیل نوع صدا و سبک مخصوص به خود و تصنیف‌های ملی میهنی که اجرا کرده، شناخته می‌شود.
سایت انجمن آسیا وی را پرآوازه‌ترین هنرمند موسیقی اصیل ایرانی، روزنامهٔ ونکوور سان او را یکی از مهم‌ترین هنرمندان موسیقی جهان و همچنین رادیوی عمومی ملی (NPR) در سال ۲۰۱۰ وی را یکی از ۵۰ صدای برتر جهان معرفی کرده‌است.
محمدرضا شجریان، رئیس کنونی شورای عالی خانه موسیقی ایران، بنیان‌گذار گروه شهناز و مبدع چند ساز موسیقی می‌باشد. همچنین از فرزندان محمدرضا شجریان، همایون و مژگان در زمینهٔ موسیقی فعالیت دارند. شجریان در قرائت قرآن نیز فعالیت داشته و دعای ربنا معروف‌ترین تلاوت‌های قرآنیِ اوست. خوانندگان سرشناسی چون ایرج بسطامی، شهرام ناظری، حسام‌الدین سراج، حمیدرضا نوربخش و پسرش همایون از شاگردان شجریان هستند.

زندگینامه استاد شجریان نام اصلی محمدرضا شجریان نام مستعار سیاوش بیدگانی[نیازمند منبع] (تا قبل از دههٔ ۱۳۵۰) تولد ۱ مهر ۱۳۱۹ مشهد
۲۳ سپتامبر ۱۹۴۰ ‏(۷۶ سال) ملیت  ایران سبک‌(ها) موسیقی سنتی ایرانی استاد(ها) عبدالله دوامی
اسماعیل مهرتاش
نورعلی برومند
فرامرز پایور ساز(ها) سنتور، تنبک سال‌های فعالیت آواز: ۱۳۴۰ تا کنون ناشرین دل‌آواز همکاری(‌های) مشترک رئیس شورای عالی خانهٔ موسیقی ایران[۱]
گروه چاووش
گروه شیدا
گروه عارف
گروه آوا
گروه شهناز (اکنون) نوع صوت تِنور شاگرد(ها) ایرج بسطامی[۲]
شهرام ناظری[۳][۴]
حسام‌الدین سراج
محسن کرامتی
علی جهاندار
قاسم رفعتی
مظفر شفیعی علت معروف‌شدن نوع صدا و سبک مخصوص به خود
اجرای آوازها و تصانیف ملی میهنی به‌یادماندنی
خواندن دعای ربنا (برگرفته از آیات قرآن)[۵] آلبوم معروف بیداد
نوا
دستان
راست‌پنجگاه
عشق داند
چشمهٔ نوش
هم‌نوا با بم
شب،سکوت،کویر  عکس های محمدرضا شجریان

بیماری سرطان شجریان رو به وخامت است / اخبار جدید از سلامت محمدرضا شجریان بیماری سرطان شجریان رو به وخامت است / اخبار جدید از سلامت محمدرضا شجریان بیماری سرطان شجریان رو به وخامت است / اخبار جدید از سلامت محمدرضا شجریان بیماری سرطان شجریان رو به وخامت است / اخبار جدید از سلامت محمدرضا شجریان بیماری سرطان شجریان رو به وخامت است / اخبار جدید از سلامت محمدرضا شجریان بیماری سرطان شجریان رو به وخامت است / اخبار جدید از سلامت محمدرضا شجریان

گردآوری: پورتال وهاران www.vaharan.ir

(Visited 1 times, 1 visits today)




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بیماری سرطان شجریان رو به وخامت است / اخبار جدید از سلامت محمدرضا شجریان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..