تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نتیجه چهار دهه تحقیق: هیچ ارتباطی میان مهاجرت و افزایش جرم وجود ندارد

نتیجه یک بررسی نشان می‌دهد که بین مهاجرت و افزایش جرم هیچ ارتباطی وجود ندارد.

برخی اوقات گفته‌هایی وجود دارند مبنی بر اینکه مهاجران کارهای غیرقانونی زیادی انجام می‌دهند و جرم‌های زیادی مرتکب می‌شود؛ اما این گفته‌ها تا چه حد صحت دارند؟

immigration

رابرت ادلمن، استادیار رشته‌ی جامعه‌شناسی دانشگاه بوفالو و نویسنده‌ی ارشد این مقاله می‌گوید:

نتایج تحقیقات نشان می‌دهند که مهاجرت باعث افزایش ضرب‌وجرح نمی‌شود و در حقیقت آمار سرقت و قتل در محل‌هایی که مهاجران بیشتری دارند، کمتر است. شواهد قوی در تحقیقات ما نشان می‌دهند که به‌طور میانگین و در سراسر مناطق شهری ایالات‌متحده، جرم و مهاجرت با یکدیگر ارتباط ندارند. نتایج تحقیقات نشان می‌دهند که مهاجرت باعث افزایش ضرب‌وجرح و در حقیقت سرقت و قتل نمی‌شود. نتایج بسیار واضح هستند.

مطالعه ادلمن و لسلی ویلیامز از دانشگاه آلاباما، جیل مارکل از دانشگاه ایالتی کنسا، چارلز جارت از دانشگاه جورجیا و ساسکیا ویزس که یک محقق مستقل است، در ژورنال Journal of Ethnicity in Criminal Justice به چاپ رسیده است.

ادلمن می‌گوید:

حقایق در فضای سیاسی حاضر بسیار مهم هستند. شواهد تجربی در این مطالعه و تحقیقات مشابه نشان می‌دهند که حمایت کمی برای این موضوع که مهاجران بیشتر باعث ارتکاب به جرم بیشتر می‌شود، وجود دارد.

ادلمن اعلام کرد تحقیقات قبلی که بر اساس داده‌های میزان دستگیری و جرم بود، نشان می‌دهند که در حالت کلی، افراد متولدشده در خارج از کشور تمایل کمتری به شرکت در جرم‌هایی دارند که افراد بومی آمریکایی انجام می‌دهند.

در تحقیقات فعلی، نویسنده به گذشته برمی‌گردد، آنجا که مطالعه افراد مهاجر نشان داد آن‌ها به‌صورت غیرمستقیم باعث افزایش جرم می‌شوند؛ مثلا آن‌ها با اشغال فرصت‌های شغلی افراد بومی باعث بیکار شدن آن‌ها می‌شوند.

نویسنده مقاله، مثالی از ۲۰۰ منطقه‌ی شهری می‌آورد که در اداره‌ی آمار وجود دارد و گزارش‌های جرم را از منبع FBI برای دوره‌ی چهل‌ساله از ۱۹۷۰ تا ۲۰۱۰ اعلام می‌کند.

ادلمن می‌گوید:

این یک مطالعه در طول زمان و در مناطق مختلف است و شواهد بسیار واضحی دارد. ما ادعا نمی‌کنیم که مهاجران در هیچ جرمی مشارکت نکرده‌اند. آنچه ما توضیح می‌دهیم این است که تجربه‌ی تغییرات جمعیتی جوامع به علت الگوی مهاجرتی به معنای تجربه‌ی افزایش جرم نیست و در برخی حالات، جرائم به دلیل وجود تعداد زیادی مهاجر، کاهش پیدا می‌کنند.

طبق اعلام ادلمن، ارتباط میان مهاجرت و جرم پیچیده است و نیاز به تحقیقات بیشتری است؛ اما این تحقیق از نتیجه‌گیری علمی دیگری حمایت می‌کند که مهاجران در حالت کلی تأثیر مثبتی در جامعه و اقتصاد آمریکایی‌ها داشته‌اند.

ادلمن در نهایت گفت:

قراردادن سیاست جامعه بر اساس حقایق و شواهد به‌جای ایدئولوژی و ادعاهای بی‌اساس که بخش‌های خاصی از جمعیت ایالات‌متحده را اهریمن جلوه می‌دهند و هیچ حمایتی از آن‌ها نمی‌کنند، اهمیت بسیار زیادی دارد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نتیجه چهار دهه تحقیق: هیچ ارتباطی میان مهاجرت و افزایش جرم وجود ندارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..