تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حضور سیسی در «نشست محرمانه» با نتانیاهو

روزنامۀ اسرائیلی هاآرتص روز یکشنبه به نقل از منبعی در دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین امریکا نوشته بود: «بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، 21 فوریه سال 2016 با عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر و عبدالله دوم، پادشاه اردن و جان کری، وزیر خارجه امریکا در بندر عقبه در دریای سرخ اردن دیداری سری داشته است.»

 

دولت قاهره که شرکت سیسی را در این نشست محرمانه تکذیب نکرده است، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «مصر از هیچ تلاشی برای دستیابی به راه‌حل منصفانه و دائمی برای مسئله فلسطین که بر مبنای راه‌حل دو کشور و حفظ حق فلسطینیان برای تشکیل کشوری مستقل به پایتختی [بیت المقدس] و در مرزهای 4 ژوئن 1967 باشد... مضایقه نمی‌کند.»

 

در بیانیۀ دفتر ریاست‌جمهوری مصر آمده است دولت قاهره «برای ایجاد فضایی که به راه‌حل دائمی برای مسئله فلسطین، بر مبنای اصول ملل عرب و حفظ حق مردم فلسطینی منجر شود، بی‌وقفه تلاش می‌کند.»

 

به گزارش هاآرتص، طرح پیشنهادی جان کری با مخالفت نتانیاهو و حمایت سیسی و عبدالله دوم ، شاه اردن همراه شد.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل (عکس از خبرگزاری فرانسه)

 

بر اساس این گزارش، نخست‌وزیر اسرائیل به بهانه اینکه «هرگز نمی‌تواند این طرح را در کابینه‌اش تصویب کند»،‌ با آن مخالفت کرد.

 

نتانیاهو در این نشست چهارجانبه با تکرار پیشنهاد قبلی خود اعلام آمادگی کرد دربارۀ طرح «صلح عربی» صحبت کرده و مذاکرات با طرف فلسطینی را از سرگیرد و کنفرانس منطقه‌ای صلح را با مشارکت نمایندگانی از عربستان،‌ امارات و دیگر کشورهای اهل تسنن برگزار کند.

 

گفته می‌شود این طرح شامل «به رسمیت شناختن اسرائیل» و نیز از سرگیری مذاکرات با فلسطینی‌ها با حمایت کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی بوده است.

 

در این نشست، وزیر امور خارجه وقت امریکا از پادشاه اردن خواسته بود محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را جهت از سرگیری مذاکرات براساس طرح امریکا تحت فشار قرار دهد و سیسی نیز همین اقدام را در مورد نتانیاهو انجام دهد.

 

روزنامۀ اسرائیلی هاآرتص همچنین اعلام کرد سیاستمداران اسرائیلی به خاطر از دست دادن فرصت ازسرگیری مذاکرات صلح از نتانیاهو انتقاد کردند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حضور سیسی در «نشست محرمانه» با نتانیاهو»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..