تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زیباجو : ۵۰ درصد مرگ و میرها به علت بیماری های قلبی و عروقی است – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و دنیا

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر صادق تبریزی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح همزمان ۶۵۷ مرکز جامع خدمات سلامت روستایی در روستای غیزانیه اهواز اظهار کرد: دولت تدبیر و امید از زمان شروع به کار و آمدن برای سر و سامان دادن به اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور، دو شعار اصلی را سرلوحه خودش قرار داد که امنیت و سلامت بود.

وی افزود: این دولت تنها دولت سلامت محوری بوده که سلامت انسان ها را به عنوان اصل برای خودش قرار داده و از روز اول اهتمام ویژه ای داشته است. انسان ها با مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی این تغییر و تحول را احساس می کنند.

تبریزی بیان کرد: در حوزه بهداشت ۱۵ برنامه تحولی و ۱۰ پروژه پشتیبانی در حال اجرا است. در کل کشور و به ویژه در استان خوزستان انسان ها از زیرساخت های مناسبی خدمت نمی گرفتند و این کمبود را احساس می کردیم و این عقب افتادگی را احساس می کردیم؛ بنابراین یکی از اولویت هایی که در دستور کار قرار گرفت، زیرساخت ها بود و برنامه های مهمی برای آن لحاظ شد.

قائم مقام معاون بهداشت  وزارت بهداشت بیان کرد: در سال ۹۳و ۹۴ تعداد دو هزار خانه بهداشت در سراسر کشور ساخته شد که سهم علوم پزشکی اهواز ۹۳ پروژه خانه بهداشت بود که ۸۳ مورد آن سال گذشته به بهره برداری رسید و علاوه بر آن ۳۵۰ مرکز بهداشتی و درمانی روستایی در سال گذشته ساخته و به انسان ها تحویل داده شد. ۶ هزار و ۱۹۳ پروژه ای که برنامه ریزی شده پنج هزار مورد امسال شروع به کار کرده که علوم پزشکی اهواز هم سهم خوبی دارد.

حتما بخوانید :   زیباجو : کالری مورد نیاز بدن برای زیاد شدن، کم شدن و ثابت نگه داشتن وزن

تبریزی بیان کرد: ۶۵۷ پروژه در ۴۷ دانشگاه سراسر امروز همزمان به بهره برداری می رسد که ۱۹۴ هزار مترمربع زیربنا دارند و ۲۷۹ میلیارد برای آنها هزینه شده که هدیه دولت تدبیر و امید به انسان ها برای بهره مندی از خدمات است.

وی توضیح داد: تغذیه، سلامت روان، غربالگری بیماری های غیرواگیر و غیره در دستور کار دولت قرار گرفته است چون امروز بیش از ۵۰ درصد مرگ و میر به دلیل بیماری های قلبی ـ عروقی است. این بیماری با تغییر رفتار و کنترل عوامل خطر قابل پیشگیری است؛ بنابراین با ارائه برنامه ها و خدمات می توان این عوامل و بیماری ها را شناسایی کرد و از بروز آن جلوگیری کرد.

تبریزی گفت: بیماری قلبی و عروقی یک زمانی در دهه بالای ۵۰ سال بود ولی امروزه به دهه سوم زندگی انسان ها رسیده و با کم شدن وزن و یک سری مسائل از این دست می توان جلوی بروز آن را گرفت.

زیباجو




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زیباجو : ۵۰ درصد مرگ و میرها به علت بیماری های قلبی و عروقی است – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و دنیا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..