تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پیشگیری از آسم در دوران کودکی

بر اساس مطالعه‌ای جدید، دریافت مکمل‌های امگا۳ مشخصی در دوران بارداری، می‌تواند خطر آسم در دوران کودکی را تا یک سوم کاهش دهد.
این مطالعه دریافته است، زنانی که در سه‌ماهه‌ی سوم بارداریشان، ۲٫۴ گرم مکمل امگا ۳ بلند زنجیره دریافت کردند، خطر آسم کودکشان را ۳۱ درصد کاهش دادند. اسیدهای چرب امگا۳ بلند زنجیره، که شامل ایکوزاپنتانوییک اسید (EPA) و دوکوزاهگزانوئیک اسید (DHA) می‌شوند، در ماهی‌های آب سرد وجود دارند و عامل اساسی تنظیم پاسخ‌های ایمنی بدن انسان است.
پروفسور هانس بیسگارد: مدت‌ها است که گمان داریم رابطه‌ای بین خصوصیات ضد التهاب چربی‌های بلند زنجیره‌ی امگا۳، کمبود دریافت امگا۳ در تغذیه‌ی غربی و افزایش آمار آسم کودکان وجود دارد. این مطالعه اثبات می‌کند که قطعا و لزوما با هم مرتبطند.
در این مطالعه از تکنیک‌های آماری‌ای استفاده شد که در دانشگاه واترلو، برای اندازه‌گیری مقادیر EPA و DHA در خون زنان باردار ایجاد شده بود. آزمایشگاه دانشگاه واترلو از معدود آزمایشگاه‌هایی در دنیا است که برای چنین آزمایشاتی مجهز است.
پروفسور کن استارک، رهبر این آزمایشات: اندازه‌گیری مقادیر اسید‌های چرب امگا۳ در خون، معاینه‌ای دقیق از وضعیت مواد مغذی در اختیار ما می‌گذارد. آزمایشگاه‌های ما به شکل منحصر به فردی تجهیز شده‌اند تا اسیدهای چرب را به سرعت، با دقت فراوان و به شکل کاملا مقرون به صرفه اندازه‌گیری کنند.
این آزمایش همچنین نشان داد که زنانی که در آغاز مطالعه مقادیر کمی از EPA و DHA در خونشان داشتند، بیشترین سود را از این مکمل‌ها بردند. خطر نسبی شکل گیری آسم برای کودکان متولد از این زنان تا ۵۴ درصد کاهش یافت.
محققان نمونه‌ی خون ۶۹۵ زن دانمارکی را در ۲۴ هفته‌ی بارداری و یک هفته بعد از دریافت مکمل‌ها بررسی کردند. سپس وضعیت سلامتی هر کودکی که از شرکت کنندگان در این مطالعه متولد شد، به مدت پنج سال بررسی شد. این مدت زمانی است که علائم بالینی آسم می‌تواند بروز کند.

کانال اخبار آشپزباشی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پیشگیری از آسم در دوران کودکی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..