تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




كشف یك قبرستان تاریخی بعد از وقوع سیل در جویم لارستان

گروه اجتماعی:‌ به‌دنبال بارندگی‌های اخیر و شسته شدن بخشی از دیواره یكی از رودخانه‌های فصلی لارستان، بقایایی از یك قبرستان مربوط به حوالی قرن هفتم هجری قمری در شهر جویم نمایان شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، خشایار شیبانی، مدیر پایگاه میراث فرهنگی لارستان امروز، 3 اسفندماه در جمع خبرنگاران گفت: به‌دنبال بارندگی‌های اخیر و وقوع سیل دیواره رودخانه فصلی منطقه را شسته و بقایایی از یك قبرستان قدیمی را نمایان كرده است.

وی با بیان اینكه این قبرستان قدیمی در مجاورت امامزاده‌ای واقع در منطقه جویم قرار دارد و احتمالا مربوط به قرن هفتم هجری است، گفت: ساكنان منطقه جویم در لارستان، قرن سوم هجری و توسط شخصی به نام ابی‌احمد به اسلام گرویده‌اند و بیشتر آثار این منطقه هم مربوط به دوران اسلامی است.

شیبانی، با رد هرگونه گمانه‌زنی پیرامون پیدا شدن یك شهر قدیمی در جویم، گفت: پایگاه میراث فرهنگی لار به محض اطلاع از موضوع پیدا شدن بقایای قبرستان یاد شده، با هماهنگی حراست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان و پاسگاه انتظامی به محل اعزام و اقدام به جمع آوری آثار مکشوفه و انتقال موقت به پاسگاه كردند.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی لار با بیان اینكه به محض كاهش سطح آّب در منطقه و مهیا شدن امكان كاوش‌های باستان‌شناسی، عملیات بررسی اجرایی خواهد شد، گفت: هم‌اینك محل توسط یگان حفاظت میراث فرهنگی و با همكاری نیروی انتظامی شهرستان تحت مراقبت ویژه است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «كشف یك قبرستان تاریخی بعد از وقوع سیل در جویم لارستان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..