تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




با کشیدن اولین سیگار زندگی تان، چه اتفاقاتی در بدن شما خواهد افتاد؟

حکایت کشیدن یک نخ سیگار همانند زمانی است که تصمیم می گیرید یکی دو عدد چیپس میل کنید و آنگاه متوجه خواهید شد که بسته کامل آن را تمام کرده اید.

البته تفاوتی میان این دو مثال وجود دارد و آن این است که خوردن چیپس تنها باعث اضافه وزن شما می شود حال آنکه کشیدن اولین نخ سیگار می تواند آغاز تدریجی مرگ برای تان باشد.

در ادامه مخاطراتی که حتی کشیدن یک نخ سیگار می تواند برای تان به همراه بیاورد را برخواهیم شمرد:

۱- ۶۹ ماده شیمیایی مضر و سرطان زا را به بدن وارد می کنید

1

از میان ۲۵۰ نوع ماده شیمیایی مضر، ۶۹ تای آن در سیگار وجود دارد که می توانند سبب ابتلای شما به سرطان بشود. از جمله این مواد شیمیایی مضر می توان به آرسنیک، کروم و نیکل اشاره کرد.

۲- تنگی نفس، حالت تهوع، سرفه، سرگیجه و …

giphy 2

مهم نیست که چند ساله تان باشد، با اولین بار کشیدن سیگار این نشانه ها یا برخی از آنها را تجربه خواهید کرد.

۳- احتمال مصرف موادی مانند هروئین توسط شما افزایش می یابد

3

آمار بدست آمده از The Surgeon General نشان داده کودکانی که به سمت مواد مخدر غیر قانونی رفته اند ابتدا تنباکو را امتحان کرده اند.

۴- تاثیر اعتیاد به سیگار درست همانند هروئین است

giphy 1

دانشمندان دریافته اند که اعتیاد به نیکوتین همچون اعتیاد به هروئین، کوکائین و آمفتامین است. در مکانیزم روانی افراد اعتیاد به نیکوتین می تواند نفوذ فراوانی داشته باشد.

۵- بوی سمی آن زمان طولانی ای بعد از خاموش کردن سیگار از بین می رود

g 3

زمانی که وارد ماشین، آسانسور و یا منزل فردی می شوید اگر کسی قبلا در آن مکان سیگار کشیده باشد به خوبی متوجه خواهید شد. در واقع کشیدن سیگار شخصیت شما را نیز با آن بوهای حاصل از مواد شیمیایی تحت تاثیر قرار می دهد.

۶- به سمت یکی از خطرناک ترین عوامل مرگ که می توان جلوی آن را گرفت قدم می گذارید

giphy 4

اگر این آمار را تنها در آمریکا در نظر بگیریم با نکشیدن اولین سیگار از فهرست یکی از کاندیدهای مرگ از میان هر ۵ نفر خارج خواهید شد.

۷- گویی کیف پول خود را در دسترس یک دزد قرار داده اید

giphy 5

با خریدن اولین سیگار مجبور خواهید شد که سالانه هزینه فراوانی برای آن بپردازید. آمار نشان داده که افرادی که در روز یک پاکت سیگار می کشند، سالانه ۱٫۵۰۰ دلار را به این کار اختصاص می دهند.

۸- مغز و ماهیچه های شما را عمیقا تحت تاثیر قرار می دهد

giphy 6

نیکوتین حاصل از کشیدن تنباکو به مغز می رسد و درست در همان زمان دَم، سلول های ماهیچه را تحت تاثیر قرار داده و برخی از ماهیچه ها را آرام می کنند. در همین زمان در سایر ماهیچه ها ایجاد تنش می کند. همچنین نیکوتین ترشحات معده و عملکرد مغز را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

۹- اجازه می دهید مواد شیمیایی پرخطری که در ادرار سگ ها نیز وجود دارد وارد بدن تان شود

giphy 8

در ترکیبان موجود در سیگار، آمونیاک وجود دارد که ماده شیمیایی پرخطری است که در ادرار سگ یافت می شود.

۱۰- می خواهید دیگر نکشید اما نمی توانید

giphy 33

گزارش های Surgeon General در مورد اعتیاد کودکان و نوجوانان نشان داده که در میان محصلان دبیرستانی که شروع به کشیدن سیگار کرده اند، تقریبا ۵۰ درصد آنها می خواستند سیگار را ترک کنند اما نمی توانستند. از میان هر ۵ نفر آنها ۲ نفر برای ترک تلاش کردند اما نتوانستند.

۱۱- نه تنها اکنون بلکه در آینده هم سلامت شما را به خطر خواهد انداخت

11

اینکه جوان هستید نمی تواند بهانه خوبی باشد. انجمن قلب آمریکا دریافته که بیشتر بزرگسالان سیگاری نخستین سیگار خود را در دوران پیش از نوجوانی یا نوجوانی روشن کرده بودند.

داده های بدست آمده از Surgeon General هم نشان داده اگر به عنوان یک غیرسیگاری خارج از دبیرستان خود سیگار کشیده باشید، شانس ادامه در شما در مقایسه با کسانی که این کار را نکرده اند افزایش پیدا می کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «با کشیدن اولین سیگار زندگی تان، چه اتفاقاتی در بدن شما خواهد افتاد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..