تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تامین «امنیت زائران ایرانی» باید نخستین شرط مذاکرات حج با سعودیها باشد

حجت‌الاسلام احد آزادیخواه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران‌ پویا درباره از سرگیری مذاکرات حج تمتع سال 96 میان ایران و عربستان که پنجم اسفند در عربستان برگزار می‌شود، اظهار کرد: دستگاه دیپلماسی و تیم مذاکره‌کننده باید بر روی عزت و اقتدار زائران کشورمان بایستند و شروط مدنظر را مورد توجه قرار دهند.

وی تاکید کرد: نخستین نکته مورد توجه در شروط، بحث تامین امنیت زائران است چرا که با مدیریت سعودیها، جان حجاج ما در امان نیست و آنها باید در یک میدان بین‌المللی نسبت به این مسئله به ما تضمین دهند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه نکته دوم این است که سعودیها باید اجازه دهند زائران ایرانی برائت از مشرکان را به جا آورند، تصریح کرد: باید آزادی جمهوری اسلامی ایران در مقابله با رژیم غاصب صهیونیستی و امریکا مورد توجه قرار گیرد و نباید این ممانعت در میدانهای مذهبی صورت گیرد.

لزوم پیگیری دیه شهدای منا، شهدای مسجدالحرام و دو نوجوان زائر ایرانی

حجت‌الاسلام آزادیخواه با بیان اینکه باید مسئولان حج و وزارت امور خارجه در این مذاکرات به احقاق حق زائران کشورمان در مسائل پیش آمده نیز توجه کنند،گفت: مسئولان ذیربط باید به موضوع دیه شهدای منا، شهدای مسجدالحرام و پیگیری مشکل پیش آمده برای دو نوجوان زائر توجه کنند.

وی خاطرنشان کرد: حجاج ما مظلومانه در فاجعه منا شهید شدند و دستگاه دیپلماسی به همراه سایر مسئولان باید به این موضوع اهتمام داشته باشند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از رفتار سال گذشته سعودیها در بسته شدن راه حج تمتع بر روی زائران کشورمان تصریح کرد: عربستان سعودی باید به همه زائران کشورهای اسلامی توجه کند؛ اگر هم بخواهد ممانعتی کند قطعا به پیروی از شیطنتهای آمریکا خواهد بود.

سعودیها در صورت کارشکنی در مسیر حجاج ایرانی متضرر خواهند شد

حجت‌الاسلام آزادیخواه افزود: اگر عربستان سعودی در مسیر حجاج ایرانی ممانعت ایجاد کند به طور حتم خودش ضرر خواهد کرد بنابراین امیدواریم این مذاکرات و شروط تعیین شده به سرانجام برسد.

وی گفت: به طور حتم حج برای مردم ما قابل احترام است و ما نیز تمایل به از سرگیری آن داریم اما امیدواریم سعودیها به دخالت امریکایی توجهی نکنند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: متاسفانه عنان مدیریت سعودیها در اختیار امریکا است و به همین دلیل به اقتصاد این کشور خسارت وارده شده و این اقتصاد در معرض نابودی قرار  دارد؛ امیدواریم در این دوره از مذاکرات حج که پنجم اسفند ماه آغاز می‌شود، به این مهم توجه شود.

حجت‌الاسلام آزادیخواه همچنین خواستار پیگیری حقوقی شهدای فاجعه منا توسط وزارت خارجه شد و تاکید کرد: احساس می‌کنیم آن قوتی که برای برجام و مذاکرات آن ایجاد شد در این موضوع مورد توجه واقع نشد؛ امیدواریم این پیگیری حقوقی مورد لحاظ قرار گیرد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تامین «امنیت زائران ایرانی» باید نخستین شرط مذاکرات حج با سعودیها باشد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..