تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




با رأی‌ اعتماد مجدد به آخوندی، حجت را بر دولت تمام کردید

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه جلسه علنی نوبت عصر روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی نوبخت سخنگوی دولت و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در دفاع از کلیات لایحه بودجه صحبت کرد.

وی گفت: برداشت و استنباط من از اعداد و ارقامی که مخالفان لایحه بودجه بیان می‌کردند، این است که باید اطلاع‌رسانی دقیق‌تری در این خصوص صورت گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با اشاره به اظهارات برخی نمایندگان مبنی بر افزایش حجم بودجه یا افزایش هزینه‌های جاری گفت: در سال ۹۲ در شهریور ماه بودجه کشور ۲۱۰ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بسته شد. در سال جاری سقف لایحه بودجه به ۲۹۴ هزار میلیارد تومان افزایش یافت؛ یعنی رقم بودجه ۴۰ درصد افزایش یافت که این امر مرهون لطف نمایندگان است که رقم بودجه را در مجلس اضافه کردند وگرنه رقم لایحه بودجه ۲۵ هزار میلیارد تومان در هر سال کمتر بود.

وی اظهار داشت: در سال ۹۵ دولت بودجه ۲۶۴ هزار میلیارد تومانی را تقدیم کرد و مجلس رقم بودجه را به ۲۹۴ هزار میلیارد تومان افزایش داد.

نوبخت با تأکید بر اینکه بودجه در طی سال‌های اخیر سالانه ۱۰ درصد طبق نرخ تورم افزایش یافته است، گفت: بر این اساس بودجه در دولت یازدهم نه تنها انبساطی نبوده بلکه اندکی انقباضی نیز بوده است.

سخنگوی دولت اظهار داشت: بودجه جاری در سال ۹۲، ۱۲۰ هزار میلیارد تومان بود که در قانون بودجه سال ۹۵ به ۱۹۰ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی ادامه داد: بودجه عمرانی نیز در سال ۹۲، ۲۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود که در سال ۹۵ به ۳۷ هزار میلیارد تومان افزایش یافت؛ به عبارتی دیگری اعتبارات عمرانی ۶۷ درصد و اعتبارات جاری ۵۷ درصد رشد داشته است.

نوبخت خطاب به نمایندگان گفت: شما بفرمایید که کدام یک از بودجه‌های جاری را حذف کنیم تا بتوانیم به بودجه عمرانی بیافزاییم؛ تا پایان رسیدگی به لایحه بودجه در مجلس، هر یک از اعتبارات جاری که حذف شود و به اعتبارات عمرانی اضافه شود، دولت استقبال می‌کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در تشریح هزینه‌های بودجه سال ۹۶ گفت: ۹۳.۵ درصد از هزینه‌های جاری صرف رفاه اجتماعی شده است که شامل صندوق‌های بازنشستگی، تأمین اجتماعی، کمیته امداد و بهزیستی است. آیا شما می‌خواهید این هزینه‌ها را حذف کنید؟

وی تصریح کرد: در سال ۹۲ بودجه آموزش و تحقیقات ۲۱ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بود که در سال جاری به ۴۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

نوبخت، سومین بخش هزینه‌های بودجه را بودجه امور دفاعی و امنیتی خواند و گفت: دوستانی که اظهار می‌کنند دولت نسبت به بودجه‌های دفاعی و امنیتی مغفول بوده است، باید بدانند در سال ۹۲ بودجه بخش مربوط به دفاع و امنیت، ۱۷ هزار و ۱۵۵ میلیارد تومان بود که در سال ۹۶ به ۳۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت که این امر نشان‌دهنده افزایش ۱۲۸ درصدی بودجه دفاع و امنیت در دولت یازدهم است.

وی خطاب به نمایندگان اظهار داشت: اگر مصلحت می‌دانید از هر یک از منابع و هزینه‌ها کم کرده و به بخش عمران اختصاص دهید.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، چهارمین محل مصرف بودجه را بخش سلامت خواند و گفت: در سال ۹۲ اعتبارات بخش سلامت ۱۱ هزار و ۵۴۸ میلیارد تومان بود که در سال ۹۶ به ۱۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

نوبخت در پایان خطاب به نمایندگان مجلس گفت: رأی شما به اصلاحیه بودجه سال ۹۵، موافقت شما با سه وزیر پیشنهادی و رأی اعتماد مجدد به وزیر راه و شهرسازی، حجت را بر دولت تمام کرد؛ آقای رئیس‌جمهور اکیداً به وزرا تأکید کردند که نهایت تعامل را با مجلس داشته باشد.

نمایندگان نیز در پایان با ۱۱۱ رأی موافق، ۷۰ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۲ نماینده حاضر در مجلس، با کلیات لایحه بودجه سال ۹۶ موافقت کردند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «با رأی‌ اعتماد مجدد به آخوندی، حجت را بر دولت تمام کردید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..