تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سه سوال مهم که برای بالا بردن کیفیت زندگی باید حتما از خودتان بپرسید!

همیشه پرسیدن سؤالات اساسی، می‌توانند از راه‌های مختلف زندگی شما را تغییر دهند. این کار، گاهی شما را به تفکر عمیق‌تر واداشته و حتی باعث افزایش خلاقیت و درنتیجه اکتشافات مهمی می‌شود. این سؤال‌ها، مستقیما در زندگی شخصی و پیشرفت حرفه‌ای تأثیرگذار هستند.

به عقیده من، افرادی که در زمینه خاصی نسبت به دیگران برتری پیداکرده‌اند، همواره این روش را به‌کار گرفته و نیز هر بار، سؤالات اساسی‌تری را مطرح می‌کنند. آنتونی رابینز می‌گوید که «افراد موفق، سولات بهتری پرسیده و درنتیجه، پاسخ‌های بهتری هم دریافت می‌کنند

برای شروع این کار، سه سؤال زیر را از خود بپرسید و سعی کنید تا جواب‌هایی مناسب برای آنها بیابید تا تأثیر آن را بر زندگی خود مشاهده کنید.

1.      من کجا هستم؟

قطعاً صرف کردن زمانی برای اینکه از خود بپرسید که دقیقاً کجای زندگی هستید، اهمیت بالایی دارد. بسیاری از مردم هیچ‌گاه برای تحلیل وضعیت فعلی خود و دانستن اینکه آیا اکنون در جای درستی هستند یا نه، متوقف نمی‌شوند. آنها فقط به زندگی معمولی خود ادامه داده و تمام انرژی خود را صرف روزمرگی می‌کنند.

پس از گذشت چندین سال، به روزهای پایانی عمرشان نزدیک شده و به کارهای ناتمام خویش می‌اندیشند. پس‌ازآن، احساس شرمندگی کرده و شروع به سرزنش خود می‌کنند. شما باید از این اتفاق پیشگیری کنید. اندکی توقف کنید و همواره این سؤال را از خود بپرسید و صادقانه به خودتان پاسخ بدهید. کار بسیار سختی است که کسی وضعیت نامناسب خود را بپذیرد و از قرار نداشتن در جایی که همواره به آن می‌اندیشیده و برای آن تلاش کرده است، ناامید نشود.

به‌هرحال آیا از اتفاق سخت‌تری که ممکن است رخ دهد آگاهی دارید؟ آن پشیمانی است. و البته بیشتر این پشیمانی‌ها برای افرادی رخ می‌دهد که هیچ‌گاه زمانی را برای پرسیدن این سؤال صرف نکرده‌اند.

2.      می‌خواهم به کجا برسم؟

برای پاسخ به این سؤال، باید به ژرفای وجود خود بروید و درباره علاقه، هدف و رؤیاهای خود بیندیشید. در عصر کنونی، منحرف شدن از مسیر اصلی به علت وجود مسیرهای اشتباه زیاد و البته تغییرات سریع در تمام دنیا، بسیار آسان است و این موضوع باعث می‌شود که تمام آنچه از زندگی و حرفه خود می‌خواستیم را فراموش کنیم.

یکی از راه‌های جلوگیری از این اتفاق، عادت دادن خود به طرح این سؤال است که هدف شما چیست و به‌سوی چه مقصدی حرکت می‌کنید. همواره این سؤالات را از خود بپرسید که در حرفه و شغل خود چه هدفی دارید؟ ازنظر اقتصادی چطور؟ در روابط شخصی چه آینده‌ای را طلب می‌کنید؟ آیا تاکنون به سلامتی جسمی و روحی خود اهمیت داده‌اید؟

3.      چگونه باید به این هدف دست پیدا کنم؟

هر سه سؤال مطرح‌ شده مهم و حیاتی هستند اما مورد آخر، می‌تواند بازی را کاملاً برای شما متحول کند. این سؤالی است که اکثر مردم هیچ‌وقت از خود نمی‌پرسند چراکه نیازمند تلاش زیاد و حتی بیدار شدن از رویای شیرین توهمی‌تان است و پس از پرسیدن این سؤال، باید کارهای مهمی را انجام دهید.

بسیاری از افراد موفق و کارآفرینان، علت اصلی موفقیت‌های خود را در پرسیدن سؤالات مهم در زمان‌های مشخص و یادداشت نمودن اندیشه‌ها و تلاش بسیار برای به ثمر رساندن ایده‌ها می‌دانند.

یکی از کارآفرینان مشهور می‌گوید که پرسیدن این سه سؤال و صرف زمانی برای یادداشت نمودن پاسخ‌هایش، تغییرات بزرگی را در زندگی او به وجود آورده و از قدرت بالای آنها اطمینان دارد.

توجه داشته باشید که تنها پرسیدن این سؤالات به‌صورت ظاهری، تأثیر چندانی نخواهد داشت؛ بلکه باید به‌صورت جدی و با وقت گذاشتن برای رسیدن به پاسخ و نیز یادداشت نمودن آنها به راه درست رهنمون شوید.

وقتی این کار را انجام دادید، به نتایجی دست پیدا می‌کنید که پیش‌ازاین هرگز به ذهنتان خطور نکرده بود. سؤال پرسیدن از خود، شما را در مسیر درست قرار داده و نتایج شگفت‌انگیزی برایتان خواهد داشت.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سه سوال مهم که برای بالا بردن کیفیت زندگی باید حتما از خودتان بپرسید!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..