تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




انتقاد رئیس کانون وکلای استانهای سه گانه خراسان از تراکم فعالان این حرفه در مشهد

مسعود خراشادیزاده روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته وکالت افزود: فعالیت وکلای شهرهای دیگر خراسان در مشهد و افزایش تعداد آنها موجب شده برخی وکلا از ادامه فعالیت در حوزه وکالت صرفنظر کنند.
وی شمار اعضای کانون وکلای خراسان را هزار و 849 نفر اعلام و بیان کرد: از این تعداد بطور رسمی هزار و 482 وکیل در مشهد و بقیه در استانهای خراسان شمالی و خراسان جنوبی فعالیت دارند که نشانگر تمرکز فعالان این حرفه در مشهد است.
رئیس کانون وکلای استانهای سه گانه خراسان ادامه داد: جدا از وکلایی که به صورت رسمی در مشهد فعالیت می کنند تعدادی از وکلا نیز غیررسمی فعالیت دارند اما آمار دقیقی از آنها وجود ندارد. همین تعداد نیز عرصه فعالیت را بر همکاران خود تنگ کرده اند.
وی در ادامه همچنین گفت: ظرف 11 ماه گذشته امسال تنها 2 هزار و 817 فقره پرونده به وکلا ارجاع شده است.
خرشادیزاده افزود: در حالی 66 درصد سهمیه وکلای جذب شده در سه استان خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی در مشهد فعال می شوند که این شهر گنجایش پذیرش این تعداد وکیل را ندارد.
وی ادامه داد: هم اینک در مجموع استانهای سه گانه خراسان برای هر سه هزار و 500 نفر جمعیت یک وکیل وجود دارد و هر سال نیز از طریق آزمون یک نفر به این تعداد افزوده می شوند و 800 نفر هم از طریق مرکز مشاوران قوه قضاییه به وکالت می پردازند.
رئیس کانون وکلای استانهای سه گانه خراسان پیرامون فعالیتهای این کانون نیز گفت: کانون با هماهنگی دادگستری مشهد امسال 100 نفر از وکلای خود را برای آموزش به صورت رایگان در محلات و مدارس حاشیه ای شهر فعال کرد.
وی افزود: پیشگیری از وقوع جرم بسیار راحتتر از رسیدگی به جرم است لذا اعزام وکلا به محلهای مشخص شده سبب شد درصدی از آمار جرائم در این مناطق کاهش یابد.
خراشادیزاده در خصوص 'طرح وکیل مدرسه' نیز گفت: این طرح به زودی در بسیاری از مدارس مشهد اجرام می شود زیرا اجرای آزمایشی آن در برخی مدارس نتایج قابل قبولی داشت.
وی افزود: همچنین امسال 122 مورد گزارش تخلف از وکلای خراسان به کانون اعلام شد که بیشترین آن در زمینه فعالیتهای وکلا در شهرهای غیر از حوزه خود بوده است.
یکم تا هفتم اسفند ماه 'هفته وکالت' نامگذاری شده است.
کانون وکلای دادگستری مؤسسه‌ای مستقل و دارای شخصیت حقوقی در هر استان است که به عنوان قدیمی ترین سازمان مردم نهاد در ایران به موجب لایحه استقلال کانون وکلا در سال ۱۳۳۱ شمسی موجودیت یافت و توسط مجلس شورای ملی وقت نیز تایید شد.
استقلال کانون وکلا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به مدت 18 سال به حالت تعلیق درآمد و طی این مدت از طرف دولت برای کانون سرپرست تعیین می شد. سال 1376 با تصویب قانون جدیدی بار دیگر هیات ‌مدیره کانون وکلا انتخاب و دوران دیگری از فعالیت مستقل آن آغاز شد.
وظایف کانون وکلا شامل 'دادن پروانه وکالت به داوطلبان واجد شرایط قانونی، اداره امور راجع به وکالت دادگستری و نظارت بر اعمال وکلا، رسیدگی به تخلفات و تعقیب انتظامی وکلا و نیز فراهم آوردن وسایل پیشرفت علمی و عملی وکلا' است.
خبرنگار: حسین عباسی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7495/1858

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «انتقاد رئیس کانون وکلای استانهای سه گانه خراسان از تراکم فعالان این حرفه در مشهد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..