تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بودجه سال 96 نسبت به ابتدای دولت یازدهم تنها 40 درصد رشد داشته/ بودجه را می‌توان انقباضی اعلام کرد

بودجه سال 96 نسبت به ابتدای دولت یازدهم تنها 40 درصد رشد داشته/ بودجه را می‌توان انقباضی اعلام کرد

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه سال 96 ضمن ارائه تشکر رئیس جمهور از مجلسیان به دلیل تصمیم منطقی، سنجیده و واقع‌بینانه با مطالبات مردم در رأی اعتماد مجدد به وزیر راه و شهرسازی گفت: در ارتباط با گزارش کمیسیون تلفیق بودجه در مورد آخرین لایحه بودجه دولت یازدهم چند سوال از سوی نمایندگان مخالف و موافق بیان شد که به آنها پاسخ می‌گویم.

وی اظهار داشت: برداشت بنده از اعداد و ارقامی که برخی نمایندگان اعلام کردند بیانگر آن است که باید اعداد حقیقی را از این تریبون به اطلاع نمایندگان برسانم.

نوبخت تأکید کرد: طی سالهای 92 که دولت یازدهم استقرار پیدا کرد تا زمان ارائه بودجه سال 96 برخی نمایندگان اعلام می‌کنند که بودجه بسیار افزایش داشته، بودجه منبسط شده، حال این سوال پیش می آید که چه میزان رشد کرده است؟

سخنگوی دولت تصریح کرد: برخی نمایندگان اعلام می‌کنند که هزینه‌های جاری طی سالهای گذشته رشدی فراتر از اعتبارات عمرانی داشته، آیا حقیقتا چنین است؟

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ادامه داد: در سال 92 طی شهریورماه که دولت مستقر شد بودجه عمومی 210 هزار 4 میلیارد تومان بود که این رقم در سالجاری به 294 هزار میلیارد تومان افزایش یافت یعنی 40 درصد رشد که این امر مرهون لطف شما نمایندگان است که آن را افزایش داده‌اید.

وی بیان داشت: لایحه دولت مانند همین امسال که 25 هزار میلیارد تومان سقفش کمتر از مصوبه‌ای که در اختیار شماست طی آن سال هم همین گونه بود و در آن سال هم مجلس خود بودجه را افزایش داد.

نوبخت اظهار داشت: بودجه سال 96 نسبت به سال 92 تنها 40 درصد رشد داشته که با درنظر گرفتن متوسط تورم 10 درصد بودجه در دولت یازدهم طی این 4 سال در واقع نه تنها انبساطی نبوده بلکه انقباضی بوده است.

سخنگوی دولت با اشاره به بودجه جاری کشور طی دولت یازدهم گفت: در سال 92 بودجه جاری و اعتبارات هزینه‌ای 120 هزار میلیارد تومان بود و در بودجه سال 95 مجلس این رقم را به 190 هزار و 800 میلیارد تومان افزایش داد یعنی 59 درصد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ادامه داد: اما اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای یعنی عمرانی در سال 92، 22 هزار و 200 میلیارد تومان بود که در سال 95 به 37 هزار میلیارد تومان افزایش یافت یعنی 67 درصد رشد داشته است.

این خبر در حال تکمیل است...




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بودجه سال 96 نسبت به ابتدای دولت یازدهم تنها 40 درصد رشد داشته/ بودجه را می‌توان انقباضی اعلام کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..