تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




«انفجار دارویی» ثمره گردش پایین نقدینگی در شرکت‌های پخش

سید ابراهیم هاشمی عضو هیات مدیره صنعت پخش ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه میانگین مدت پرداختی‌های معوق داروخانه‌های بیمارستانی به شرکت‌های پخش دارو به بالای 10 ماه رسیده است، اظهار داشت: گردش مالی داروخانه‌ها و به تبع آن شرکت‌های تولید و پخش دارو در حد فاجعه است و اگر فکر اساسی برای تامین نقدینگی نشود با ورشکستگی داروخانه‌ها و شرکت‌های پخش مواجه می‌شویم.

وی با اشاره به اینکه در سال 95 حوزه دارویی به لحاظ مالی در تنگنا قرار داشت؛ افزود: در مجموع سازمان‌های بیمه گر معوقات داروخانه‌ها را تا مرداد ماه پرداخت کردند، در حالی که طبق قانون باید 60 درصد پرداخت‌ها 10 روز پس از تحویل نسخ باشد و مابقی نیز طی 2 ماه تسویه شود.

وی ادامه داد: وضعیت پرداخت‌ها به داروخانه‌های مراکز دولتی به مراتب بدتر است و خیلی از بیمارستان‌های دولتی توانایی پذیرش نسخ بیمه‌ای را ندارند.

این دکترای داروسازی با بیان اینکه پیشنهاد اوراق مرابحه برای پرداخت معوقات به حوزه دارویی مطرح شده است، تصریح کرد: امکان استفاده از این اوراق وجود ندارد، زیرا پول نقد مورد نیاز داروخانه‌ها و شرکت‌های تولید و توزیع دارو است تا بتوانند گردش اقتصادی برای تهیه و تامین دارو داشته باشند.

هاشمی ضمن ابراز این مطلب که باید منتظر انفجار در حوزه دارویی باشیم، اظهار داشت: سیاست‌های انقباضی مالی در حوزه دارویی جوابگو نیست، زیرا سود دارو آنقدر نیست که بخواهیم با اوراق مرابحه مشکلات را حل و فصل کنیم.

وی یادآور شد: اگر داروخانه‌ها گردش نقدینگی نداشته باشند، در آینده‌ای نزدیک شرکت‌های تولید و پخش دارو نیز از تامین داروهای مورد نیاز آن‌ها ناتوان خواهند بود، زیرا نبود نقدینگی یک سیکل معیوب را در زنجیره تامین دارو ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر ««انفجار دارویی» ثمره گردش پایین نقدینگی در شرکت‌های پخش»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..