تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




«فلسطین» و سوء استفاده صهیونیست‌ها از بحران‌های منطقه

ملت فلسطین در حالی سومین انتفاضه خود را تجربه می‌کند که با شرایط عجیب و در عین حال سخت در منطقه و جهان روبرو است و همچنین برخی طرف‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای تلاش می‌کنند مسئله فلسطین را که به عنوان مسئله اول جهان اسلام مطرح است به فراموشی بسپارند.

به گزارش سرویس بسیج نیروی مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج،  انتفاضه سوم (موسوم به انتفاضه قدس) که از مهر ماه سال گذشته با حملات شهادت‌طلبانه بوسیله خنجر و خودرو از سوی مردم فلسطین علیه نظامیان و شهرک‌نشینان اشغالگر آغاز شد، هم‌اکنون در حالی وارد هفدهمین ماه خود می‌شود که موضوع فلسطین از جایگاهی به مراتب مهم‌تر از گذشته در ذهن مردم جهان برخوردار است.

دولت‌های به اصطلاح عرب و مسلمانی که ایران اسلامی را به فتنه‌انگیزی در منطقه متهم می‌کنند، خود هم‌اکنون مشغول مسابقه بر سر عادی سازی روابط با رژیم جعلی اسرائیل هستند. جدیدترین شکل از این موضوع را باید آشکارشدن روابط گسترده رژیم‌های وهابی اشغالگر در حجاز و بحرین دانست که در حال تبدیل شدن به روابط رسمی و تأسیس سفارت خانه‌های رژیم صهیونیستی در ریاض و منامه است. همین موضوع در مورد دولت ترکیه نیز صدق می‌کند.

ترک‌ها که ادعا می‌کنند «دولت بشار اسد رژیمی خونخوار و قاتل مردم خود است»، خود هم‌اینک در حال گسترش روابط با دولتی هستند که قاتل ملت‌های فلسطین، لبنان، سوریه، مصر و مجری عملیات‌های تروریستی علیه اتباع چندین کشور اسلامی (بویژه ایران) در ایران و دیگر کشورهای جهان است.

دومین موضوعی که باعث اهمیت انتفاضه اخیر می‌شود، شهرک‌سازی صهیونیست‌‌هاست. این اقدام، که از سوی شورای امنیت سازمان ملل غیرقانونی اعلام شده است، با رأی موافق پارلمان رژیم جعلی اسرائیل (کنست) به موضوعی عادی در نظر مقامات صهیونیست بدل شده است تا پیمانکاران صهیونیست با خیال راحت، مشغول به ساخت و ساز در کرانه باختری شوند.

یکی از مسائل مهم پیرامون تداوم شهرک‌سازی اشغالگری صهیونیست‌ها، موضع دولت کنونی آمریکا است. دونالد ترامپ، که سابقه حمایت گسترده از پیمانکاران صهیونیست شهرک‌ساز در کرانه باختری را طی دوران فعالیت تجاری و مالی خود دارد، با نادیده گرفتن قطعنامه‌های سازمان ملل پیرامون توقف شهرک‌سازی در کرانه باختری، به حمایت از این اقدام غیرقانونی پرداخته و می‌پردازد. مقامات دولت و کنگره آمریکا در حالی چنین موضعی در مورد ساخت شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری اتخاذ کرده‌اند که مدام جمهوری اسلامی را به تلاش جهت دستیابی به بمب‌های هسته‌ای و سلاح‌های کشتار جمعی متهم می‌کنند و به همین بهانه، ده‌ها تحریم ظالمانه و بی‌اساس را علیه ملت ایران تصویب کرده‌اند.

نکته‌ای که باید پس از موضوع شهرک‌سازی غیرقانونی صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی کرانه باختری به آن پرداخت، موضوع قدس شریف و مسلح سازی کرانه باختری است. شهرک‌نشینان صهیونیست با کمک نیروهای ارتش و پلیس مزدور رژیم جعلی اشغالگر، در دفعات متعدد اقدام به حمله به مسجدالاقصی و هتک مقدس مسلمانان و مسیحیان در این مکان مقدس کرده‌اند. این اقدام زورگویانه، که با سکوت مجامع بین‌المللی همراه شده است، نه فقط قدس شریف بلکه دیگر اماکن مقدس نزد مسلمانان و مسیحیان فلسطینی در دیگر شهرهای کرانه باختری (نظیر نابلس و الخلیل) را نیز شامل می‌شود.

همزمانی حملات گسترده شهرک‌نشینان و گشتی‌های صهیونیست به اماکن مقدس با انتفاضه سوم، اهمیت اجرای دستور رهبر مستضعفان جهان امام خامنه‌ای پیرامون مسلح سازی کرانه باختری رود اردن را به همگان یادآوری می‌کند. از آنجا که دشمن صهیونیست به راحتی اقدام به تخریب منازل و سرقت اموال خانواده‌های مجریان انتفاضه سوم، علاوه بر ادامه حملات سابق خود جهت گرفتن اسیر از اهالی کرانه باختری، می‌کند، هیچ راهی به جز قیام مسلحانه برای سرکوب اینگونه اقدامات ددمنشانه از سوی نظامیان و شهرک‌نشینان اسرائیلی باقی نمانده‌است.

بیت المقدس همواره یکی از ارکان اصلی منازعه بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها بوده است. اکثر اسرائیلی‌ها به بیت المقدس به چشم پایتخت خود نگاه می‌کنند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور بی‌منطق آمریکا که حامی صهیونیست‌هاست گویا در نظر دارد سفارت آمریکا در اسرائیل را از «تل‌آویو» به «بیت المقدس» منتقل کند. با وجود اینکه  اسرائیل که پیش تر در تلاشی نافرجام سعی کرده بود رؤسای جمهور پیشین آمریکا را به این اقدام مجاب کند؛ اما با توجه به واکنش‌های جهانی ترامپ اخیرا اعلام کرده است که این موضوع فعلا در حال بررسی است. مسلمانان در این زمینه باید متحد شده و مانع از این اقدام تنش‌زا شوند.

مهم‌ترین راهکار قضیه فلسطین، همانگونه که امام امت به آن اشاره کردند، برگزاری یک همه‌پرسی در میان اهالی بومی سرزمین فلسطین (و نه مهاجران یهودی) برای تعیین سرنوشت سرزمین خود است. اگرچه این کمترین توقع از دولت‌هایی است که مدعی دموکراسی و مردم‌سالاری در کشورهای خود هستند اما باید گفت که آنان علی‌رغم این شعارها، حاضر به بررسی این موضوع نخواهند شد. از نظر تاریخی، این دولت‌ها خود مؤسس این رژیم هستند و آن را به انواع سلاح‌های نامتعارف تجهیز کردند تا با اقدامات خود، علاوه بر برهم‌زدن نظم سرزمین‌های اسلامی و جلوگیری از قدرت‌یابی آنان در صحنه جهانی (که به ضرر قدرت‌های بزرگ جهان بویژه دولت‌های غربی است)، اهداف و خواسته‌های رژیم‌های دموکراتیک دست‌نشانده شبکه بین‌المللی صهیونیسم در جهان اسلام را محقق سازد. به همین خاطر بسیار دور از ذهن است که دولت‌های دست‌نشانده صهیونیسم نسبت به همه‌پرسی بر سر بقا یا حذف دولت صهیونیسم در سرزمین فلسطین، کمترین موافقت یا حتی نرمشی از خود نشان دهند.

انتهای پیام/

منبع: دفاع پرس




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر ««فلسطین» و سوء استفاده صهیونیست‌ها از بحران‌های منطقه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..