تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تلاش یک مسئول برای توجیه اتفاق فرودگاه مشهد

بلافاصله پس از اینکه مشخص شد پرواز تاخیر دارد، پله پای پرواز فرستادیم اما تنها 60 مسافر پیاده شدند، مسئولیت پرواز با ‌شرکت مربوطه است و مسافر نیز وقتی حاضر نیست، پیاده شود باید چه کاری انجام دهیم؟

صراط: مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌رضوی گفت: اتفاقی که در فرودگاه مشهد افتاد شاید به نوعی بگوئیم خارج از دستور کار ما بود؛ باید میان وظایف فرودگاه و شرکت‌های هواپیمایی تفکیک قائل شویم.

محمدباقر قاسم‌زاده در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: اتفاقی که در فرودگاه مشهد افتاد شاید به نوعی بگوئیم خارج از دستور کار ما بود؛ باید میان وظایف فرودگاه و شرکت‌های هواپیمایی تفکیک قائل شویم. وظایف مدیرکل فرودگاه این است که درگاه ناوبری و کمک ناوبری وی عملیاتی باشد، برج کنترل ترافیک وی عملیاتی باشد و سرمایش و گرمایش ترمینال نیز فراهم بوده و ایستگاه آتش نشانش نیز آماده و گیت‌هایش نیز دارای ظرفیت کافی باشد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی بیان کرد: زمانی که بارش برف را داریم مهمترین وظیفه این است که پاکسازی باند در اسرع وقت انجام شود اما این مسئله مشروط به این است که باند دارای شرایط لازم باشد تا پرواز صورت بگیرد و باید کار به‌گونه‌ای باشد که استانداردهای لازم را داشته باشد.

قاسم‌زاده تصریح کرد: از صبح جمعه هفته گذشته، تمام عوامل برف‌روبی پای کار آمدند و برای این عوامل مانور برف نیز گذاشته بودیم و عملیات برف‌روبی را بلافاصله آغاز کردیم، فرودگاه را نیز تا ساعت 19:30 همان شب تعطیل نکردیم.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه آخرین پرواز جمعه شب ساعت 23:30 به مقصد نجف انجام شد بیان کرد: از ساعت 19:30 تا 23:30 پروازی انجام نشد و برف بسیار شدید بود و حتی اگر عملیات برف‌روبی هم در این بازه انجام می‌شد به دلیل حجم عظیمی از برف که روی هواپیماها نشسته بود خود شرکت‌های هواپیمایی حاضر به پرواز نبودند.

قاسم‌زاده ادامه داد: آقای استاندار نیز در همین بازه زمانی از فرودگاه بازدید کردند و از ساعت 2 بامداد تا 5:30 صبح با همکاران روی باند قرار داشتیم و باند فرودگاه مشهد از ساعت 9 صبح روز شنبه آماده پرواز بود‌ ‌و تمامی مستندات و عکس‌ها نیز در این زمینه موجود است.

وی خاطرنشان کرد: از ساعت 9 باند فرودگاه مشهد باز بود‌ ‌اما نخستین پروازی که انجام شد، ساعت 13:40 بوده و این به دلیل این بوده که شرکت‌های هواپیمایی دیر آمده‌اند. آیا در این زمینه مقصر بنده بوده‌ام؟ علیرغم تمام جوسازی‌هایی که در این مدت صورت گرفت، ما تنها گوش کردیم، فرودگاه مشهد فقط جمعه شب از ساعت 19:30 تا 23:30 پروازی نداشت‌ و از شنبه ساعت 9 صبح آماده پرواز بودیم.

قاسم‌زاده با اشاره به اینکه سازمان هواپیمایی کشوری در حال بررسی این ماجرا است، در پاسخ به این پرسش که چرا مسافران داخل هواپیما حبس شده بودند، افزود: بلافاصله پس از اینکه مشخص شد پرواز تاخیر دارد، پله پای پرواز فرستادیم اما تنها 60 مسافر پیاده شدند، مسئولیت پرواز با ‌شرکت مربوطه است و مسافر نیز وقتی حاضر نیست، پیاده شود باید چه کاری انجام دهیم؟ دستگاه‌های یخ‌زدای ما نسبت به سال گذشته 2 برابر شده و این را در نظر بگیرید که اگر این تعداد دستگاه را نداشتیم چه اتفاقی قرار بود بیافتد؟

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه اتفاق رخ داده در فرودگاه مشهد را بحران نمی‌دانم، گفت: در همین مدت 376 پرواز انجام شده است، بحران یعنی اینکه فرودگاه بسته شود اما در شرایطی که پرواز انجام شده ‌نامش را نمی‌توانیم بحران بگذاریم. ماه گذشته در ‌ترکیه 800 پرواز کنسل شد، ما در این مدت 840 هزار مترمربع برف‌روبی انجام دادیم و 280 هزار مترمکعب برف جمع‌آوری کردیم بنابراین ما وظیفه خود را انجام دادیم؛ همکاران بنده 48 ساعت نخوابیدند و باید این مسائل را نیز رسانه‌ها منعکس کنند و انصاف داشته باشند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تلاش یک مسئول برای توجیه اتفاق فرودگاه مشهد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..