تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




احیای سنت‌های اصیل ایرانی در چهارشنبه‌سوری؛ ضامن شادی و آرامش در جامعه

ساعت: 13:39 منتشر شده در مورخ: 1395/12/03 شناسه خبر: 1044975

با فرا رسیدن ایام پایانی سال به احترام آتش‌نشانان شهید حادثه پلاسکو به کمپین تحریم استفاده از مواد منفجره بپیوندیم و با احیای سنت های اصیل ایرانی در چهارشنبه‌سوری شادی و آرامش را در جامعه شاهد باشیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز،پلاسکو یادآور حادثه تلخی از جانفشانی 20 آتش‌نشان شهیدی است که پیکر بی‌جانشان در نبرد با آتش و آوار حتی نشانی دیگر نداشتند.

و امروز به پاس قدردانی از فداکاری آتش‌نشان‌ شهید حادثه پلاسکو و آتش‌نشانانی که ماندند و از دل و جان تلاش کردند؛ برای چهارشنبهسوری امسال کمپینی به راه انداخته‌شده تا از خرید مواد منفجره در روزهای پایانی سال خودداری شود تا این انسان‌های فداکار و شجاع نیز بتوانند حداقل چهارشنبه‌سوری امسال را مسئولیت کمتری داشته باشند‌.

بر همین اساس امروز در نشستی که با حضور فرماندار ارومیه و جمعی از مسئولین و جوانان این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری ارومیه ترتیب یافت حاضران در حمایت از این رویکرد مثبت اعلام حمایت کردند.

سرهنگ رحمانی جانشین فرمانده‌انتظامی ارومیه در این نشست راه‌اندازی این کمپین را حرکت خوبی در راستای کاهش تلفات‌انسانی آن هم در جشن‌های آخر سال عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه برقراری امنیت یکی از دغدغه‌های اصلی نیروهای‌انتظامی در روزهای پایانی سال است امیدواریم با اینگونه فرهنگسازی‌ها بتوانیم بار سنگینی را از دوش نیروهای‌انتظامی برداریم.

شاد قوشچی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی ارومیه نیز گفت: حادثه پلاسکو درس بزرگی به ما داد که چنین برنامه هایی می توانند جای خالی فرهنگ را پر کنند و همچنین این حادثه زنگ خطری بود برای مسولین که امنیت مردم را از اولویت های کاری خود قرار دهند.

این مسئول طی گزارشی اعلام کرد: سال 93 در چهارشنبه آخر سال در شهر ارومیه 2 مورد آتش‌سوزی اتفاق افتاد که در سال 94 به یک مورد کاهش یافت و امسال نیز امیدواریم با فرهنگسازی صورت گرفته شاهد هیچ حادثه‌ای نباشیم.

اشرفی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ارومیه نیز از اعلام آمادگی آموزش و پرورش در راستای آگاهی‌بخشی و توصیه‌های لازم برای دانش‌آموزان در زمینه خطرات مواد منفجره خبر داد و افزود: از نیروی‌انتظامی انتظار داریم نظارت‌های خود را بر مغازه‌های اطراف مدارس که نقش مهمی در فروش مواد محترقه دارند داشته باشد.

خزایی رییس خانه جوان ارومیه هم با ارزشمند خواندن این کمپین گفت: ما بایستی در زمینه احیای سنت‌های دیرین چهارشنبه‌سوری در جامعه تلاش کنیم تا بتوانیم با بازگشت به این سنت‌های اصیل ایرانی شادی و آرامش را در روزهای پایانی سال شاهد باشیم.

حسن‌خانی فرماندار ارومیه نیز به عنوان آخرین سخنران بر پاسداری از فرهنگ و آداب رسوم اصیل ایرانی در اعیاد و جشن‌های ملی در طول سال، تاکید کرد و گفت: متاسفانه طی چند سال اخیر موضوعاتی را وارد برنامه‌های ملی ما کرده‌اند که در بطن جشن‌ها و آداب و سنن ما سابقه تاریخی ندارد که لازم است در این زمینه با خلاقیت و ابتکار و نوآوری شاهد احیای دوباره فرهنگ و آیین اصیل ایرانی در کشور باشیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «احیای سنت‌های اصیل ایرانی در چهارشنبه‌سوری؛ ضامن شادی و آرامش در جامعه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..