تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




با عاملین قطع درختان باغات ارومیه برخورد می‌کنیم/ در روز درختکاری 20 هزار نهال کاشته می‌شود

ساعت: 13:45 منتشر شده در مورخ: 1395/12/03 شناسه خبر: 1044783

در گفت‌وگو با مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز ارومیه ؛

شایگان گفت: قطع و خشکاندن درختان از نظر قانون جرم است و شهرداری با کسانی که بدین صورت فضای سبز را از بین می‌برند، برخورد خواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، علی شایگان در گفت‌وگو با خبرنگار آناج درباره قطع درختان در محدوده شهری و معابر شهری اظهار داشت: واحد حفظ و گسترش سازمان وظیفه حفظ و نظارت بر درختان سطح شهر و باغات محدوده شهری را بر عهده دارد و از نظر قانونی قطع هرگونه درخت ممنوع است و حتی خشکاندن درختان نیز به صورت عمد جرم بوده و محکومیت قضائی دارد. 

وی تصریح کرد: از آنجایی که برای نگهداری و رشد درختان هزینه‌های زیادی شده است و از نظر دینی نیز بریدن درختان گناه بوده و به اکوسیستم خسارت زیادی وارد می‌کند، پس اگر شخصی قصد این چنین کاری دارد باید به کمیسیون ماده ۷۰ شورای شهر و معاونت خدمات شهرداری رجوع کند تا بعد از انجام بازرسی و نظارت لازم مجوز داده شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری ارومیه ابراز داشت: در بارش‌های سنگین برف اخیر با توجه به شدت سرمای هوا برای جلوگیری از شکستن شاخ و برگ درختان و یخ زدن برف‌های آنها ماموران و زحمتکشان سازمان با فعالیت شبانه روزی خود توانستند با 3 روز بدون وقفه برف تکانی بموقع مانع خسارات شوند.

شایگان اضافه کرد: در عملیات برف تکانی علاوه بر فرآیند دستی با دستگاه جت فن و مه پاش برف که به دست همکاران با کمترین آسیب به درختان تداعی شد در اینجا ساخته شد تا به کمک و یاری دوستان در امر برف تکانی بیاید، البته سازمان درنظر دارد درصورت تامین مالی یک دستگاه جت فن فوق پیشرفته با کارکرد بسیار بالا نیز خریداری کند.

وی تاکید داشت: در این میان مردم نیز درصورت امکان به هنگام برف روبی کوچه و خیابان منزل خود برف موجود بر روی درختان را نیز تمیز کنند تا حداقل امکان هم به سازمان یاری کنند و هم به درختان آسیبی وارد نشود. 

مدیرعامل پارک‌ها و فضای سبز ارومیه در پایان خاطر نشان ساخت: با توجه به اینکه ۱۵ اسفند ماه روز درختکاری می‌باشد پیش بینی شده تا ۲۰ هزار نهال برای کاشت در این روز آماده شود و به صورت رایگان بین عموم مردم پخش شود؛ مردم می‌توانند از طریق سایت سازمان درخواست نمایند و از این درختان برای کاشت بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «با عاملین قطع درختان باغات ارومیه برخورد می‌کنیم/ در روز درختکاری 20 هزار نهال کاشته می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..