تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اپل قابلیت تشخیص چهره را به آیفون ۸ می‌آورد

اپل در حال آماده کردن پرچمدار بعدی‌اش آیفون ۸ است و قصد دارد محصول پر سر و صدایی را رونمایی کند تا بتواند کمبود‌ها و ضعف‌های آیفون ۷ را جبران نماید و سود خوبی از این اسمارت فون کسب کند.

برای رسیدن به این هدف اپل دست به دامن تکنولوژی‌های مختلفی شده است که‌ جدیدا در گوشی‌های هوشمند به‌کار می‌روند، اما حالا قصد دارد یک ویژگی قدیمی که از سال‌ها قبل در بیشتر اسمارت فون‌ها وجود داشت و هنوز هم از آن استفاده می‌شود را به پرچمدار جدید خود یعنی آیفون ۸ اضافه کند.

اپل امروزه کمپانی بزرگی شناخته شده و توانسته در بین عموم مردم به شهرت برسد و طرفداران زیادی داشته باشد به حدی که‌ برای خرید محصولاتش صف‌های طولانی تشکیل شود، اما غرورش اجازه نمی‌دهد قابلیت‌های خوبی که رقیبان دارند را ببیند و از آن‌ها استفاده ببرد.

اما حالا چشم‌هایش را باز کرده، نگاهی به سایر اسمارت فون‌های موجود در بازار انداخته و احتمالا با خود گفته: “عجب قابلیتی! چرا در آیفون بعدی آن را نداشته باشیم؟”

هفته پیش شایعه‌ای در فضای مجازی منتشر شده بود که سنسور تشخیص اثر انگشت آیفون ۸ در زیر صفحه نمایش تعبیه می‌شود اما مینگ چی کو که یکی از بهترین تحلیلگران اپل است اعلام کرده که این شرکت طرح گفته شده را تغییر داده است پس می‌توان گفت، این کمپانی مشهور قصد دارد قابلیت تشخیص چهره را به جای سنسور تشخیص اثر انگشت در محصولاتش اضافه کند.

در این تکنولوژی بررسی هویت کاربر با استفاده از جزئیات چهره انجام می‌شود و به شما اجازه دسترسی به اسمارت فون را می‌دهد. کمپانی بزرگ اپل چند سالی است که‌ به شرکت‌های اسرائیلی علاقه مند شده، آن‌ها را خریداری می‌کند و به شرکت‌هایی که در سایر کشور‌ها با تکنولوژی بالا فعالیت می‌کنند توجه ندارد.

به عنوان مثال سال 2015 که در حال آماده کردن دوربین‌های دوگانه برای اسمارت فون‌هایش بود، شرکت LinX را با قیمت 20 میلیون دلار خریداری کرد و همچنین در سال 2013 تولید کننده سنسور‌های 3D PrimeSense را که قیمتی 345 میلیون دلاری داشت را خرید و حتی در سال 2011 برای خرید شرکت Anobit بهای گزافی به مبلغ 400 میلیون دلار پرداخت کرد.

اپل برای داشتن قابلیت تشخیص چهره این بار هم به سراغ یک شرکت اسرائیلی به نام Realface رفته و با این شرکت قرارداد بسته است. این کمپانی چند میلیون دلار بابت تکنولوژی تشخیص چهره به شرکت Realface پرداخت کرده است.

Realface ادعا می‌کند که نرم افزار تشخیص چهره خود را با دقت 99.67 درصد ساخته که حتی بالاتر از نرخ 97.5 درصدی است که انسان می‌تواند با چشم غیر مسلح این عمل را انجام دهد.

این نرم افزار به حدی دقیق است که حتی می‌تواند دوقلو‌های همسان را از یکدیگر تشخیص دهد.

شرکت Realface اعلام کرده است که:

فناوری ما بالاترین سطح امنیت و دقت را در بین تمامی سیستم‌ها به وسیله تشخیص ویژگی‌ها و تفاوت‌های موجود در چهره کاربر، دارد.

انتظار می‌رود در دهمین سالگرد حضور شرکت اپل در میادین بین المللی، آیفون ۸ بتواند این کمپانی را با ویژگی‌های جالبی همچون صفحه نمایش بدون حاشیه که به‌طور کامل جلوی گوشی را در بر می‌گیرد و قابلیت تشخیص چهره، سر بلند سازد اما باید تا زمان معرفی این اسمارت فون منتظر باشیم تا بتوانیم مطمئن شویم که‌ اپل چه شاهکاری را برای تسخیر بازار جهانی آماده کرده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اپل قابلیت تشخیص چهره را به آیفون ۸ می‌آورد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..