تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اتحاد رژیم صهیونیستی و عربستان در مونیخ

به گزارش افکارنیوز،

اظهارات عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان مبنی بر اینکه ایران تهدیدی علیه کشورش به شمار می آید و مطابقت و همزمانی آن با اظهارات مشابه اویگدور لیبرمن وزیر جنگ اسرائیل به طور تصادفی از سوی هر دو نفر در یک مناسبت اعلام نشد، بلکه بیانگر مطابقت دیدگاهها و مواضع عربستان و اسرائیل در قبال جمهوری اسلامی ایران است.

زمینه چینی اسرائیل و عربستان برای هرچه علنی تر کردن روابط مشترک

به نظر می رسد اظهارات این دو اظهاراتی سیاسی است که هدف از آن فراهم کردن گزینه ها و گام های بعدی تا هماهنگی علنی بین نظام های میانه روعربی خلیج فارس با اسرائیل است.

ظاهر شدن لیبرمن در لباس متحد عربستان

در این میان لیبرمن با سوء استفاده از کنفرانس امنیتی مونیخ در صدد تحریک عربستان علیه ایران برآمد و با بیان اینکه هدف اصلی ایران، عربستان و ایجاد بی ثباتی و نابودی آن در خاورمیانه است، در صدد برآمد خود را متحد ریاض در رویارویی با تهدید مشترک نشان دهد.

همچنین لیبرمن با این اظهارات به دنبال این بود، اعلام کند ایران که با حمایت از ملت های منطقه و مقاومت فلسطین به دنبال محو اسرائیل است در صدد تحقق همین هدف یا نابودی نظام حاکم سعودی است.

مواضع الجبیر، تکمیل مواضع لیبرمن در مونیخ

در مقابل مواضع عادل الجبیر در مونیخ تکمیل مواضع لیبرمن بوده و با آن مطابقت داشت زیرا وی نیز اظهار داشت ایران به عنوان بخشی از اقدامات منطقه ای خود به دنبال نابودی ما است.

در این خصوص باید در نظر داشت که اظهارات لیبرمن مبنی بر اینکه ایران منبع تهدید راهبردی علیه اسرائیل به شمار می آید، چیزی جز دیدگاه نهاد سیاسی و نظامی تل آویو نیست و در واقع این ناشی از موضع استوار ایران در قبال موجودیت اسرائیل و توسعه توانمندی های موشکی و تاکتیکی خود و حمایت از حزب الله در لبنان و گروههای مقاومت در فلسطین و نیز حمایت از سوریه است.

هم صدا شدن الجبیر با لیبرمن

در این شرایط و فضای حاکم، طبیعی است که عادل الجبیر به دعوت های ایران برای گفت وگو پاسخ منفی داده و ایران را عامل بی ثباتی در خاورمیانه معرفی کند و همصدا با لیبرمن اعلام کند  تا زمانی که ایران رفتار خود را تغییر ندهد، همکاری با آن بسیار دشوار است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اتحاد رژیم صهیونیستی و عربستان در مونیخ»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..