تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حرف زدن با جنین، چی می فهمه؟

جنین صدای مادرش را در رحم تشخیص می دهد، اما آیا این همه آن چیزی است که نوزاد قبل از تولد متوجه آن می شود؟!

جنین صدای مادرش را در رحم تشخیص می دهد، اما آیا این همه آن چیزی است که نوزاد قبل از تولد متوجه آن می شود؟! دستاوردهای دانشمندان، نشان می دهد که جنین پیش از تولد قادر به فهمیدن و یادگیری است و پس از تولد آنچه در دوران جنینی آموخته، با آموزش و یادگیری گسترش می دهد.

تشخیص مزه ها
پروفسور پیتر هیبر از دانشگاه کوئینز بلفاست درباره امکان تشخیص مزه ها و طعم ها که مادر در دوران بارداری آن ها را خورده است، توسط جنین سؤال می پرسد.
او در این راستا پژوهش هایی انجام داد که بنا بر آن، یک دسته از زنان باردار به خوردن رژیم غذایی حاوی  سیر پرداخته و دسته دوم به رژیم غذایی حاوی آب هویج روی آوردند. شگفت انگیز بود که کودکان پس از تولد از مادرانی که سیر خورده بودند تا ۸ تا ۹ سالگی به خوردن سیر علاقه داشتند.
پژوهش نشان می داد زنان باردار که در ماه های پنجم تا ششم بارداری آب هویج  نوشیده بودند، فرزندانشان پس از تولد نوشیدن آب هویج  را دوست داشتند.
پروفسور هیبر به این نتیجه رسید که جنین در رحم مادر همان غذاهایی را که مادر می خورد، می فهمد و می چشد و غذاهایی که مادر در دوران بارداری خورده برایش آشناست و به خوردن آن علاقه دارد.

شنیدن آوازها و نواها
 دانشمندان در فنلاند به آزمایش دو گروه از زنان باردار پرداختند. یکی از این دو گروه به ترانه ها و لالایی های روزمره گوش می دادند و گروه دیگر به این نواها و آوازها گوش نمی سپردند‌.
نتیجه این بود که کودکان گروه اول با ترانه ها و لالایی هایی که مادرانشان در بارداری شنیده بودند ارتباط برقرار می کردند. در حالی که بچه های گروه دوم مطلقا توجهی به آوازهای یاد شده نداشتند.
خلاصه پژوهش این است که کودک در رحم مادرش با آواها، ترانه ها و صداهایی که مادر به طور مستمر در دوران بارداری می شنوند ارتباط برقرار می کند و به نوعی به آن خو می گیرند.

تعامل با سخن و گفتار
یک روانشناس از دانشگاه نیویورک به نام  Athena Vouloumanos واکنش کودکان تازه متولد شده را به شنیدن سخنرانی که در دوران جنینی در شکم مادر شنیده اند، بررسی کرده است. آنها به صداهایی که در دوران جنینی شنیده اند، مثل صدای مادرانشان واکنش نشان می دهند.
این پژوهش به توضیح اسباب تأخیر در سخن گفتن کودکانی می پردازد که در رحم مادر به اندازه کافی سخن و سخنرانی نشنیده اند.
هر چقدر کودک در دوران جنینی و در شکم مادر گفتارهای بیشتری بشنود راحت تر شروع به حرف زدن می کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حرف زدن با جنین، چی می فهمه؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..